کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرگردانی مشتریان بانک‌ها 27 روز مانده به عید


کد خبر : ۱۰۱۹۹یکشنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲:۳۸۴۳۶۹ بازدید

درحالی که 27 روز به پایان سال 93 باقی مانده و طبعاً نیازهای بانکی مردم افزایش یافته است گزارش میدانی از شعب بانکی حکایت از گله شدید مردم ...

درحالی که 27 روز به پایان سال 93 باقی مانده و طبعاً نیازهای بانکی مردم افزایش یافته است گزارش میدانی از شعب بانکی حکایت از گله شدید مردم از ضعف خدمات رسانی بانک‌ها دارد.

27 روز مانده تا تقویم سال 93 به پایان برسد و سال جدید آغاز شود اما از آنجایی که همه ساله در روزهای پایانی سال حجم مبادلات و خرید و فروش های مردم افزایش پیدا می کند بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر بر نظام بانکی از چند ماه قبل به بانکی ها آماده باش داده بود که در این ایام خدمات بانکی را بدون هر گونه اخلالی انجام دهند. از جمله برنامه های نظام بانکی برای شب عید تعیین شعب کشیک در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز و همچنین توزیع اسکناس های نو در بانک های منتخب و ... است.اما درحالی که تجربه ثابت کرده روزهای پایانی بهمن و اسفندماه پیک کاری بانک‌هاست ولی مراجعه به تعدادی از شعب بانک ها بیانگر آن است که هنوز بانکی ها قصد ارائه خدمات رسانی به طور ویژه را به مشتریان ندارند.


* گله شدید مردم از باجه های چراغ خاموش شعب بانکی

فعال بودن یک باجه از بین چند باجه در شعب بانکی شاید بارزترین مثال برای مورد مذکور باشد، این مورد البته در ماه های قبل هم در نظام بانکی وجود داشت ولی تکرار آن در روزهای پایانی سال گله مشتریان نظام بانکی را به همراه داشته است.این نمونه مختص یک یا دو بانک نیست چراکه شعب اغلب بانک ها در این ایام با افزایش مراجعه حضوری مشتریان مواجه هستند ولی با وجود افزایش تقاضا در شعب متاسفانه تنها یک یا دو باجه فعال است و به مشتریان خدمات ارائه می دهد و سایر باجه ها به امور دیگری می پردازند.این درحالی است که "سرعت خدمات رسانی" در روزهای پایانی سال از اهمیت بالایی برخودار است و انتظار می رود که بانکداران تدابیری را برای باجه های غیرفعال اتخاذ کنند.


* وقتی "همراه بانک" هم همراه نیست

اما جدا از خاموشی چراغ باجه های شعب بانک‌ها مشکل دیگری که این روزها مردم را سرگردان کرده، "اختلال در سامانه های اینترنتی و موبایل بانک" تعدادی از بانک هاست.این مورد به دفعات در روزهای گذشته از سوی کاربران نظام بانکی مشاهده شده که سامانه های اینترنتی بانک مورد نظر با اختلال همراه شده و این پیام را نمایش می دهد که "مشتری محترم , در حال حاضر سرویس مورد نظر فعال نمی باشد."

اختلال در سامانه های اینترنی در حالی این روزها گله مردم را به همراه داشته است که بانک مرکزی قبلا به بانکی ها اعلام آماده باش کرده بود و از آن ها خواسته بود تدابیری برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بیاندیشد.


* عابربانک ها بازهم شلوغ شدند/"اسکناس موجود نیست"

اما مورد دیگر که این روزها مردم را کلافه کرده "شلوغی عابربانک‌ها و قطع شتاب در برخی از این دستگاه هاست"؛ برای درک این مطلب کافی است از این پس هنگام عبور از خیابان های پایتخت اندک توجهی به شعب بانک ها داشته باشید چراکه در آن هنگام تنها تصویری که به وضوح دیده می شود "شلوغی و ازدحام جمعیت مقابل عابر بانک است".

خانم مولایی یکی از شهروندان تهرانی است که از وضعیت عابربانک ها طی روزهای اخیر انتقاد دارد و می گوید: در روزهای پایانی هفته قبل برای دریافت وجه مجبور شدم به نزدیک ترین عابر بانک محل کارم بروم اما متاسفانه صف های طولانی مقابل این دستگاه ها موجب شد تا سراغ بانک های دیگر بروم ولی آنجا هم همین صف ها وجود داشت. جالب است که عابر بانکی که در خیابان فرعی قرار داشت هم شلوغ بود.

آقای حسینی هم دیگر شهروند تهرانی است که با انتقاد از ضعف خدمات عابر بانک ها طی روزهای پایانی سال می گوید: متاسفانه در این ایام مشابه سال های قبل شاهد اختلال در دستگاه های خودپرداز هستیم. شخصاً به چند عابر بانک مراجعه کردم اما یکی از آنها پول نداشت و شبکه دیگری قطع بود.

به گزارش تسنیم درحالی که تجربه ثابت کرده در روزهای پایانی سال حجم مراجعه به دستگاه های خودپرداز افزایش می یابد همانطور که در بالا هم اشاره شد، شعب تعدادی از بانک ها نسبت به شارژ به موقع این دستگاه ها اقدام نمی کنند و همین امر سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم می شود.


* پول نقد کم شد؟

یکی دیگر از مشکلاتی که اینروزها در بین مشتریان بانکی مشهود است کم بودن نقدینگی بانک‌هاست؛ یکی از مشتریان نظام بانکی در همین ارتباط می گوید این روزها اگر پول با حجم بالا بخواهی براحتی نمی توانی آنرا از بانک دریافت کنی چرا که می گویند نقدینگی نداریم! افزایش خریدهای مردم در روزهای پایانی سال از دیگر مواردی که است موجب می شود تقاضا برای استفاده از کارتخوان های فروشگاهی افزایش یابد و امسال اولین سالی نیست که این موضوع با اختلال هایی همراه شده است.
 

* اختلال در سرویس کارتخوان های فروشگاهی

امسال هم به مانند سال های قبل با افزایش ترافیک شتابی و بالا رفتن استفاده از کارتخوان های فروشگاهی این دستگاه ها مانند سایر ایام سال قادر به ارائه خدمات رسانی نیستند چراکه گزارش خبرنگار ما حکایت از آن دارد که کارتخوان برخی از بانک ها در ساعت هایی از روز و بخصوص در روزهای پایانی هفته قادر به خدمات رسانی نیستند.

خانم احمدی یکی از مشتریان نظام بانکی است که در همین ارتباط می گوید: چهارشنبه هفته گذشته به امید استفاده از کارتخوان مقدار بالایی خرید از یک فروشگاه انجام دادم اما هنگام تسویه متوجه شدم که کارتخوان آن فروشگاه قادر به ارائه سرویس نمی باشد و همین باعث شد که برای دریافت وجه نقد به سراغ عابربانک بروم و بعد از یک صف طولانی موفق به دریافت وجه نقد شدم و مجدد برای تسویه به فروشگاه برگشتم.

 آنچه در این گزارش آمد تنها بخشی از مشکلات مردم در روزهای پایانی سال است که متوجه نظام بانکی می شود از همین امید میرود بانک مرکزی با سیاستی مناسب مانع از بروز چنین اشکالاتی در نظام بانکی طی روزهای پایانی سال 93 شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها