کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول خواهد کشید؟


کد خبر : ۱۰۴۲۶۱جمعه، ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸:۰۰۱۰۶۹۰ بازدید

در این مطلب شرایطی مورد بررسی قرار می‌گیرد که زوجه (خانم) حق طلاق دارد و در مورد مدت زمان انجام این کار سوال دارد. وقتی ازدواج می‌کنید، تقریبا ...
اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول خواهد کشید؟اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول خواهد کشید؟

در این مطلب شرایطی مورد بررسی قرار می‌گیرد که زوجه (خانم) حق طلاق دارد و در مورد مدت زمان انجام این کار سوال دارد. وقتی ازدواج می‌کنید، تقریبا می‌دانید این روند قرار است چه اندازه طول بکشد. یک نگاه به جیب خانواده‌ها می‌کنید، کمی فروشگاه‌های اینترنتی را چک می‌کنید و در انتها رویاپردازی می‌کنید. هر مشکلی سر راه‌تان قرار می‌گیرد آن را حل می‌کنید و باز چندان در زمان عروسی شما تفاوتی ایجاد نمی‌شود. هر اتفاقی هم بیفتد عروسی تقریبا با زمان‌بندی‌ بدون نقصی انجام می‌شود.

ولی وقتی داستان طلاق را پیش می‌کشیم این‌گونه نیست. زن و مردی که به آسانی ازدواج کرده بودند و اصلا زمان را حس نمی‌کردند، حالا هر روز از خواب بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند تا هفته‌های دیگر نیز باید برای طلاق گرفتن صبر کنند. اما اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد؟ آیا تفاوتی در این موضوع ایجاد می‌شود؟ در این مقاله سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم که اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول می‌کشد و تمام مراحل و نکات مهم در مورد حق طلاق زن را توضیح دهیم.

حق طلاق چیست؟

حق طلاق اصطلاحی است که در جامعه برای اشاره به وکالت دادن مرد به زن برای امر طلاق تلقی می‌شود. درواقع طلاق در ازدواج دائم حق مرد است و فقط مرد می‌تواند تصمیم آن را بگیرد. اما ممکن است مرد و زن با یک دیگر توافق کنند که مرد این وکالت را به زن بدهد که حق طلاق برای زن باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، زن هرگاه بخواهد، می‌تواند از مرد طلاق بگیرد. حتی بدون اینکه مرد بداند و علاوه برآن می‌تواند تمام حق‌های قانونی و مالی خود را نیز از مرد درخواست کند و مرد نیز مجبور به پرداخت آن است. البته ممکن است در قرارداد ازدواجی که بین زن و مرد برقرار شده است، مرد در ازای یک سری از حقوق زن، حق طلاق خودش را به او داده باشد تا زن بتواند هرلحظه‌ای که خواست آزاد باشد و از زندگی مشترک‌شان جدا شود. در این صورت مرد نیز قرار نیست حقوق مالی زن را بپردازد و خسارتی متحمل نمی‌شود.

انواع وکالت در طلاق

دو نوع وکالت در طلاق وجود دارد که مرد می‌تواند آن‌ها را به زن اعطا کند. اولین موردی که مرد می‌تواند وکالت در طلاق را به زن ارائه دهید هنگام عقد نکاح است. این کار باعث می‌شود زن از لحظه‌ی عقد تا پایان ازدواج وکیل مرد در انجام حق طلاق باشد. دومین کاری که می‌تواند برای اخذ وکالت در طلاق انجام داد رفتن به سمت دفترخانه ثبت اسناد رسمی است. وکالت در طلاق را می‌توانید از طریق دفترخانه‌های ثبت اسناد رسمی نیز انجام دهید و از آن پس حق طلاق با زن خواهد بود. البته شاید متوجه شوید که دفترخانه‌های ثبت اسناد رسمی چندان مایل به انجام این کار نیستند. چراکه هنگام اعطای وکالت در طلاق اکثر زن و شوهرها با درخواست دیگری در این دفاتر حاضر می‌شوند که بخشش یا کاهش مهریه و حقوق مادی زن است.

مراحل طلاق با داشتن وکالت در طلاق

مراجعه به دفتر خدمات قضایی و ثبت درخواست طلاق
حضور در جلسات مشاوره و غربالگری یا استخدام وکیل و شرکت نکردن در این جلسات
دریافت پیامک تاریخ دادگاه
برگزاری دادگاه و صدور حکم طلاق از سمت قاضی
مراجعه به دفتر ثبت ازدواج و جاری شدن صیغه طلاق

طلاق با داشتن حق طلاق چقدر طول می کشد؟

بر اساس آنچه که در این مقاله بررسی کردیم مدت زمان طلاق با داشتن حق طلاق طول می‌کشد نسبت به زمانی که حق طلاق در دست زن نیست بسیار کم‌تر است. بنابراین اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول می کشد؟

اما باید همیشه حواس خودتان را برای شرایط و بحران‌های قضایی که وجود دارند جمع کنید. چراکه مرد شما نیز بیکار نخواهد نشست و ممکن است بخواهد از حکم قاضی مبنی بر طلاق جلوگیری کند. بنابراین قبل از اینکه به سراغ دادگاه و قاضی برای انجام کارهای طلاق بروید، حتی زمانی که وکالت در طلاق با شما است، بهتر است به یک وکیل متخصص طلاق و خانواده مراجعه کنید. وکلای متخصص تمام احتمالات ممکن را می‌دانند و به شما کمک خواهند کرد بدون آسیب کشتی خودتان را به ساحل آرام پس از طلاق برسانید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم با یکدیگر جواب این سوال که اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول می کشد را پیدا کنیم. در پایان نیاز است ذکر کنیم هیچ طلاقی شبیه به طلاق دیگری نیست و هر پرونده مسائل مربوط به خود را دارد. بنابراین اینکه مدت زمان طلاق با داشتن وکالت در طلاق چقدر طول می کشد، به مسائل مختلفی بستگی دارد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها