کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرایدی که صادر می‌شود چقدر ارزان‌تر است؟


کد خبر : ۱۰۱۷۱شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴:۳۸۱۰۹۴۶ بازدید

در شرایطی که این روزها مشتریان ایرانی دل خوشی از قیمت خودروهای داخلی ندارند، خبر می‌رسد «پراید» در بازارهای صادراتی ارزان‌تر به فروش ...
پرایدی که صادر می‌شود چقدر ارزان‌تر است؟پرایدی که صادر می‌شود چقدر ارزان‌تر است؟

در شرایطی که این روزها مشتریان ایرانی دل خوشی از قیمت خودروهای داخلی ندارند، خبر می‌رسد «پراید» در بازارهای صادراتی ارزان‌تر به فروش می‌رسد. آن‌طور که احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید، پراید در حال حاضر قیمتی حدود پنج هزار دلار در بازار عراق دارد و نسبت به بازار ایران، ارزان‌تر است.

با توجه به این گفته نعمت بخش و با در نظر گرفتن نرخ سه هزار و 400 تومان برای «دلار»، پراید به‌عنوان ارزان‌ترین خودرو ایران، در حال حاضر قیمتی برابر با 17 میلیون تومان در بازار عراق دارد. این در حالی است که ایرانی‌ها برای خرید ارزان‌ترین پراید، باید حدود 20 میلیون تومان پول بپردازند؛ بنابراین پراید صادراتی حداقل سه میلیون تومان ارزان‌تر است.

البته آن‌طور که دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید، پراید صادراتی به عراق،برخی امکانات و آپشن‌های پراید عرضه شده در ایران را ندارد و یکی از دلایل ارزان‌تر بودنش به این موضوع مربوط می‌شود. به گفته وی، همچنین پراید صادراتی به عراق، از برخی هزینه‌ها مانند مالیات بر ارزش افزوده نیز معاف است و طبیعی است که قیمت آن در مقایسه با پراید عرضه شده در ایران، کمتر باشد.

دبیر انجمن خودروسازان همچنین این را هم می‌گوید که در حال حاضر صادرات پراید سود بیشتری نسبت به عرضه این خودرو در بازار داخل دارد. گفته‌های نعمت بخش در شرایطی است که  در حال حاضر خودروسازان ایرانی حال و روز خوشی در صادرات ندارند و بازار اصلی آنها نیز عراق است، آن هم با رقمی نه چندان قابل قبول.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها