کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نصب سامانه‌های فروش در 10 گروه مشاغل از ابتدای 94


کد خبر : ۱۰۲۲۳یکشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷:۳۴۴۴۳۱ بازدید

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: 10 گروه شغلی جدید ملزم به نصب و راه اندازی سامانه های فروش از ابتدای سال 94 شده اند.

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در راستاي شفاف سازي مبادلات تجاري و فعاليت هاي مالي، همسو با اهداف طرح تحول اقتصادي و قانون ماليات بر ارزش افزوده و اجراي تبصره يک ماده ۷۱ قانون نظام صنفي و ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجساله پنجم جمهوري اسلامي ايران، تجهيز واحدهاي صنفي به صندوق مکانيزه فروش مورد نظر این سازمان قرار گرفت.

بر همين اساس هر سال با توجه به اولويت هاي در نظر گرفته شده از سوي سازمان تعدادي از صنوف ملزم به نگهداري اينگونه صندوق ها شده اند که بالطبع دستاوردهايي براي آنها به همراه خواهد داشت که در ذيل به برخي از آنها اشاره مي شود.

شفافيت در مبادلات تجاري، درآمدها و هزينه ها، استفاده موديان از مشوق ها و تسهيلات مالياتي، کاهش اختلاف موديان با ادارات امور مالياتي، کاهش فرايند قطعيت ماليات. ضمنا از نظر سازمان امور مالياتي سخت افزار سامانه فروش مي بايست داراي ويژگي هاي ذيل باشد: ۱- صاحبان مشاغل قادر باشند متناسب با کاربرد و نياز خود ان را انتخاب نمايند. ۲- از لحاظ کيفيت مي بايست شرايط استفاده در محيط هاي تجاري را داشته باشد. ۳- قابليت نصب و اجراي نرم افزارهاي مورد تاييد سازمان امور مالياتي کشور را داشته باشد. ۴- قابليت اتصال تجهيزات جانبي را داشته باشد. ۵- بر حسب نياز و توسعه کسب و کار صاحبان مشاغل، قابليت ارتقاء را داشته باشد. ۶- قابليت اتصال به POS بانکي جهت فروش با استفاده از کارت هاي اعتباري را داشته باشد.

نظر به اينکه سازمان امور مالياتي مي کوشد کليه صنوف و مشاغل به صندوق هاي فروش تجهيز شوند اقدامات ذيل را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار داده است. ۱- اعلام صنوف داراي اولويت جهت استفاده از صندوق فروش از اول سال آينده ۲- پيگيري نصب سامانه فروش صنوفي که در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ داراي اولويت هستند. ۳- تهيه و تدوين آئين نامه تشويق مودياني که از سامانه فروشگاهي استفاده مي نمايند.

شايان ذکر است که تاکنون طي سال هاي ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بيست گروه از صاحبان مشاغل طي فراخوان هاي مرحله اول و دوم ملزم به استفاده از صندوق هاي فروش شده اند. همچنين به موجب اطلاعيه اي که از سوي سازمان امور مالياتي کشور صادر شده است ۱۰ گروه ديگر از صاحبان مشاغل در اولويت مرحله سوم قرار گرفته اند که به شرح ذيل از ابتداي سال ۱۳۹۴ ملزم به نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش هستند.

۱- فروشندگان لاستيک (نمايندگي، عمده و خرده فروشي) ۲- نمايشگاه هاي اتومبيل (سواري، باري، مسافربري، ماشين آلات راه سازي، كشاورزي و صنعتي) ۳- فروشندگان مصالح ساختماني (نمايندگي، عمده و خرده فروشي) ۴- فروشندگان تاسيسات الکترونيکي- مكانيكي ساختمان (نمايندگي، عمده و خرده فروشي) ۵- فروشندگان انواع رنگ ساختمان، صنعتي و اتومبيل (نمايندگي، عمده و خرده فروشي) ۶- فروشندگان مواد شيميايي (نمايندگي، عمده و خرده فروشي) ۷- نمايندگي‌‌‌‌هاي فروش شركت هاي توزيع كالاهاي داخلي و وارداتي (غير اشخاص حقوقي) ۸- نمايندگي هاي‌‌‌‌‌ فروش شركت ها و موسسات تجاري وصنعتي اعم از داخلي و خارجي (غير اشخاص حقوقي) ۹- فروشندگان يخچال هاي صنعتي و ويتريني (نمايندگي، عمده و خُرده فروشي) ۱۰- بار فروشان و فروشندگان ميوه و تره بار و ميدان داران.

ضمنا مؤديان مالياتي ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش يا رايانه داراي سيستم نرم‌افزار فروشگاهي، در صورت عدم استفاده از سامانه‌هاي مذكور از معافيت مالياتي مقرر در قانون براي سال مربوط محروم خواهند شد. همچنين در صورت نصب و راه اندازي دستگاه سامانه فروش يا رايانه توسط صاحبان مشاغل مذکور، هزينه هاي انجام شده بابت خريد، نصب و راه اندازي (اعم از سخت افزار و نرم افزار) از درآمد مشمول ماليات موديان مزبور در اولين سال استفاده، قابل کسر است.

معيار شناسايي صاحبان مشاغل فوق‌الذكر، نوع شغل درج شده جواز كسب توسط مراجع ذيصلاح مي‌باشد. بديهي است در صورت نداشتن جواز كسب، نوع فعاليت مندرج در پرونده هاي مالياتي آنان ملاک عمل خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها