کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا بالاتر از 1200 دلار


کد خبر : ۱۰۳۰۰پنجشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰:۳۵۱۸۳۵ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز پنج شنبه نیز تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به تاخیر در افزایش نرخ بهره آمریکا با افزایش نسبی روبرو ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز پنج شنبه نیز تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به تاخیر در افزایش نرخ بهره آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد و به بالاتر از 1200 دلار در هر اونس رسیده است.

اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا سرمایه گذاران بر این باور باشند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را در شرایط کنونی به تاخیر خواهد انداخت.بر اساس این گزارش بازگشت سرمایه گذاران چینی و آغاز به کار مجدد بورس طلای شانگهای نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای فیزیکی و قیمت جهانی طلا داشته است.

چین دومین بازار بزرگ طلای جهان به شمار می رود و تعطیلات سال جدید چینی در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1208 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از 1211 دلار رسیده بود.

جانت یلن در اظهارات خود در نشست کمیته بانکداری سنای آمریکا تاکید کرد که فدرال رزرو از این پس به صورت نشست به نشست مساله افزایش نرخ بهره را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد داد.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا حداقل طی نشست های آتی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، از نزدیک تحولات مربوط به رشد و رونق اقتصادی و نرخ تورم را زیر نظر دارد. 

فدرال رزرو از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. ویکتور تیان پیریا تحلیلگر ارشد ای ان زد بانک در این باره تاکید کرد که اظهارات یلن از سوی برخی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی این گونه تعبیر شده است که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت. این مساله در کوتاه مدت به ضرر ارزش دلار ضده و موجب شده تا قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شود.

وی در ادامه افزود: چین نیز هنوز یک عامل مثبت برای قیمت طلا به شمار می رود ولی من فکر نمی کنم تقاضای طلای چین به تنهایی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا کافی باشد. چیزی که در شرایط کنونی برای افزایش قیمت طلا نیاز هست، کاهش شدید عرضه یا رشد فزاینده تقاضای سرمایه گذاری است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها