کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از فارس تا کرمان در تعقیب قاتل سریالی عشایر


کد خبر : ۱۰۴۲۸۵شنبه، ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴:۳۷۳۶۸۲ بازدید

مرد جنایتکاری که با همدستی سه نفر دیگر در سرقت‌های سریالی از عشایر استان فارس، احشام آنها را سرقت کرده و چهار نفر را نیز در شهرستان‌های فیروزآباد و شیراز به قتل رسانده بود با ردیابی‌های گسترده در استان کرمان دستگیر شد.
از فارس تا کرمان در تعقیب قاتل سریالی عشایراز فارس تا کرمان در تعقیب قاتل سریالی عشایر

مرد جنایتکاری که با همدستی سه نفر دیگر در سرقت‌های سریالی از عشایر استان فارس، احشام آنها را سرقت کرده و چهار نفر را نیز در شهرستان‌های فیروزآباد و شیراز به قتل رسانده بود با ردیابی‌های گسترده در استان کرمان دستگیر شد.

چند ماه قبل زنی وحشت‌زده با پلیس تماس گرفت و از قتل همسرش خبر داد و گفت: ما عشایر هستیم و در اطراف شیراز زندگی می‌کنیم، دقایقی قبل چهار مرد مسلح به ما حمله کردند و با تهدید قصد سرقت گوسفندان ما را داشتند که شوهرم مقاومت کرد اما آنها مقابل چشمان من، شوهرم را با شلیک چند گلوله کشتند و احشام را سرقت کردند.

با اعلام این خبر مأموران پلیس استان فارس تحقیقات خود را آغاز کردند و با چهره‌نگاری متهمان، ردیابی‌ها برای دستگیری مردان جنایتکار ادامه یافت تا اینکه خبر رسید در حادثه‌ای مشابه 3 مرد دیگر نیز در فیروزآباد استان فارس با همین شیوه از سوی سارقان احشام به قتل رسیده‌اند. بنابراین کارآگاهان پلیس این استان با این احتمال که با یک باند سرقت مسلحانه خشن روبه‌رو هستند با ارسال مشخصات متهمان به پلیس سراسر کشور ردیابی برای دستگیری متهمان را آغاز کردند.

سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح این خبر به «ایران» گفت: تحقیقات مأموران پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد در این خصوص ادامه داشت تا اینکه خبر رسید مأموران پلیس شهرستان «فهرج» استان کرمان مردی را با یک خودروی نیسان آبی مسروقه دستگیر کرده‌اند که شباهت زیادی به قاتل سریالی تحت‌تعقیب استان فارس دارد، بنابراین با توجه به سرنخ‌های موجود، مأموران انتظامی برای بررسی موضوع با اخذ نیابت قضایی به آن شهرستان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد سارق دستگیر شده در استان کرمان همان عامل قتل در شهرستان فیروزآباد است که برای ادامه تحقیقات و سیر مراحل قانونی به این شهرستان انتقال داده شد.

حبیبی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی پلیس، قاتل ۳۰ ساله به چهار فقره قتل اعتراف کرد، گفت: قاتل در مرداد و مهر امسال با استفاده از سلاح گرم یک نفر را در شهرستان شیراز و سه نفر دیگر را در شهرستان فیروزآباد به قتل رسانده و تعدادی احشام را از آنان به سرقت برده است.

وی با اشاره به اینکه مقتولان ۵۰، ۲۰، ۶۰ و ۵۷ ساله بوده‌اند، افزود: قاتل اعتراف کرد با همدستی دوستش که پسری 20 ساله است و دو نفر دیگر که نقش معاونت داشتند و دو مالخر یک باند تشکیل داده است و انگیزه خود را از وقوع این قتل ها، سرقت احشام مقتولان عنوان کرد. همچنین ۲ قبضه اسلحه شکاری از مخفیگاه این قاتل کشف و همدست این قاتل نیز شناسایی و دستگیر شد.

حبیبی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این پرونده همکاری خوبی با پلیس داشت، تأکید کرد: این حادثه باعث ایجاد تشویش و حس ناامنی در میان عشایر استان شده بود اما متهمان با تلاش شبانه‌روزی پلیس استان فارس و عملیات و گسترده دستگیر شدند. مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند استان فارس محل امنی برای اقدامات آنان نخواهد بود و مأموران پلیس برابر قانون، قاطعانه با اینگونه افراد برخورد می‌کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها