کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام قیمت‌های پایه جدید محصولات پتروشیمی


کد خبر : ۱۰۱۶۹شنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴:۱۶۱۸۸۲ بازدید

قیمت‌های اعلامی جدید برای محصولات پتروشیمی با یک جهت‌گیری نزولی اعلام شد که می‌تواند داده‌ای برای حفظ جذابیت خرید قلمداد شود آن هم ...

قیمت‌های اعلامی جدید برای محصولات پتروشیمی با یک جهت‌گیری نزولی اعلام شد که می‌تواند داده‌ای برای حفظ جذابیت خرید قلمداد شود آن هم در زمانی که بسیاری از فعالان بازار نگران افزایش نرخ‌ها بودند. به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و تا نیمه اسفندماه زمان مهمی برای خرید فراهم آمده باشد. 

در ابتدای اسفندماه، قیمت‌های پایه جدید محصولات پتروشیمی و پتروشیمیایی در بورس کالا اعلام شد که برای برخی از گریدها با کاهش قیمت‌ و برای برخی دیگر با افزایش نرخ‌ها همراه بود، البته به‌صورت کلی روند عمومی کاهشی قیمت‌ها از پراکندگی و وسعت بیشتری برخوردار بودند تا جایی که می‌توان قیمت‌های پایه جدید را کاهشی قلمداد کرد. البته این مطلب که در گذشته نیز به آن اشاره کردیم می‌تواند بر مبنای روند عمومی قیمت‌های جهانی با احتساب نرخ ارز برابر با هر دلار 3463 تومان مورد محاسبه قرار گیرد که البته وضعیت قابل قبولی را نیز تصویر می‌کند. همان گونه که در ماه‌های پیش عنوان کردیم در شرایط کاهشی قیمت‌های جهانی، فرمول محاسبه قیمت‌های پایه می‌تواند شیب افت نرخ‌ها را تا حدودی خنثی کند که این مطلب دقیقا در افزایش قیمت‌ها نیز تاثیر مشابهی خواهد داشت. به عبارت ساده‌تر در زمان افت نرخ‌ها، قیمت‌های پایه با شیب کمتری در مسیر کاهش قرار گرفت و هم اکنون و در زمان افزایش قیمت‌ها نیز شاهد رشد نرخ‌های پایه با یک تاخیر زمانی هستیم که می‌تواند اقدامی در جهت حمایت از صنایع پایین‌دستی آن هم در روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای فصلی باشد. 

هم‌اکنون در بازارهای جهانی و به تبع رشد قیمت نفت و مواد اولیه صنایع پتروشیمی، شاهد رشد نرخ‌ها هستیم که البته هم اکنون در ابتدای راه خود قرار دارد و می‌توان به افزایش بیشتر قیمت‌ها در آینده کوتاه مدت تا میان‌مدت امیدوار بود که البته تاثیر مشابهی نیز بر بازارهای داخلی خواهد گذاشت. با توجه به ثبات نسبی قیمت دلار در بازار داخلی و روند افزایشی قیمت‌های جهانی، روند صعودی قیمت‌های پایه بالاخره از راه خواهد رسید بنابراین قیمت‌های فعلی شاید فرصتی برای خرید باشد تا در زمان مناسب بتوان بهترین استراتژی تولید را اتخاذ کرد. تمامی این موارد در حالی است که احتمال اعلام قیمت‌های پایه به‌صورت هر دو هفته یکبار، هر روز بیش از پیش قدرت گرفته و باید منتظر قیمت‌های پایه جدیدی در دو هفته آینده باشیم که می‌تواند داده مهمی برای افزایش قیمت‌ها باشد. 

افزایش قیمت PVC، کاهش قیمت اغلب محصولات پتروشیمیایی، کاهش قیمت دلار مورد محاسبه از 3520 تومان به 3463 تومان، نوسان قیمت بسیاری از پلیمرها، افزایش شدید قیمت انواع گازهای حرارتی همچون گاز مایع صنعتی، گازهای بوتان و پروپان، کاهش قیمت پلی استایرن‌های انبساطی، کاهش قیمت پلی‌اتیلن‌های سنگین و بسیاری دیگر از پلیمرها برخی از واقعیت‌های قیمت‌های اعلامی اسفندماه بودند. در آینده بیشتر به تحلیل وضعیت پیش روی بازار محصولات پتروشیمی با محوریت قیمت‌های پایه جدید خواهیم پرداخت.


dubefcl95h4dipx2k68d.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها