کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عرضه گوشت قرمز با قیمت کمتر از 200 هزار تومان


کد خبر : ۱۰۴۱۹۷چهارشنبه، ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲:۰۴۲۵۹۴۱ بازدید

طی دو ماه اخیر قیمت گوشت قرمز با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است به طوری که قیمت هر کیلو گوشت گرم گوسفندی نرخ بیش از 300 هزار تومان ...
عرضه گوشت قرمز با قیمت کمتر از 200 هزار تومانعرضه گوشت قرمز با قیمت کمتر از 200 هزار تومان

طی دو ماه اخیر قیمت گوشت قرمز با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است به طوری که قیمت هر کیلو گوشت گرم گوسفندی نرخ بیش از 300 هزار تومان را هم به خود دید و باعث شد این کالای اساسی که تا قبل از این به دلیل گرانی کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت، حالا بیشتر از دسترس مصرف کنندگان خارج شود.

فعالان این حوزه معتقدند به دلیل وفور در عرضه گوشت قرمز و وجود دام مازاد در کشورمان قیمت واقعی گوشت قرمز ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان باید باشد اما در حال حاضر به مراتب با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسد. روند متوالی گرانی گوشت قرمز باعث شد وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از راهکار عرضه گوشت ارزان در کشور، قیمت این محصول را تعدیل نماید. پیش از این دولت اقدام به تأمین ذخایر استراتژیک از منابع داخلی و خارجی کرده بود و حالا شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع ذخایر تأمین شده کرده است.

محمد جعفری معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام نیز با اعلام اینکه توزیع گوشت گوسفندی و گوساله با قیمت مصوب و بدون محدودیت وزنی و در حد نیاز و کشش بازار در حال توزیع است، می‌گوید: ذخایر استراتژیک گوشت در وضعیت مناسبی قرار دارد و هر کیلوگرم گوشت گوساله مخلوط 145 هزار تومان است، اما قیمت سردست و ران کمی تفاوت دارد. نرخ گوشت گوسفندی مخلوط نیز 135 هزار تومان تعیین شده که درب سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام به توزیع کنندگان تحویل داده می‌شود. از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی عرضه گوشت گرم گوسفندی وارداتی بدون محدودیت از این هفته با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار تومان به بازار است و به همین منظور نیز تمهیداتی در راستای واگذاری تنظیم بازار فراهم شده و با تشکل‌ها و بخش خصوصی توافق شده که نسبت به واردات گوشت گرم گوسفندی اقدام کنند.

منصور پوریان رئیس شورای تأمین دام کشور با اشاره به استقبال شرکت‌ها برای واردات گوشت قرمز به «ایران» گفت: طبق تفاهمنامه‌ای که با چند شرکت واردکننده منعقد شده است، آمادگی برای واردات گوشت از کشورهای آسیای میانه از جمله گرجستان و ارمنستان به عنوان راهکاری برای جلوگیری از رشد بیشتر قیمت گوشت اعلام شده و واردات به کشور آغاز شده است.

پوریان افزود: هر کدام از شرکت‌ها بر اساس ظرفیت و توانایی خود، تقاضای خود را برای واردات ارائه داده‌اند و دولت هم بسترهای لازم را برای واردات گوشت فراهم کرده است. در شرایطی که کمبود گوشت در کشور وجود ندارد اما قیمت این محصول در حال افزایش است که انتظار می‌رود با واردات گوشت گرم گوسفندی و توزیع گوشت منجمد تا حدودی تعدیل شود.

راهکار توزیع گوشت منجمد


وزارت جهاد کشاورزی به منظور تنظیم بازار، کنترل قیمت و حذف واسطه‌های غیرضروری و همچنین رصد تمامی مراحل از تأمین و تولید تا توزیع، اقدام به عرضه گوشت قرمز منجمد در سامانه «تأمین و توزیع محصولات و فرآورده‌های کشاورزی آوا» یا ستکاوا کرده است. وزارت جهاد کشاورزی با توجه به نوسانات افزایشی در قیمت گوشت قرمز و اهتمام ویژه دولت در تأمین سبد پروتئین خانوار با قیمت مناسب، اقدام به توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد گوسفند و گوساله با قیمت مناسب کرده است. وزارت جهاد کشاورزی به پشتیبانی امور دام در کل کشور هم ابلاغ کرده است نسبت به عرضه گوشت منجمد گوساله و گوسفندی اقدام کند. ضمن اینکه تمام غرفه‌های قصابی میادین میوه و تره‌بار از گوشت قرمز اشباع می‌شوند تا هیچ گونه محدودیتی در توزیع وجود نداشته باشد.

وزارت جهاد کشاورزی قیمت انواع گوشت گوسفندی و گوساله وارداتی و تولید داخل برای عرضه در میادین میوه و تره‌بار را اعلام کرده است. بر این اساس برای محصولات تولید داخل نرخ گوشت مخلوط گوسفندی 135 هزار تومان، سردست گوسفندی 145 هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفند داخلی 130 هزار تومان، راسته گوسفند 140 هزار تومان، ران گوسفندی 155 هزار تومان، گردن گوسفندی 135 هزار تومان، قلوه‌گاه گوساله 130 هزار تومان، راسته گوساله 160 هزار تومان، گردن گوساله و سردست آن نیز 150 هزار تومان است. برای محصولات وارداتی نیز نرخ سردست گوساله 150 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله 140 هزار تومان، گردن گوساله 150 هزار تومان و ران گوساله 155 هزار تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها