کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود 11 فروند هواپیمای باری به ایران


کد خبر : ۱۰۴۷۲۴پنجشنبه، ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰:۲۴۱۱۰۷۱۳ بازدید

افزایش سهم حمل و نقل هوایی از ترانزیت کشور، در راستای راهبرد رشد ترانزیتی در دستور کار قرار گرفته است و با این هدف، سازمان هواپیمایی کشوری ...
ورود 11 فروند هواپیمای باری به ایرانورود 11 فروند هواپیمای باری به ایران

افزایش سهم حمل و نقل هوایی از ترانزیت کشور، در راستای راهبرد رشد ترانزیتی در دستور کار قرار گرفته است و با این هدف، سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ای سه ساله برای تحول ترانزیت هوایی را اجرا می‌کند.

در اجلاس ترانزیتی که مهر ماه امسال با حضور هفت کشور حاشیه خزر و آسیای میانه در تهران برگزار شد، ظرفیت ترانزیت کالا در منطقه 250 میلیون تن اعلام شد که ایران قصد دارد با توسعه زیرساخت‌ها و ناوگان سهم 50 میلیون تنی تا سال 2030 از این حجم ترانزیت را کسب کند؛ بخشی از این ترانزیت سهم بخش هوایی است، برای تقویت ناوگان باری هوایی اخیراً 11 هواپیمای باری وارد ناوگان هوایی شده است. رشد ترانزیت بر اساس برنامه 10 ساله تحول صنعت هوایی تدوین شده، در این برنامه رشد اقتصادی صنعت هوایی بر پایه افزایش ترانزیت باری و هوایی تدارک دیده شده است. این رشد بر‌ اساس دیپلماسی جدید اقتصادی با کشورهای منطقه و جهان ایجاد می‌شود. در گام اول توافق ترانزیتی با کشورهای منطقه در اجلاس ترانزیتی تهران انجام شد، بر پایه این توافق پروازهای باری به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و آسیای مرکزی افزایش می‌یابد و بیشترین تبادلات نیز با کشور روسیه خواهد بود. محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام ورود هواپیماهای باری جدید به کشور گفت: ۱۱ فروند هواپیمای پهن پیکر باری در یک‌سال گذشته همزمان با افزایش تقاضای حمل بار هوایی خریداری و وارد کشور شده است.

وی در رابطه با تعداد ناوگان هوایی فعال کشور بیان کرد: در زمان حاضر 171 فروند هواپیمای فعال در کشور داریم. محمدی بخش ضمن اشاره به اولویت‌های اصلی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هم‌اکنون «نهضت تعمیر قطعه» و «ساخت هواپیمای ایرانی» از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان است. شاهد پیشرفت صنعت هوایی در تعامل این صنعت با شرکت‌های دانش بنیان با وجود اعمال تحریم‌ها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با جرأت می‌توان گفت جوانان متخصص کشور توانایی ساخت هواپیما را دارند و به‌تازگی یک گروه متخصص هوانوردی خارجی در بازدید از کارگاه‌های ساخت هواپیما در کشور از امکانات و فناوری این دانش در کشور تمجید کرده و شگفت زده شدند.

قیمت بلیت

محمد محمدی‌بخش همچنین به موضوع قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت: روند افزایش قیمت بلیت به این صورت است که شرکت‌های هواپیمایی درخواست می‌دهند و در سازمان هواپیمایی کشوری و شورای عالی هواپیمایی بررسی می‌شود سپس در نشست شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و به ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت ارسال و پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما خارج از تصویب ستاد تنظیم بازار غیرقانونی است.  وی گفت: با ورود مقام قضایی تخلفات گرانفروشی در حال بررسی است و طبق استفساریه‌ای که از مجلس گرفتیم قانون پنجم توسعه ناظر بر آزادسازی قیمت بلیت هواپیما‏ به قوت خود باقی است.سازمان هواپیمایی با متخلفان هم برخورد سلبی و هم حقوقی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت بلیت در شورای رقابت نیز مورد بررسی قرار گرفته و ما منتظر ابلاغ آن از سوی ستاد تنظیم بازار هستیم. محمدی بخش افزود: برخی شرکت‌های هواپیمایی متخلف را به مقام قضایی معرفی کردیم و برخی نرم‌افزار‌های موبایلی که تخلف کردند از طریق دادگاه رسانه ورود کردیم. محمدی بخش درباره برخورد با اپلیکیشن‌های متخلف فروش بلیت هواپیما گفت: برخی اپلیکیشن‌های مرتبط و غیرمرتبط تخلف داشتند که با آنها برخورد کرده‌ایم، فهرست اپلیکیشن‌های متخلف در وب‌سایت سازمان هواپیمایی منتشر شده است.

حسن خشخو، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری عمده تخلفات گرانفروشی بلیت را مشمول نرم‌افزارهای موبایلی اعلام کرده بود که به گفته او فهرست آنها به دادسرای فرهنگ و رسانه ارائه شده است.

پس از بازگشت قیمت بلیت هواپیما به قبل از گرانی اخیر، در حالی که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ایرلاین‌ها را موظف کرده اضافه‌هزینه را به خریداران بلیت بازگردانند، اما حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی می‌گوید شرکت‌های هواپیمایی از این دستور تمکین نمی‌کنند. به گفته او، دفاتر و آژانس‌های مسافرتی ملزم به استرداد اضافه‌دریافتی‌ها به مردم هستند، اما مسأله این است که بر اساس گزارش‌های رسیده، تا کنون شرکت‌های هواپیمایی از دستوری که داده شده است، تمکین نکرده‌اند. از سوی دیگر رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری موافق افزایش قیمت بلیت هواپیما است درباره کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاین‌ها برای اعمال فشار جهت افزایش قیمت، گفت: وضعیت اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: هیچ پرواز خارجی کسر شده نداریم، بلکه افزایش پرواز نیز داشتیم. بر اساس درخواست‌ها مقاصد پروازی افزایش یا کاهش می‌یابد. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره صحت موضوع کاهش پروازها گفت: این موضوع صحت ندارد و هیچ کاهش پروازی نداشتیم، پروازهای خارجی رشد چند برابری و پروازهای داخلی رشد ۲۰ درصدی داشته‌اند. پروازهای خارجی نیز از جمله پرواز استانبول هما لغو نشده اما به خاطر زمستان و کاهش تقاضا به طور طبیعی پروازها کاهش پیدا کرده است؛ شرکت‌های هواپیمایی پروازی کم نکرده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها