کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کلاهبرداری با تماس های چند ثانیه ای


کد خبر : ۱۰۰۳۷۰چهارشنبه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹:۳۹۱۹۰۴ بازدید

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ارتباط با کلاهبرداری مجرمان از طریق تماس‌های تلفنی چند ثانیه‌ای از شماره‌های خارجی و ناشناس هشدار داد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ارتباط با کلاهبرداری مجرمان از طریق تماس‌های تلفنی چند ثانیه‌ای از شماره‌های خارجی و ناشناس هشدار داد.

 سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: افراد زیادی در ایران از جمله اصفهان با تماس‌های تلفنی از شماره‌های خارجی و ناشناس مواجه شده‌اند، این تماس‌ها که به قصد کسب درآمد غیرقانونی از مشترکان اپراتورهای مختلف با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد، با عنوان تقلب مخابراتی شناخته می‌شود.

وی افزود: در این روش مجرمان با استفاده از تماس گیرنده‌های خودکار و به صورت نرم‌افزاری با تعداد زیادی از شماره‌ها، یک یا دو تماس کوتاه برقرار کرده تا تماس از دست رفته روی گوشی طرف مقابل ثبت شود؛ افراد نیز پس از دیدن تماس‌های از دست رفته به گمان اینکه تماس مهمی را از دست داده‌اند و یا از روی حس کنجکاوی و بدون دقت به داخلی یا خارجی بودن شماره اقدام به تماس مجدد با این شماره‌ها می‌کنند و به این شکل هزینه‌های سنگین تماس بین‌المللی به آنها تحمیل می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: پس از برقراری تماس با شماره مورد نظر، اپراتور پاسخ داده و سعی می‌کند با صحبت در مورد موضوعات مختلف مانند پذیرفته شدن در لاتاری و برنده شدن جایزه‌های متنوع، مکالمه را طولانی کند تا درآمد بیشتری نصیبشان شده و از طرفی حساب فرد را خالی کنند و از سویی دیگراقدام به تخلیه اطلاعات خصوصی و شخصی شما می‌کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها