کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز جمعه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۰۴۲۶۷جمعه، ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸:۱۵۴۴۳۱ بازدید

قیمت طلا تغییر چندانی در روز جمعه نداشته اما در آستانه پنجمین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. پایین آمدن ارزش دلار و امید به افزایش کمتر نرخ بهره بانک ...
بهای طلا امروز جمعه در بازارهای جهانیبهای طلا امروز جمعه در بازارهای جهانی

قیمت طلا تغییر چندانی در روز جمعه نداشته اما در آستانه پنجمین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. پایین آمدن ارزش دلار و امید به افزایش کمتر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تمایل برای خرید طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد کاهش به 1927 دلار و 77 سنت رسید.

 اکثر اقتصاددان‌ها عقیده دارند بانک فدرال رزرو آمریکا در دو اجلاس آینده نرخ بهره را 25 واحد افزایش می‌دهد و بعد تا پایان سال جاری میلادی ثابت نگه خواهد داشت.

 تحلیلگران می‌گویند اگر روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا آرام‌تر شود، احتمال رسیدن طلا به 2000 دلار در سال جاری میلادی وجود دارد.

 درحالی‌که پایین آوردن نرخ بهره باعث سود کمتر سرمایه‌هایی مانند اوراق قرضه دولتی می‌شود، اما هزینه نگهداری فلزات گرانبها را پایین آورده و تمایل برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها را افزایش می‌دهد.

 نشانه‌هایی از رکود اقتصاد آمریکا هم دیده می‌شود که می‌تواند به نفع طلا باشد. اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد خرده‌فروشی در این کشور بیشترین کاهش را طی یک‌سال گذشته داشته و رشد اقتصادی آن را آهسته کرده‌است.

 شاخص دلار در آستانه دومین کاهش هفتگی قرار دارد که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر خواهد کرد.

 قیمت نقره امروز با 0.59 درصد افزایش به 24 دلار و 1 سنت رسید و پلاتین با 0.28 درصد کاهش 1033 دلار و 37 سنت معامله می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها