کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شیوه‌ محاسبه کارمزد قرض‌الحسنه بررسی شد


کد خبر : ۱۰۴۵۶۳یکشنبه، ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷:۰۰۳۲۸۵ بازدید

براساس مصوبه شورای فقهی بانک مرکزی، کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه با در نظر گرفتن معیارهای فقه ‌اسلامی و معادل با مزد کار واقعی بانک برای ...
شیوه‌ محاسبه کارمزد قرض‌الحسنه بررسی شدشیوه‌ محاسبه کارمزد قرض‌الحسنه بررسی شد

براساس مصوبه شورای فقهی بانک مرکزی، کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه با در نظر گرفتن معیارهای فقه ‌اسلامی و معادل با مزد کار واقعی بانک برای ارائه وام قرض‌الحسنه محاسبه خواهد شد.

 در هفتادوپنجمین جلسه شورای فقهی این بانک علاوه بر اصلاح شیوه محاسبه کارمزد قرض‌الحسنه، ساماندهی سپرده‌های امتیازی نیز به تصویب این شورا رسید. بر این اساس، ضوابط و معیارهای شریعت در زمینه دو الگوی ارائه «وام قرض‌الحسنه امتیازی با میانگین‌گیری» و ارائه «وام قرض‌الحسنه امتیازی بدون میانگین‌گیری (فوری)» در این شورا مصوب شد.

گفتنی است شورای فقهی بانک مرکزی عالی‌ترین نهاد در زمینه نظارت شرعی و انطباق با شریعت در نظام بانکی کشور محسوب می‌شود که وظیفه پایش اسلامی بودن فعالیت‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را برعهده دارد. این شورا طبق ماده 16 برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ﺍﻳﺮﺍﻥ تاسیس شده است.

مصوبات جلسات «شورای فقهی بانک مرکزی» به منظور آگاهی مخاطبان در ذیل قسمت «قوانین و مقررات»، زیرمنوی «مصوبات شورای فقهی» قرار گرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها