کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ مالیات 1402 کاهش یافت؟


کد خبر : ۱۰۴۳۸۹دوشنبه، ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳:۳۵۶۷۷۳ بازدید

رئیس سازمان امور مالیاتی نحوه تامین درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده را تشریح کرد و گفت:
نرخ مالیات 1402 کاهش یافت؟نرخ مالیات 1402 کاهش یافت؟

رئیس سازمان امور مالیاتی نحوه تامین درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده را تشریح کرد و گفت: ۴۰ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی از محل افزایش تولید و افزایش قیمت کالاها از طریق دریافت مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود و ۶٠ درصد مابقی از محل شناسایی مؤدیان جدید و فرارهای مالیاتی تامین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، داوود منظور در حاشیه آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران درمورد نحوه افزایش درآمدهای دولت از محل مالیات درحالی که اعلام می‌شود نرخ مالیات کاهش خواهد یافت؟ توضیح داد: بخشی از افزایش وصول مالیات به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و ناشی از افزایش قیمت‌هاست.

یکی از درآمدهای مهم مالیاتی، بحث ارزش افزوده است. مالیات ارزش افزوده یعنی ۹ درصد روی قیمت کالاها؛ وقتی قیمت‌ کالا افزایش یابد خود به خود درآمدهای مالیاتی در محل ارزش افزوده نیز افزایش می‌یابد. پس بخشی از افزایش درآمدهای مالیاتی ناشی از افزایش قیمت‌هاست.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر همه تولیدکنندگان در حال خروج از رکود هستند و افزایش تولید خواهند داشت. متناسب با این میزان رونق اقتصادی که ایجاد می‌شود و به دنبال آن ارزش افزوده سایر بخش‌ها و درآمدهای مالیاتی مشمول آنها را بهتر می‌کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: این دو عامل می‌تواند حدود ۴٠ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی ما را تامین کند و ۶٠ درصد مابقی از محل شناسایی مؤدیان جدید و فرارهای مالیاتی تامین می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها