کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فعالان بازار طلا در انتظار


کد خبر : ۱۰۵۰۶شنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸:۳۰۳۲۳۵ بازدید

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در روز 18 مارس(27 اسفند)، مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا و ...

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که برگزاری نشست آتی فدرال رزرو آمریکا در روز 18 مارس (27 اسفند) ، مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد بود.

قیمت جهانی طلا روز گذشته پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با افت شدیدی روبرو شد و به پایین ترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا موجب شده تا بسیاری از سرمایه گذاران برای فروش ذخایر طلای خود اقدام کنند و این مساله فشار زیادی را بر قیمت وارد کرده است.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد که گزارش وزارت کار آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را بیشتر کرده است. تقویت ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزهای معتبر بین المللی خبر بدی برای طلا بوده است.

سئوال اصلی این است که روند قیمت طلا در هفته پیش رو چگونه خواهد بود. گزارش سایت طلا حاکیست؛ تحلیلگران معتقدند که بسیاری از سرمایه گذاران طی هفته آینده برای برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در 18 مارس آماده می شوند.

کریس وچیو تحلیلگر اقتصادی موسسه دیلی اف ایکس تاکید کرد که ارزش دلار طی روزهای آینده مهمترین عامل تعیین کننده قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از فعالان بازار معتقدند که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد. کاهش شدید قیمت طلا پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا، این مساله را ثابت کرده است. با اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا برای اجرای محرک پولی هزار میلیارد یورویی از دوشنبه آینده، ارزش یورو با افت بیشتری روبرو شده است.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی کاپیتال نیز گفت: با شکسته شدن سطح حمایتی 1170 دلاری باید منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده باشیم. 

وی تصریح کرد: به نظر من احتمال افت شدید قیمت طلا تا 1133 دلار وجود دارد. در این شرایط فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا و خرید ذخایر جدید خواهد بود.

جفری نیکولس کارشناس موسسه سرمایه گذاری روسلند کاپیتال نیز گفت: اگر تقاضای فیزیکی طی روزهای آینده با افزایش روبرو شود روند نزولی قیمت طلا متوقف خواهد شد. 

وی امیدوار است که با افزایش تقاضای فیزیکی چین و هند طی روزهای آینده روند نزولی قیمت طلا تاحدی متوقف شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها