کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دستور برای تخفیف 70 درصدی در قبوض جدید گاز


کد خبر : ۱۰۴۵۲۱شنبه، ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶:۲۱۶۱۴۰ بازدید

در شرایطی که قبوض جدید گاز پس از افزایش تعرفه ها و سرمای زمستانی اخیر برخی مصرف کنندگان را شوکه کرده بود، با دستور رئیس جمهور، افزایش تعرفه ...
دستور برای تخفیف 70 درصدی در قبوض جدید گازدستور برای تخفیف 70 درصدی در قبوض جدید گاز

در شرایطی که قبوض جدید گاز پس از افزایش تعرفه ها و سرمای زمستانی اخیر برخی مصرف کنندگان را شوکه کرده بود، با دستور رئیس جمهور، افزایش تعرفه های قبوض مشمول تخفیف 70 درصدی شد.

مسلم رحمانی مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تصمیم جدید دولت در صدور قبوض گاز جدید بیان کرد: طبق مصوبه جدید هیئت دولت که در 16 آذر امسال به تصویب رسید، تعرفه گاز سه پله اول مصرف گاز خانگی بدون تغییر باقی ماند و هیچ افزایشی نیافت.

وی ادامه داد: اما تعرفه گاز پله 4 تا 6 به میزان 30 درصد و تعرفه گاز پله 7 تا 10 به میزان 50 درصد نسبت به تعرفه قبلی افزایش یافت. همچنین برای پله‌های 11 و 12 تعرفه 5000 و 6000 تومانی در نظر گرفته شد.

رحمانی گفت: طبق تعرفه جدید، قبوض جدید گاز نیز صادر شد که بر مبنای آن قبض گاز 60 درصد از مردم هیچ تغییری نکرد و قبض گاز حدود 90 درصد مردم کمتر از 102 هزار تومان اعلام شد و فقط مشترکان دو پله آخر که حدود 1.6 درصد از مردم را شامل می‌شوند؛ شاهد قبوضی با مبالغ زیاد به دلیل مصارف غیرمتعارف بودند.مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به ارقام چند میلیونی در برخی از قبوض گاز، رئیس جمهور دستور داد که 70 درصد افزایش قبوض گاز از بازه زمانی 16 آذر تا 15 اسفند امسال به مردم بخشیده و تخفیف داده شود.

وی توضیح داد: یعنی روال تخفیف به این صورت است که یک بار قبض گاز با تعرفه قدیم و یک بار با تعرفه جدید محاسبه و در صورت افزایش قبض، 70 درصد آن به مشترکان بخشیده می‌شود. مثلا حدود 60 درصد مردم که قبض گازشان هیچ تغییری نکرده طبیعتا تخفیفی نیز دریافت نخواهند کرد ولی بقیه مشترکان از این تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

رحمانی گفت: البته مصوبه تعرفه گاز جدید همچنان پابرجاست و از سال آینده به طور کامل اجرا می‌شود و ضرورت دارد مردم درباره این موضوع هوشیار باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها