کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۰۴۱۲۳دوشنبه، ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲:۴۳۳۳۸ بازدید

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه کاهش یافت اما هنوز هم در بالاترین سطح از آغاز سال جدید میلادی قرار دارد. خوش‌بینی ...
بهای نفت در بازارهای جهانیبهای نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه کاهش یافت اما هنوز هم در بالاترین سطح از آغاز سال جدید میلادی قرار دارد. خوش‌بینی نسبت‌به بازگشایی اقتصاد چین و افزایش تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا مانع کاهش بیش از حد قیمت نفت شده است.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 51 سنت معادل 0.60 درصد کاهش به 84 دلار و 77 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 47 سنت معادل 0.59 درصد کاهش 79 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.

 هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش‌از 8 درصد در هفته گذشته افزایش قیمت داشتند که بیشترین افزایش قیمت هفتگی آنها از ماه اکتبر را نشان می‌داد. واردات نفت خام چین 4 درصد در ماه دسامبر نسبت‌به سال گذشته افزایش داشته و افزایش سفرها در سال نوی چینی دورنمای مصرف سوخت را افزایش داده است.

سطح ترافیک جاده‌ای در چین پس‌از کاهش محدودیت‌های کرونایی رو به افزایش است و باعث افزایش تقاضا برای سوخت و محصولات نفتی در این کشور شده‌است.

 افزایش تقاضای داخلی در چین احتمالاً باعث 40 درصد کاهش صادرات محصولات پالایشی این کشور مخصوصا بنزین در ماه ژانویه نسبت‌به ماه گذشته می‌شود.

 اما تحلیلگران عقیده دارند علی‌رغم خوش‌بینی زیاد نسبت‌به تقاضا در چین، عرضه کافی نفت در بازار در کوتاه‌مدت وجود خواهد داشت.

 سازمان کشورهای صادرکننده نفت و آژانس بین‌المللی انرژی در این هفته گزارش ماهانه خود را منتشر خواهند کرد که بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران برای تعیین تقاضای جهانی و دورنمای عرضه خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها