کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سوزوکی ویتارای جدید در ایران موفق خواهد بود ؟


کد خبر : ۱۰۵۲۸یکشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸:۴۹۲۱۷۵۹ بازدید

چند ماه پیش سوزوکی به رونمایی از نسل جدید شاسی‌بلند محبوب خود یعنی ویتارا اقدام کرد که در قالب مطلبی به معرفی و بررسی آن پرداختیم.
سوزوکی ویتارای جدید در ایران موفق خواهد بود ؟سوزوکی ویتارای جدید در ایران موفق خواهد بود ؟

چند ماه پیش سوزوکی به رونمایی از نسل جدید شاسی‌بلند محبوب خود یعنی ویتارا اقدام کرد که در قالب مطلبی به معرفی و بررسی آن پرداختیم.

اکنون به زمان عرضه این خودرو به بازار نزدیک شده‌ایم و اخب ار جدیدی از آن در سطح اینترنت منتشر شده است که به همین دلیل و البته اهمیت این خودرو در بازار خودروهای شاسی‌بلند داخلی بر آن شدیم تا نگاهی دیگر به ویژگی‌ها و مشخصات این خودرو بيندازيم. همان طور که اشاره شد یکی از شاسي‌بلندهای محبوب بازار داخلی، سوزوکی
گراند ویتاراست که طی چندین سال گذشته توانسته مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کند و به نوعی موقعیت ویژه‌ای را در بخش خودروهای شاسی‌بلند بازار کشورمان برای خود به وجود آورد.

در بازارهای جهانی نیز سوزوکی ویتارا از زمان اولین حضورش در بازار یعنی سال 1988 تا کنون همواره از لحاظ طرح بدنه، مصارف درون شهری، ابعاد متناسب، عملکردفنی قابل قبول و البته توانایی‌های بیابانی قابل توجه در زمره خودروهای برتر کلاس شاسي‌بلند‌های جمع‌وجور بوده است. در طول این مدت سوزوکی توانسته است تا با تغییر در طراحی و قوای محرکه این خودرو، آن را به‌روز نگه دارد.در ادامه این روند برای سال 2015 شرکت سوزوکی مدل کاملا دگرگون‌ شده‌ای از ویتارا را با ظاهری جدید روانه بازار ساخته است که در ادامه به معرفی و بررسی بیش‌تر آن خواهیم پرداخت.


gfq418me1qeurwotbvx.jpg


پیشرانه و انتقال نيرو

در ویتاراي جدید سعی شده تا با استفاده از رینگهایی با ابعاد بزرگ و همچنین افزایش فاصله کف خودرو تا سطح زمین قابلیت های بیابانی آن افزایش داده شود. در کنار این موارد، استفاده از سیس تم چهار چرخ متحرک ALLGRIP با چهار حالت مختلف به راننده این امکان را میدهد تا وابس ته به شرایط مسیر بالاترین پایداری ممکن را برای خودرو فراهم آورد.

ویتارای جدید با یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری با کد M16 و یا پیشرانه 1.6 لیتری دیزلی با کد D16AA قابل سفارش است. در پیشرانه بنزینی به دلیل به حداقل رساندن اصطکاک در بخش های مختلف پیشرانه و همچنین کم کردن وزن کلی پیشرانه، در عین حفظ قدرت خروجی بالای موتور ( نسبت به حجم پیشرانه ) مصرف سوخت نیز تا حد ممکن کاهش یافته است. در پیشرانه دیزلی نیز به دلیل استفاده از سیستم بازگشت گازهاي اگزوز و همچنین توربوشارژر مجهز به کنترل الکترونیکی هندسه متغیر، سعی بر آن بوده تا ضمن افزایش قدرت، مصرف سوخت پیشرانه کاهش یابد. ویژگی های این دو پیشرانه به عبارت زیر هستند:

پیشرانه بنزینی: 

بیشترین قدرت 119 اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه و گشتاور 156 نیوتن متر در دور موتور چهار هزار و 400 دور در دقیقه

پیشرانه دیزلی:

بیشترین قدرت 119 اسب بخار در سه هزار و 750 دور در دقیقه و بیشترین گشتاور 320 نیوتن متر در دور موتور هزار و 750 دور در دقیقه با توجه به نوع پیشرانه انتخابی برای ویتارای جدید امکان سفارش دو گيربكس مختلف وجود دارد. مدل های مجهز به پیشرانه بنزینی از گيربكس پنج دنده دستی بهره می برند و مدل های مجهز به پیشرانه دیزلی از یک گيربكس شش دنده دستی بهره خواهند برد. البته برای مدل بنزینی این خودرو امکان سفارش یک گيربكس شش دنده اتوماتیک نیز وجود دارد.


pt72tev51idpb48x8jw.jpg
 

ویتارای جدید به لطف استفاده گسترده از فولاد با استحکام بالا در بدنه آن، ملاحظات در نظر گرفته شده برای کاهش وزن خودرو و همچنین بهره مندی از سیستم روشن -خاموش خودکار دارای میزان آلایندگی بسیار پایینی در اینکلاس از خودروهاست، به طوری که مدل بنزینی دیفرانسیل جلو مجهز به گيربكس دستی این خودرو در هر کیلومتر تنها 123 گرم گاز آلاینده دیاکسید کربن تولید میکند. این میزان برای مدل مجهز به گيربكس شش دنده اتوماتیک برابر با 127 گرم در هر کیلومتر است. مدلهای مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک نیز در صورت بهره مندی از گيربكس دستی و اتوماتیک به ترتیب 130 و 131 گرم گاز آلاینده دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید می کنند که در کلاس شاسي بلندهای کوچک قابل توجه به شمار میرود.

پیشرانه دیزلی این خودرو نيز در صورت استفاده از سیستم دیفرانسیل جلو تنها 106 گرم گاز كربنيك در هر  کیلومتر تولید میکند که در صورت سفارش سیستم چهار چرخ متحرک برای آن این میزان به 111 گرم در هر کیلومتر افزایش می یابد.

طراحی خارجی و داخلی این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با چهار متر و 175 میلی مت ر، یک متر و 775 میلی متر و یک متر و 610 میلیمتر است که در مجموع در مقایسه با نسل پیشین ابعاد آن کوچک‌تر شده است. فاصله بین دو محور ویتارای جدید برابر با دو متر و نیم است و حجم صندوق بار آن نیز برابر با 375 لیتر است. از جمله نکات برجسته در طراحی این خودرو میتوان به کاپوت کشیده که در مدل های پیشین نیز شاهد آن بودیم، سپر جلوي ذوزنقه ای شكل که ظاهری عضلانی را به وجود آورده است، خطوط مشخصه بلندتر بدنه، خروجی های هوا نصب شده در کناره های کاپوت که یادآور اولین نسل ویتارا هستند، خط شانه ای کشیده شده در سرتاسر بدنه و همچنین آیرودینامیک خوب بدنه که در نتیجه ورودی های هوا تعبیه شده در سپر جلو، خط سقف که با شیب ملایمی به سمت عقب کشیده شده است، سطوح تخت زیر بدنه و طراحی آیینه های کناری و لبه های سپر جلو که در نتیجه بررسی دقیق جریان هوای عبوری از روی بدنه حاصل شده اند، اشاره کرد.

داخل خودرو نیز دارای مجموعه ای از ادوات برجسته با فرمی سه بعدی است که حالتی اسپرت به فضای داخلی ویتارای جدید بخشیده است. از موارد برجسته در داخل خودرو می توان به ساعت عقربه اي نصب شده در بالای قسمت میانی داشبورد، دریچه های هواي گرد که ظاهری اسپرت را یادآوری می کنند، طرح سه پره فرمان و استفاده از تزيينات آلومینیومی در بخش های مختلف داشبورد و جلوآمپر اشاره کرد.

یکی از موارد جالب در مورد نسل جدید ویتارا امکانی است که مسوولان این شرکت برای مشتریان در جهت شخصی سازی خودروشان فراهم آورده اند، به طوری که برای این خودرو امکان سفارش 15 رنگ مختلف بدنه وجود دارد که شامل سه رنگ کاملا جدید الماسی آتلانتیک متالیک، نارنجی غروبی متالیک و سفید عاجی متالیک میشوند. از دیگر مواردی که مشتریان می توانند بر اساس علاقه خود برای خودرو سفارش دهند عبارتند از:

 امکان سفارش جلوپنجره به رنگ سفید و یا مشکی
 امکان سفارش ابرویی های تزیینی روی گلگیرها به رنگ سفید و یا مشکی
 امکان انتخاب رنگ تزیینی ادوات جلوآمپر از بین نارنجی، سفید، مشکی و آبی فیروزه ای
 امکان سفارش رینگهای خودرو با یکی از رنگ های فوق
 امکان سفارش ساعت عقربه اي وسط نصب شده در داشبورد با یکی از رنگهای مشکی و یا کربنی


1arl58v9xdlrjlqont6.jpg


سیستم‌های کمکی و ایمنی

سیستم چهار چرخ متحرک در نظر گرفته شده برای سوزوکی ویتارای جدید دارای چهار حالت مختلف اتوماتیک، اسپرت، برفی و قفل دیفرانسیل است که در هر یک از این حالت ها متناسب با شرایط رانندگی میزان و نوع توزیع گشتاور بین چرخها توسط سیستم چهار چرخ متحرک تغییر میکند.

از جمله دیگر تجهیزات رفاهی و سیستم های کمکی و ایمنی به کارگرفته شده در این خودرو می توان به سیستم ترمز کمکی بر پایه راداری ا RBS که می تواند خودروهای جلويي را شناسایی کند و در صورت تشخیص احتمال وقوع تصادف ابتدا به راننده هشدار دهد و سپس خودرو را متوقف کند، مجموعه ای از کیسه های ایمنی هوا در بخش های مختلف اتاق، سیستم پیش کشنده و محدودکنن ده نیرو در کمربندهای ایمنی، کروز کنترلتطبیقي، سقف شيشه اي پانوراما و سیستم صوتی با صفحه نمایش هفت اینچی و قابلیت اتصال گوشی های هوشمند به آن اشاره کرد.

در خاتمه لازم به ذکر است که ویتاراي جدید در ابتدا قرار است در کارخانه ماگیار سوزوکی واقع در کشور مجارستان تولید شود و فروش خود را آغاز کند و در ادامه در دیگر بازارهای اروپایی به فروش برسد.

همچنین شرکت سوزوکی برنامه دارد تا پس از بازارهای اروپایی، این خودرو را در دیگر بازارهای آسایی از جمله ایران نیز به عنوان شاسي بلند كوچك خود به فروش برساند .


8mcejbllvncfared1rs6.jpg

mgiczin95phehgj9s5.jpg

1wu7hy0di197old70hhv.jpg

w5duto5iony1n9s4m68d.jpg

tffs4zr0zziqdluwpxlu.jpg

1q4480niv5xl0c2s3bb4.jpg

هفته نامه ایران خودرو
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها