کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی بهای طلای جهانی


کد خبر : ۱۰۵۳۹دوشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴:۴۷۳۰۳۱ بازدید

رئیس موسسه سرمایه گذاری اسپروت منجمنت تاکید کرد که با توجه به انتشار گزارش وزارت کار آمریکا و بهبود اوضاع بازار اشتغال این کشور و ...

رئیس موسسه سرمایه گذاری اسپروت منجمنت تاکید کرد که با توجه به انتشار گزارش وزارت کار آمریکا و بهبود اوضاع بازار اشتغال این کشور و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا به 1000 دلار برسد.

قیمت جهانی طلا در پایان معاملات روز جمعه پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با افت شدیدی روبرو شد و به کمتر از 1167 دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا به پایین ترین سطح از اواسط نوامبر رسیده و نسبت به اوج آن در 22 ژانویه 2015 میلادی بیش از 140 دلار کاهش یافته است.

به نظر می رسد احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی بیشتر شده است و این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد.

ارزش دلار آمریکا روز گذشته به بالاترین سطح در 12 سال اخیر رسیده است. گزارش سایت طلا حاکیست، تصمیم بانک مرکزی اروپا برای خریداری اوراق قرضه از روز دوشنبه نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش یورو در برابر دلار داشته است.

ریک رول رئیس موسسه سرمایه گذاری اسپروت تاکید کرد که قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار واکنش نشان می دهد و این مساله بار دیگر پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا نمایان شده است. در شرایط کنونی سرمایه گذاران بین المللی ترجیح می دهند تا به جای خریداری طلا، در بازار ارز سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: با شکسته شدن سطح حمایتی 1200 دلاری می توان پیش بینی کرد که قیمت طلا به زودی به 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید. من تحلیلگر تکنیکال نیستم ولی نمودارها نشان می دهد اعتماد سرمایه گذاران نسبت به دلار و اوراق قرضه به شدت افزایش یافته و این خبر بدی برای قیمت طلا خواهد بود.

البته ریک رول بر این باور است که قیمت طلا در شرایط کنونی 3 رقمی نخواهد شد چرا که افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای شرقی به خصوص هند و چین مانع از کاهش شدید قیمت طلا خواهد شد.

وی گفت: در شرایطی که نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا با روندی صعودی روبرو است و ارزش دلار نیز آهنگ افزایشی به خود گرفته است، سرمایه گذاران تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در بازار طلا نخواهند داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها