کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکوردشکنی تاریخی یورو و پوند در بازار


کد خبر : ۱۰۲۶۵۴جمعه، ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱:۵۲۹۲۷۴ بازدید

نرخ فروش یورو و پوند در جریان مبادلات روز پنجشنبه بازار آزاد تهران رکوردی تاریخی از خود بر جای گذاشت.
رکوردشکنی تاریخی یورو و پوند در بازاررکوردشکنی تاریخی یورو و پوند در بازار

نرخ فروش یورو و پوند در جریان مبادلات روز پنجشنبه بازار آزاد تهران رکوردی تاریخی از خود بر جای گذاشت.

بانک مرکزی در آغاز داد و ستدهای آخرین روز کاری بازار، نرخ رسمی عرضه یورو در شبکه صرافی‌های تحت نظارت خود را ۳۴ هزار و ۱۷۰ تومان اعلام کرد که ۲۰۹ تومان بالاتر از نرخ روز چهارشنبه بود. همزمان، نرخ رسمی عرضه هر دلار آمریکا نیز با ۶۵۳ تومان افزایش به ۳۳ هزار و ۴۶۶ تومان رسید. بدین ترتیب، نرخ رسمی عرضه دلار نیز بالاترین سطح خود را تجربه کرد.

در چنین شرایطی، نرخ فروش هر یورو در بازار آزاد تهران برای نخستین بار از مرز ۳۸ هزار تومان فراتر رفت و هر یورو تا ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان نیز معامله شد. همچنین، هر پوند انگلیس نیز افزون بر ۴۴ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش شد که نرخی بی‌سابقه برای این ارز در بازار ارز ایران محسوب می‌شود.

نرخ فروش دلار آمریکا نیز در حالی دیروز پنجشنبه به ۳۶ هزار ۳۰۰ تومان رسید که این نرخ در آغاز سال جاری ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان ثبت شده بود که نشان از جهش ۳۸ درصدی طی کمی بیش از ۸ ماه گذشته دارد. در همین مدت، قیمت یورو و پوند نیز به ترتیب ۳۱ و ۲۷ درصد افزایش یافته است.

البته در مقایسه با فروردین گذشته، دلار آمریکا در مقابل یورو کمی بیش از ۴ درصد و در برابر پوند ۶.۵ درصد تقویت شده است. قدرت‌گیری دلار آمریکا در سپتامبر گذشته با اوج خود رسید؛ به طوری که هر دلار آمریکا در مقابل ۰.۹۳ پوند و ۱.۰۴ یورو مبادله شد ولی این نرخ روز پنجشنبه به ترتیب ۰.۸۲ و ۰.۹۵ بود. 

کارشناسان، ادامه افزایش نقدینگی و نرخ تورم همزمان با بالا رفتن کسری بودجه دولت را دلیل ساختاری افزایش نرخ ارز در ایران می‌دانند. همچنین، برخی فعالان بازار نیز از افزایش تقاضای خرید ارز با هدف حفظ قدرت خرید پس‌اندازهای مردمی خبر می‌دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها