کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایروان یا تفلیس؟ کدام مقصد بهتری است؟


کد خبر : ۱۰۴۱۳۰دوشنبه، ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲:۳۲۴۴۹۷ بازدید

ایروان یا تفلیس؟ کدام مقصد بهتری است؟ کشورهای ارمنستان و گرجستان به دلیل نزدیکی به مرزهای ایران، به عنوان مقاصد محبوب خارجی در بین ایرانیان شناخته می‌شوند. اما برای کسی که برای بار اول قصد ...

اطلاع رسانی تبلیغاتی

کشورهای ارمنستان و گرجستان به دلیل نزدیکی به مرزهای ایران، به عنوان مقاصد محبوب خارجی در بین ایرانیان شناخته می‌شوند. اما برای کسی که برای بار اول قصد دارد سفری خارجی به یکی از این دو کشور داشته باشد، انتخاب و تصمیم گیری بین این دو گزینه شاید سخت باشد. اینکه بلیط هواپیما تهران ایروان را بخرد و یا به دنبال بلیط تهران به تفلیس باشد و برای این مقصد برنامه ریزی کند. در این متن قصد داریم اطلاعات مختصری در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم گیری کنید.

چرا ارمنستان یا گرجستان؟

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کوتاهی به آن داشتیم اولین دلیلی که باعث می‌شود این دو مقصد در بین ایرانیان محبوب باشد، کم بودن مسافت و نزدیکی آن‌ها به ایران است. به طوری که حتی بسیاری ترجیح می‌دهند به صورت زمینی سفر خود را برنامه ریزی نمایند. دلیل دیگر ریشه‌های مشترک فرهنگی بین ایران و این دو کشور محسوب می‌شود. به دلیل پیشینه تاریخی مشترکی که این کشورها با هم داشتند، نمودهای فرهنگی بسیاری را همچنان می‌توان در بین مردم سه کشور مشاهده کرد. دلیل سوم را می‌توان اینگونه بیان کرد که نرخ برابری ارز این کشورها با ایران نزدیک است یا به عبارت دیگر این کشورها در مقایسه با پول رایج ایران ارز گران قیمتی ندارند و می‌توان با هزینه‌ای کمتر برای سفر به آن‌ها برنامه ریزی کرد.

سفر به دلیل موقعیت جغرافیایی

بسیاری از مسافران سفر خود به این دو کشور را به صورت زمینی با خودروی شخصی یا با اتوبوس برنامه ریزی می‌کنند. البته که سفر به این شکل قطعا از نظر زمانی سفر کوتاهی نخواهد بود ولی اگر به جاده و مناظر آن علاقمند باشید، قطعا یکی از بهترین سفرهای عمرتان خواهد شد چرا که مناظری که در طول این سفر از دل آن‌ها عبور خواهید کرد، بسیار خیره کننده و زیبا هستند. برای سفر به این دو مقصد همچنین می‌توانید از طریق هوایی و بدون صرف زمان زیاد و به راحتی اقدام کنید. البته همانطور که قطعا می‌دانید، سفر هوایی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت ولی به همان نسبت از آسایش بیشتری در مسیر برخوردار خواهید شد.

برای رفتن به گرجستان باید از کشور ترکیه عبور کنید و اگر زمان زیادی در اختیار داشته باشید، این امکان را دارید که برای بازدید از برخی از شهرهای ترکیه هم برنامه ریزی کنید. اما برای سفر به گرجستان باید از مرز بازرگان وارد ترکیه شوید و پس از آن به سمت این کشور به مسیر خود ادامه دهید. برای رسیدن به مرز بازرگان باید ابتدا خود را به تبریز برسانید. فاصله پایتخت تا تبریز چیزی در حدود 850 کیلومتر است و پس از رسیدن به تبریز باید در حدود 290 کیلومتر به سمت مرز بازرگان به ادامه مسیر بپردازید.

اگر قصد داشته باشید به صورت زمینی راهی ارمنستان و ایروان بشوید نیز این امکان برای شما وجود خواهد داشت. این سفر به صورت زمینی و با خودرو در حدود 22 ساعت زمان خواهد برد. برای این کار باید به مرز جلفا که مرز ایران و ارمنستان است بروید و از آن‌جا راهی ایروان شوید. از پایتخت تا جلفا در حدود 800 کیلومتر مسافت باید طی شود و از جلفا تا شهر ایروان مسافت 485 کیلومتری در پیش است. برای افرادی که سفر جاده‌ای را دوست دارند و به کمپ زدن و طبیعت علاقمندند، این یکی از بهترین مسیرهایی است که می‌توانند در آن به این موارد دسترسی داشته باشند.

آب و هوای گرجستان و ارمنستان

حالا که با روش‌های سفر به این کشورها آشنا شدید بهتر است بدانید که چه زمانی برای سفر به هر کدام مناسب است. این دو کشور آب و هواهای کاملا متفاوتی با یکدیگر دارند و در فصول مختلف گردشگران با سلایق و اهداف مختلف را به سوی خود جلب خواهند کرد.

گرجستان کشوری با آب و هوای نیمه گرمسیری و قاره‌ای به دلیل قرارگیری در کنار دریای سیاه رطوبت هوا و بارندگی بالایی را نیز دارا است. دما در این کشور بین 1 تا 25 درجه در تغییر است و در تمام فصول می‌توان برای سفر به آن برنامه ریزی کرد. فصل بهار رطوبت زیادی ندارد و بهترین فصل از نظر آب و هوایی برای سفر به گرجستان محسوب می‌شود. تابستان برای افراد علاقمند به تفریحات آبی مناسب است. اما اگر قصد سفر ارزان به گرجستان را دارید، زمستان را انتخاب کنید.

ارمنستان اما کشوری سردسیری به شمار می‌رود و بهترین زمان برای سفر به آن بهار و تابستان است. برای افرادی که به ورزش‌ها و تفریحات زمستانی علاقه دارند این کشور در فصول سرد، جذابیت بالایی دارد. در فصول سرد، هزینه سفر به این کشور نیز به پایین‌ترین حد خود خواهد رسید و می‌توان سفری بسیار ارزان به این کشور داشت. با این توضیحات مشخص می‌شود که در سفر به گرجستان دست شما در انتخاب زمان سفر بازتر خواهد بود و این کشور مقصد مناسب‌تری خواهد بود.

هزینه سفر به ارمنستان و گرجستان

عمده هزینه‌هایی که در یک سفر باید برای آن‌ها برنامه ریزی داشته باشید، هزینه اقامت، رفت و آمد و خورد و خوراک است. باید گفت به طور کلی برای اقامت گزینه‌های متنوعی از هتل های مجلل تا هتل های اقتصادی در برابر شما قرار دارد و این معیار خوبی برای مقایسه نیست. هزینه‌ های رفت و آمد در ارمنستان به نسبت گرجستان پایین‌تر است و برای خورد و خوراک نیز می‌توان این نتیجه گیری کلی را کرد که تفاوت چندانی بین این دو کشور وجود ندارد ولی غذاهای گرجی از تنوع بیشتری برخوردار هستند.

تصمیم سفر با شما، بلیط و رزرو هتل با فلای تودی

فرقی نمی‌کند قصد سفر به گرجستان را دارید یا ارمنستان، برای خرید بلیط و رزرو هتل کافی است وارد سایت فلای تودی شوید. در این سایت معتبر، متنوع‌ترین انواع بلیط و هتل را به این دو مقصد خارجی محبوب خواهید یافت. قیمت هتل ها و بلیط هواپیما این دو مقصد را با یکدیگر مقایسه کنید و با توجه به زمان، بهتربن و ارزانترین گزینه را انتخاب کرده و به راحتی آماده سفر شوید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها