کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طراحی جدید آشپزخانه چقدر هزینه می‌برد؟ + جدول قیمت


کد خبر : ۱۰۰۶۷دوشنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷:۴۸۲۰۸۳۲ بازدید

کابینت‌ها نیز مانند سایر وسایل، انواع و اقسام گوناگونی دارند که به سه بخش عمده فلزی، چوبی و مواد مصنوعی مثل ام‌دی‌اف تقسیم ...
طراحی جدید آشپزخانه چقدر هزینه می‌برد؟ + جدول قیمتطراحی جدید آشپزخانه چقدر هزینه می‌برد؟ + جدول قیمت
کابینت‌ها نیز مانند سایر وسایل، انواع و اقسام گوناگونی دارند که به سه بخش عمده فلزی، چوبی و مواد مصنوعی مثل ام‌دی‌اف تقسیم می‌شوند. 

اين روزها نوع اول، يعنی كابينت‌های فلزی با روكشی از سنگ مرمر  که خیلی‌ها خاطراتی به ياد ماندنی از آن دارند و كمتر به چشم می‌خورد اما چوب و مصنوعاتش يكه‌تاز ميدان كابينت‌سازی كشور به نظر می‌رسد، جز گرانترين‌های موجود بازار هستند.كابينت‌های چوبی بيشتر برای خانه‌های ويلايی يا مناطق خاصی از شهر با سفارش‌های مخصوص مشتريان ساخته می‌شوند و زياد جنبه عمومی ندارند. از سوی ديگر تنوع غيرقابل توصيف كابينت‌های ام‌دی‌اف باعث شده بيشتر مشتريان از هر گروه اقتصادی كه باشند به زيبايی و استحكام آن جذب شده و يك نمونه از آنها را برای منزل خود سفارش دهند.

به گفته برخی فروشندگان این بازار درباره بدنه كابينت مهم‌ترين نكته‌ای كه بايد مورد توجه قرار گيرد، جنس مغز ماده اوليه است كه معمولاً از ام‌دی‌اف يا نئوپان با روكش ملامينه توليد می‌شود، اما برخی توليدكنندگان برای ارزان تمام شدن محصولات‌شان از نئوپان با روكش كاغذی و نوارهای چسبی استفاده می‌كنند كه در واقع بدترين نوع مواد اوليه برای توليد بدنه كابينت است.

نحوه محاسبه قیمت کابینت

کابینت به صورت متری محاسبه می‌شود و یك متر كابینت شامل یک متر کابینت زمینی با ابعاد ارتفاع 90 سانتی‌متر (با در نظر گرفتن پایه‌ها)، عمق 60 سانتی متر، طول 100 سانتی‌متر و یک متر کابینت هوایی با عمق 30 سانتی‌متر و ارتفاع استاندارد 70 سانتی متر و طول 100 سانتی‌متر است.

اما همه سفارش‌دهندگان، کابینت کامل نمی‌خواهند، ممکن است براساس نیازشان یکی از موارد بالا یعنی کابینت هوایی یا کابینت زمینی را نیاز داشته باشند که نحوه محاسبه کمی متفاوت می‌شود. چون براساس عرف کابینت‌سازی، تولید‌کنندگان، کابینت زمینی را 60 درصد و کابینت هوایی را 40 درصد از کل مبلع کابینت در نظر می‌گیرند و به شما قیمت می‌دهند، به عنوان مثال اگر هم اکنون ارزان‌ترین نوع کابینت معادل متری 400 هزار تومان باشد، قیمت کابینت زمینی حدود 230 هزار تومان و کابینت هوایی 170 هزار تومان در نظر گرفته خواهد شد.

 این در حالی است که کار با این موارد به پایان نمی‌رسد، چون ممکن است خدماتی اضافه مورد نظرتان باشد، به عنوان مثال نما، کمد ایستاده یا صفحات خالی مورد نیاز سفارش شما باشد، در این صورت حدود هزینه‌ای که باید پرداخت شود عرف بازار خواهد بود.

در بخش نماها که برای پوشاندن برخی زوایای خالی کابینت استفاده می‌شود معمولا قیمت توافقی است اما محدوده‌ای هم برای آنها تعیین شده است که در نماهای کوچک 10 درصد، نماهای متوسط 15 درصد و نمای دور یخچال 25 درصد کل قیمت کابینت را از شما دریافت می‌کنند. اگر نیازمند صفحه‌های خالی برای پوشاندن روی ماشین لباسشویی، فرهای گازی و برقی یا ظرفشویی هستید باید منتظر شنیدن رقمی معادل 10 درصد کل قیمت کابینت باشید، هرچند می‌توانید در این باره کمی چانه نیز بزنید چون واقعاً تولید‌کنندگان روی این بخش زیاد حساسیت ندارند.

برای کمد‌های ایستاده که معمولاً برای فضاسازی و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه در نظر گرفته می‌شوند یا برای قرار دادن ماکروویوهای جدید از آنها استفاده می‌شود  قیمت‌ها کمی بالاتر هستند. زیرا معادل این است که سه کابینت زمینی روی هم قرار گرفته باشد، اندازه‌های استاندارد آن عمق 55 سانتی‌متر، طول 50 سانتی‌متر و ارتفاع 220 سانتی‌متر در نظر گرفته شده است. بنابراین فروشنده عدد 50 را در سه ضرب می‌کند و حاصل که 1.5 متر کابینت شده را در قیمت کابینت زمینی در نظر می‌گیرند.

قیمت انواع کابینت‌های ام‌دی‌اف به شرح زیر است:

 

شرح (کابینت آشپزخانه)

واحد

قیمت (تومان)

توضیحات

بدنه لترون درب ام‌دی‌اف

مترمربع

440,000

بدنه بالا و پایین

بدنه ام‌دی‌اف درب ام‌دی‌اف

مترمربع

500,000

بدنه بالا و پایین

بدنه ام‌دی‌اف درب ام‌دی‌اف‌ ترک

مترمربع

470,000

بدنه بالا و پایین

بدنه ام‌دی‌اف درب ام‌دی‌اف‌ اتریشی

مترمربع

490,000

بدنه بالا و پایین

بدنه ام‌دی‌اف درب ام‌دی‌اف‌ براق

مترمربع

550,000

بدنه بالا و پایین

بدنه لترون درب ام‌دی‌اف ترک

مترمربع

440,000

بدنه بالا و پایین

بدنه لترون درب ام‌دی‌اف ایرانی

مترمربع

370,000

بدنه بالا و پایین

بدنه لترون درب ام‌دی‌اف اتریشی

مترمربع

460,000

بدنه بالا و پایین

بدنه لترون درب تمام پی‌وی‌سی

مترمربع

520,000

بدنه بالا و پایین

بدنه ام‌دی‌اف درب کونو وود آلمانی

مترمربع

680,000

بدنه بالا و پایین

بدنه ام‌دی‌اف درب های‌گلاس ترک

مترمربع

640,000

بدنه بالا و پایین

بدنه ام‌دی‌اف درب های‌گلاس ایران

مترمربع

495,000

بدنه بالا و پایین

بدنه ام‌دی‌اف درب کونو وود چین

مترمربع

520,000

بدنه بالا و پایین

تمام های‌گلاس

مترمربع

550,000

بدنه بالا و پایین

 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها