کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز پنجشنبه در بازارهای جهانی 1401/06/31


کد خبر : ۱۰۰۴۱۷پنجشنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳:۴۹۲۸۳۸ بازدید

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه یک درصد کاهش یافت زیرا دلار پس از افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به شدت افزایش یافت.
بهای طلا امروز پنجشنبه در بازارهای جهانی 1401/06/31بهای طلا امروز پنجشنبه در بازارهای جهانی 1401/06/31

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه یک درصد کاهش یافت زیرا دلار پس از افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به شدت افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۲.۶ درصد کاهش به ۱۶۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۷۵ درصد کاهش به ۱۶۶۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار در مقایسه با سایر همتایان خود به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر رسید و شمش را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه متعهد شد که او و سایر سیاستگذارانش به نبرد خود برای کاهش تورم ادامه خواهند داد زیرا بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره را برای سومین بار متوالی تا ۷۵ واحد افزایش داد.

حتی اگر طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، افزایش نرخ برای مهار تورم باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست،  بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۱۲ درصد کاهش از ۹۵۳.۳۲ تن در روز چهارشنبه به ۹۵۲.۱۶ تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۷ درصد کاهش به ۱۹.۲۶ دلار رسید، پلاتین با ۱.۱ درصد کاهش به ۸۹۷.۹۲ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۲۱۳۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها