کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت ذخایر کم آبی سد امیرکبیر


کد خبر : ۱۰۲۱۵۹پنجشنبه، ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳:۲۲۳۱۷۴ بازدید

درحال حاضر 54 میلیون مترمکعب آب پشت سد کرج ذخیره شده است. به‌عبارتی 26 درصد ظرفیت سد کرج پُر و 74 درصد ظرفیت مخزن این سد خالی است.
وضعیت ذخایر کم آبی سد امیرکبیروضعیت ذخایر کم آبی سد امیرکبیر

درحال حاضر 54 میلیون مترمکعب آب پشت سد کرج ذخیره شده است. به‌عبارتی 26 درصد ظرفیت سد کرج پُر و 74 درصد ظرفیت مخزن این سد خالی است.

ورود کشور به سومین خشکسالی پی در پی از آغاز مهرماه سال جاری، سبب کاهش منابع آبی سدها از جمله سدهای پنج‌گانه استان تهران شده است.

سد امیرکبیر (سد کرج) به‌ عنوان نخستین سد چند منظوره ایران در سال 1340 به بهره‌برداری رسید. این سد که یکی از 5 سد اصلی تأمین آب شرب استان تهران است با سطح حوزه آبریزی به‌مساحت 764 کیلومترمربع و با متوسط جریان آب سالانه به‌میزان 472 میلیون مترمکعب در استان تهران و در فاصله 63کیلومتری شمال غربی تهران و در کیلومتر 23 جاده کرج  ــ چالوس، در شمال شهرستان کرج قرار دارد.

در حال حاضر با ورودی آب از رودخانه‌های بالادست و برداشت آب برای مصارف زیست‌محیطی، شرب و کشاورزی، از مجموع حجم 205 میلیون مترمکعبی مخزن این سد، 54 میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است. به‌عبارتی در حال حاضر 26 درصد ظرفیت سد کرج پُر و 74 درصد ظرفیت مخزن این سد خالی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها