کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای اجاره و فروش مسکن در تهران + جدول


کد خبر : ۱۰۵۰۷شنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶:۴۹۴۳۰۴ بازدید

وزارت راه‌وشهرسازي و بانك مسكن نيز در 20 بهمن سال‌جاري طي نامه‌يي جداگانه پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني مسكن مهر را به ...

وزارت راه‌وشهرسازي و بانك مسكن نيز در 20 بهمن سال‌جاري طي نامه‌يي جداگانه پرداخت تسهيلات 30 ميليون توماني مسكن مهر را به ادارات راه‌وشهرسازي، بنياد مسكن، شهرهاي جديد و شعب بانك مسكن ابلاغ كردند. بر اين اساس مقرر شد، 6بانك دولتي بانك مسكن، بانك ملي، صادرات، تجارت، رفاه و ملت بانك عامل پرداخت‌كننده تسهيلات 30ميليون مسكن مهر بودند كه دستورالعمل آن را نهايي و ابلاغ كرده‌اند. درحال حاضر 2 بانك عامل رفاه و ملت هنوز اين دستورالعمل را نهايي نكرده‌اند.

ظاهرا قرار است، عمليات اجرايي پرداخت اين تسهيلات به گفته احمد اصغري مهرآبادي قائم‌مقام وزير راه‌وشهرسازي در طرح مسكن مهر از امروز 16 اسفند آغاز شود. در دستور‌العملي كه ميان وزارت راه‌وشهرسازي و بانك مسكن توافق و تدوين شده است، تسهيلات 30ميليون توماني به پروژه‌هايي تعلق خواهد گرفت كه بيش از 75درصد پيشرفت فيزيكي داشته باشند و پروژه‌هاي آنها نيز فعال باشند. به هرحال انتظار مي‌رود، با پرداخت تسهيلات بانكي مسكن مهر، وعده احمد اصغري مهرآبادي شده و بالاخره پرونده اين پروژه در سال95 بسته شود. البته برنامه‌ريزي وزارت راه‌وشهرسازي تا پايان امسال، اتمام 450هزارواحد است. گرچه تمام تلاش دولت يازدهم و زيرمجموعه‌هاي مبني بر تكميل و تحويل تمام واحدها تا پايان سال95 است اما انتقاد مسوولان وزارت راه‌وشهرسازي فعلي از اين ميراث دولت دهم ادامه دارد. به‌طوري كه مشكلات مسكن مهر همچنان تامين خدمات زيربنايي و روبنايي اين واحدهاي مسكوني است. اين درحالي است كه نايب‌رييس شهرسازان ايران، بزرگ‌ترين چالش نظام شهرسازي كشور در 10سال آينده را مسكن مهر دانست.


برنامه مسكن مهر تا پايان سال 93

قائم‌مقام وزير راه‌وشهرسازي در طرح مسكن مهر از اجرايي شدن عمليات پرداخت وام 30ميليوني مسكن مهر از 16 اسفند خبر داد و گفت: بانك‌هاي مسكن، تجارت، صادرات و ملي دستورالعمل پرداخت تسهيلات 30ميليون توماني مسكن مهر را تدوين و ابلاغ كرده‌اند.

به گزارش فارس، احمد اصغري مهرآبادي ادامه داد: تسهيلات مسكن ‎مهر از 25 به 30ميليون تومان افزايش پيدا كرد و اين ميزان تسهيلات از شنبه 16 اسفند ۹۴ اجرا مي‌شود.

وي همچنين تصريح كرد: تلاش داريم تا در سال95 شاهد اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر و بسته شدن پرونده اين طرح باشيم. قائم‌مقام وزير راه‌وشهرسازي گفت: در دولت يازدهم نزديك به 410هزار واحد مسكن مهر به اتمام رسيده و برنامه‌ريزي كرده‌ايم تا پايان امسال 450هزار واحد ديگر را به اتمام برسانيم.

اصغري مهرآبادي اظهار كرد: برنامه‌ريزي شده كه تا نيمه سال95 تا 90درصد پروژه‌هاي مسكن مهر را با كمك مردم و دولت تحويل دهيم تا در اين سال شاهد اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر و بسته شدن پرونده اين طرح باشيم.

مهرآبادي گفت: تا قبل از اجراي مسكن مهر، 2ميليون واحد مسكوني ساخته شده يا زمين براي مسكن تامين شده بود.

به گفته وي در طرح مسكن مهر، هم اينك 2ميليون و300هزار واحد در 1130 شهر درحال اجراست كه تاكنون يك‌ميليون و730هزار واحد آن تمام شده است.

قائم‌مقام وزير راه‌وشهرسازي در امور مسكن مهر تصريح كرد: كمتر از 600هزار واحد نيز در مراحل مختلف ساخت قرار دارند كه از اين تعداد بيش از 300هزار واحد در مرحله نازك‌كاري هستند و اميدواريم تا پايان شهريور94 به بهره‌برداري برسند.

اين مقام وزارت راه‌وشهرسازي خاطرنشان كرد: دغدغه دولت و مسوولان نظام تامين مسكن و خانه‌دار كردن مردم كم‌درآمد و فاقد مسكن است كه اين موضوع از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون در دستور كار قرار گرفته، به‌طوري كه قوانين متعددي از قبيل قانون اراضي، زمين شهري، تمليك، ساماندهي و توليد و عرضه مسكن براي خانه‌دار كردن مردم با پيگيري دولت‌ها به تصويب رسيده است.

 

مسكن مهر، چالش نظام شهرسازي ايران

باوجود تلاش دولت يازدهم براي اتمام پروژه مسكن مهر تا نيمه اول سال95، نايب‌رييس شهرسازان ايران بزرگ‌ترين چالش نظام شهرسازي ايران در 10سال آينده را مسكن مهر دانست و گفت: نهادهاي موثر در فرآيند تهيه و تحقيق طرح‌هاي توسعه و عمران نهادهاي اجتماعي بايد مردمي باشند.

ناصر مشهدي‌زاده دهاقاني افزود: در روند شهرنشيني و توسعه شهرنشيني درسال1390 تعداد 1331 شهر جامعه شهرنشين با روستانشين جاي خود را عوض كردند.

مشهدي‌زاده بااشاره به مراحل شهرنشيني گفت: سه مرحله شامل؛ شهرگران، شهرنشين و شهروند داريم كه اين فرآيند منجر به ايجاد بزرگ شهري به‌نام تهران شده است.

نايب‌رييس شهرسازان ايران با بيان اينكه 75درصد جمعيت كشور شهرنشين هستند، اظهار كرد: تهران درحال بزرگ شدن است و روستاهاي آن بالاي 98درصد رشد دارند.

وي با بيان اينكه شهر از آن بنگاهداران، سرمايه‌داران و زمين‌خواران است، گفت: بايد به ما شهرسازان اختيار تعيين جمعيت شهر را دهند تا بتوانيم مشكل جمعيت شهرهاي كشور را حل كنيم.

مشهدي‌زاده دهاقاني بااشاره به اينكه در زلزله بم اغلب ساختمان‌هاي تخريب شده، ساخته نشده بودند، تصريح كرد: در آن زلزله حتي ساختمان‌هاي نوساز خراب شدند و شهرسازي موظف به ساخت آن شد.


بهای اجاره و فروش مسکن در تهران :




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها