کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این غذاها را در سفر به استانبول بخورید


کد خبر : ۱۰۲۶۳۴چهارشنبه، ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱:۵۰۴۶۷۴ بازدید

استانبول، این شهر پرجمعیت و زیبا که محل تلاقی فرهنگ آسیایی و اروپایی است هرساله مقصد میلیون‌ها مسافر از سراسر جهان قرار می‌گیرد. استانبول به دلیل قرار گرفتن در ...

A table full of foodDescription automatically generated with medium confidence

اطلاع رسانی تبلیغاتی

استانبول، این شهر پرجمعیت و زیبا که محل تلاقی فرهنگ آسیایی و اروپایی است هرساله مقصد میلیون‌ها مسافر از سراسر جهان قرار می‌گیرد. استانبول به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص خود، همواره محل رفت و آمد فرهنگ‌های متنوع و متفاوت است. به همین دلیل است که شما می‌توانید در استانبول انواع طعم‌ها و مزه‌ها را امتحان کنید.

این‌بار سفرمارکت لیستی از بهترین غذاهای استانبول برای شما تهیه کرده‌است پس اگر قصد سفر به استانبول را دارید همین الان این غذاها را یادداشت کنید و برای مقدار زیادی گوشت، پنیر و سبزیجات پخته شده و شیرینی آماده شوید!

 

روز خود را با بهترین صبحانه های استانبول آغاز کنید

برای استفاده از فرهنگ غذایی استانبول بهتر است کار خود را از همان اولین لحظات روز آغاز کنید و با انتخاب یک صبحانه ترکی مشهور،‌روز خود را بسازید.

 

۱- سیمیت  simit   

سیمیت یک غذای خیابانی محبوب و یک نوع شیرینی ترکی است که اگر با بلیط استانبول راهی این شهر شدید حتما آن را امتحان کنید. هیچ چیز مثل سیمیت نمی‌تواند در آغاز روز شما را با یک احساس نوستالژیک روبرو کند. اگر در یکی از هتل‌ های استانبول اقامت دارید می‌توانید بعد از خروج از هتل، از یکی از فروشندگان خیابانی، سیمیت بخرید و طعم خوشایند آن را بچشید.

سیمیت با خمیر پخته می‌شود و سطح برشته آن با یک لایه کنجد پوشانده شده است. شما می‌توانید سیمیت را به عنوان صبحانه با عسل، مربا، پنیر یا نوتلا در کنار چای میل کنید. در میدان‌های شلوغ، کنار پل‌ها‌ و تقاطع‌های شلوغ به دنبال چرخ دستی‌های سیمیت بگردید. مطمئناً آنها را پیدا خواهید کرد!

 

۲- منمن  menmen

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند روز خود را با یک غذای سنگین و ترکیب شده با تخم مرغ آغاز کنند، بهتر است منمن را انتخاب کنید. منمن در اصل ترکیب تخم مرغ‌های همزده با سس گوجه فرنگی، فلفل سبز و ادویه‌جات است که در یک تابه مسی پخته شده است. منمن را می‌توان مشابه املت به حساب آورد اما طعم‌های بیشتری در هر لقمه منمن احساس خواهید کرد.

از کجا منمن بخرم؟ اکثر رستوران‌های سنتی و محلی، منمن را در منوی خود دارند اما اگر برای رزرو هتل استانبول، میدان تقسیم را انتخاب کرده‌اید می‌توانید به Lades Menemen بروید و طعم واقعی منمن را بچشید.

 

۳- بورک  borek

بورک یکی دیگر از صبحانه‌های خوشمزه استانبولی است که البته بسیاری از مردم استانبول آن را در وعده‌های غذایی دیگر هم میل می‌کنند.

بورک از گوشت و پنیر و سبزیجات درست شده‌است که در خمیر یوفکا پیچیده شده و طعمی دل‌انگیز و رویایی ایجاد می‌کند. علاوه بر اینکه بورک یک صبحانه خوشمزه به حساب می‌آید در بین مسافران به عنوان میان‌وعده نیز طرفداران زیادی دارد. مسافران پیش از رفتن به مکان‌های دیدنی استانبول خود را با یک لقمه بورک برای ناهار یا شام آماده می‌کنند.

 

برای ناهار به سراغ غذاهای محلی استانبول بروید!

بعضی از غذاها نماد استانبول به حساب می‌آیند، این غذاها را اصولاً تحت عنوان‌ «غذاهای محلی استانبول» می‌شناسیم. در ادامه این مطلب این غذاهای محلی خوشمزه استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

۱- دونر کباب  doner kebab

تنها شنیدن نام استانبول کافی‌ست تا عطر و بوی گوشت پخته شده با آتش را در پیاده‌روهای استانبول احساس کنید! اگر شما هم طرفدار غذاهای گوشتی هستید بهتر است دونرکباب را امتحان کنید. البته این غذا به عنوان یک غذای بین‌المللی شناخته شده و در دیگر کشورهای جهان نیز پخته و سرو می‌شود اما دونرکبابی که در ترکیه می‌خورید قطعاً‌ متفاوت خواهد بود!

امکان ندارد با تور ترکیه استانبول سفر کرده‌باشید و یک وعده دونر کباب در کنار هم‌سفران خود سفارش نداده باشید.
گوشت دونر کباب معمولاً گوشت بره، مرغ یا مخلوط بره و گوساله است که به صورت لایه لایه دور یک جوجه گردان عمودی پیچیده شده و به آرامی میان آتش می‌پزد این گوشت معمولاً با فلفل قرمز، سیر، پونه کوهی، زیره، نمک و فلفل طعم‌دار می‌شود.

 

۲- لاهماجون  lahmacun

لاهماجون را می‌توان یک پیتزای استانبولی به حساب آورد. این غذای محلی مانند پیتزا آماده می‌شود اما عطر و بوی شرقی دارد. این غذا با خمیر بسیار سبک، گوشت چرخ کرده، پیاز ریز خرد شده، سیر و فلفل درست می شود. لاماهجون با نان برشته ای که در فر آماده شده، گرم و خووش‌بو سرو می‌شود. بهتر است وقتی پرواز استانبول شما به زمین نشست، خودتان را به یک لاماهجون خوشمزه مهمان کنید.

 

A plate of foodDescription automatically generated with low confidence

 

برای شام به سراغ غذاهای خیابانی استانبول بروید!

اگر شما هم بلیط هواپیما استانبول تهیه کرده‌اید بهتر است در سفر به استانبول شب‌ها را به قدم زدن در خیابان‌های پر شور و شوق این شهر بگذرانید. پیاده‌روی در خیابان‌های مشهور استانبول و خرید از گاری‌های خوراکی فروشی و خوردن غذاهای خیابانی، لذت زیادی دارد.

 

۱- دوروم کباب  durum kebab    

اگر برای سفر خود به رزرو هتل استانبول پرداخته‌اید بهتر است شب را به پیاده روی و خوردن یک دوروم کباب خوشمزه بپردازید. این کباب ماهی خوشمزه که با ادویه‌های متنوعی مخلوط شده یکی از غذاهای دریایی خوشمزه ترکیه است مه مانند بسیاری از غذاهای دیگر استانبول در نان لواش سرو می‌شود.

 

۲- میدیه  midye

هیچ جایی بهتر از استانبول برای تجربه طعم میدیه وجود ندارد. اگر دوست دارید صدف بخارپزشده را با برنج تند و سبزیجات معطر امتحان کنید، میدیه را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید این غذای خیابانی را مخصوصا در نزدیکی سواحل ترکیه پیدا کنید و از طعم و عطر دل‌انگیز آن بهره ببرید.

 

۳- کوکورچ  kokorec

کوکورچ همان ساندویچ روده بره است که یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی استانبول به حساب می‌آید. ماده اصلی کوکورچ روده بره کبابی است که دور کله پاچه گوسفندی ادویه دار پیچیده شده است. اگر تا به حال از خوردن غذاهای چرب مثل کله پاچه لذت می‌بردید می‌توانید از کوکورچ هم لذت کافی را ببرید.

 

A picture containing indoor, sliced, barbecueDescription automatically generated

 

یک دسر ترکی انتخاب کن!

شیرینی‌ها و دسرهای ترکی شهرت خاصی در بین مردن دارند. ممکن نیست شما بلیط هواپیما استانبول گرفته باشید و از همین حالا به باقلوا ترکی فکر نکرده باشید! برای خوردن دسرها و شیرنی‌های ترکی خوشمزه بهتر است آنها را بشناسید.

  • هالکا تاتلیسی

یکی از شیرینی‌های خوشمزه ترکی هالکا تاتلیسی است. این شیرینی که ترکیبی از خمیر حلقه شده و سرخ شده به همراه شکر است برای افرادی که عاشق طعم شیرین هستند مناسب به نظر می‌رسد.

این دسر خیابانی محبوب ترکی خمیر سرخ‌شده‌ای است که به شربتی شیرین آغشته شده است. روی آن را می توان با پسته کوبیده پوشاند تا کمی رنگ سبز روشن و زیبا به ظرف اضافه شود.

 

  • باقلو

باقولی استانبولی نه تنها در ترکیه طرفداران زیادی دارد بلکه در تمام جهان سرو می‌شود. چه باقلوا دوست داشته باشید چه از آن خوشتان نیاید، باید حتماً یکبار باقلوای استانبول را تجربه کنید! در ویزای ترکیه با خط ریز نوشته شده است که «از هر فرصای برای خوردن باقلوا استفاده کنید»! باقلوای یک تجربه فوق شیرین و بسیار خوشمزه برای شما خواهد بود.

 

کلام آخر

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به خرید بلیط هواپیما استانبول اقدام کرده‌اید و قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، بهتر است از خوراکی‌های خوشمزه این شهر هم استفاده کنید. غذاهایی که در خیابان می‌یابید ارزان‌ ترین غذاهای استانبول هستند پس شما می‌توانید با خوردن غذاهای خیابانی استانبول، هم طعم‌های متنوعی را بچشید و هم با کمترین هزینه، غذاهای ترکی را امتحان کنید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها