کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سفرهای دریایی نوروزی چقدر هزینه می‌برد؟


کد خبر : ۱۰۴۶۰پنجشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷:۱۸۶۷۳۱ بازدید

در ایام تعطبلات نوروز کشتی‌های مسافری ناوگان کشتیرانی در تعطیلات نوروزی در مسیرهای بندرعباس- شارجه، بندرلنگه -کیش ...
سفرهای دریایی نوروزی چقدر هزینه می‌برد؟سفرهای دریایی نوروزی چقدر هزینه می‌برد؟

در ایام تعطبلات نوروز کشتی‌های مسافری ناوگان کشتیرانی در تعطیلات نوروزی در مسیرهای بندرعباس- شارجه، بندرلنگه -کیش، خرمشهر- کویت، خرمشهر- بصره به صورت رفت و برگشت فعالیت خواهند کرد.

 این سفرها از ۲۸ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۹۴ ادامه دارد.

گرچه سفرهای نوروزی دریایی در کشور همچون سفرهای هوایی و زمینی آنچنان رونق ندارند، اما این سفرها در نوروز هر سال اوج می‎گیرند . به گفته یکی از مدیران کشتیرانی، مسافران علاقه‌مند سفر از طریق بندرلنگه به کیش می‌توانند در صورت تمایل با استفاده از خودروی شخصی خود كه با كشتی‌های كشتیرانی والفجر حمل خواهد شد، به این جزیره سفر كنند. تورهای دریایی نیز در ایام نوروز در شهر خرمشهر جهت جابه‌جایی مسافران دایر خواهد بود.

ظاهرا سایت ویژه‌های برای فروش بلیت سفرهای دریایی وجود ندارد و مسافران می‌توانند برای تهیه بلیت به شرکت‎های مسافرتی مراجعه کنند و بر اساس نام شرکت کشتیرانی بلیت مربوطه را تهیه کنند. پیش فروش بلیت های نوروزی از یکشنبه ۱۷ اسفند ماه در مرکز فروش بلیت‎های كشتیرانی در تهران و نمایندگی‎های فروش بلیت این شركت در بندرعباس، بوشهر، خرمشهر، بندرلنگه آغاز می‌شود. البته رئیس ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی دریایی بندر خرمشهر گفته است که سفرهای دریایی از خرمشهر به بصره هر روز و به کویت به صورت یک روز در میان است.

به گفته حسین علایی پایانه مسافری بین‌المللی خرمشهر، در حال حاضر تنها پایانه مسافری در بنادر ایران است که مسافران را در مسیرهای بین‌المللی (عراق و کویت) جابه‌جا می‌کند.

زمان اعزام شناورهای مسافری از بندر خرمشهر به بنادر بصره و کویت به ترتیب روزانه و یک روز در میان است و‌ با توجه به استقبالی که سال‌های گذشته در ایام عید از مسافرت‌های نوروزی انجام شده است. به گفته علایی انتظار می‌رود تعداد اعزام‌های بیشتری در فروردین ماه انجام شود که به همین دلیل تعدادی شناور برای عملیات‌های مسافری نوروز ۹۴ در حالت آماده‌باش هستند.

روابط عمومی اداره کل بنادر خرمشهر اعلام کرده است مسافرانی که تمایل به انجام سفر چهار ساعته از خرمشهر به کویت دارند، باید ویزا را پیشتر از کنسولگری یا سفارت این کشور دریافت کرده باشند؛ زیرا برای سفر به کویت اخذ روادید الزامی است و در بندر خرمشهر به مسافران ویزا داده نمی‌شود. ضمن اینکه اگر کسی قصد سفر به این کشور را داشته باشد، سفر دریایی برگشت از کویت به خرمشهر، ۲۴ ساعت بعد است و نمی‌توان صبح از خرمشهر به کویت رفته و همان شب بازگشت؛ ولی در سفر خرمشهر -بصره- خرمشهر، چنین وضعیتی امکان‌پذیر است.

 

     مسیر

 حدود قیمت (تومان) +  40هزار  تومان روادید

  خرمشهر- کویت  

200.000

  خرمشهر - بصره

90.000


روادید سفر به عراق برای تجار برداشته شده ولی مردم عادی باید مبلغ ۴۵ هزار تومان به عنوان هزینه صدور روادید پرداخت کنند.لازم به ذکر است قیمت‌های اعلام شده مربوط به شرکت دریایی والفجر است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها