کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مي‌توان انتظار داشت که قيمت‌ها در بازار خودرو بالا برود


کد خبر : ۱۰۰۳۲۵سه شنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸:۵۶۶۷۰۷ بازدید

برخي از فعالان بازار خودرو معتقد بودند در صورت به نتيجه رسيدن مذاکرات ما شاهد بهبود و تغيير فضاي اقتصاد کلان و همچنين بازار خودرو خواهيم بود اين در ...
مي‌توان انتظار داشت که قيمت‌ها در بازار خودرو بالا برود مي‌توان انتظار داشت که قيمت‌ها در بازار خودرو بالا برود

برخي از فعالان بازار خودرو معتقد بودند در صورت به نتيجه رسيدن مذاکرات ما شاهد بهبود و تغيير فضاي اقتصاد کلان و همچنين بازار خودرو خواهيم بود اين در حالي است که فعلا خبري از احياي برجام نيست. يکي ديگر از عوامل موثر بر بازار خودرو نرخ دلار بوده که با توجه به شرايط فعلي کارشناسان کاهش قيمت براي دلار را پيش‌بيني نمي‌کنند.

از سوي ديگر واردات خودرو نيز از جمله عوامل موثري معرفي مي‌شود که مي‌تواند بازار خودرو را با تغييراتي روبه‌رو کند البته مساله واردات نيز همچنان با اما و اگرهايي روبه‌رو است. اخيرا رضا فاطمي‌امين، وزير صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگويي اشاره کرده است که شرايطي را براي واردات خودرو گذاشتيم اول آنکه خودرو بايد نو باشد و دست دوم نباشد و بايد خدمات پس از فروش و نمايندگي رسمي داشته باشد و همراه با وارداتش انتقال فناوري صورت گيرد. با اين شرايط است که واردات خودرو مي‌تواند صورت گيرد. حال با وجود نامشخص بودن وضعيت عوامل موثر بر بازار خودرو اين پرسش مطرح مي‌شود که بازار در ماه‌هاي آينده چه سمت‌وسويي را براي حرکت انتخاب مي‌کند؟

اميرحسن کاکايي، کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به اين پرسش گفت: مساله واردات خودرو بيشتر گفتار درماني است و اين مساله منجربه رکود در بازار شده است. البته گاهي اوقات هم شاهد کاهش جزئي بوده‌ايم و نمي‌دانيم آيا واقعا واردات انجام خواهد شد يا خير. اين درحالي است که برجام هنوز به نتيجه نرسيده ست. بنابراين در اين شرايط بازار خودرو همچنان با رکود و نوسان قيمتي همراه خواهد بود. وي ادامه داد: واقعيت اين است که از ابتدا تا انتهاي سال ما با يک تورم حداقل 40 درصدي روبه‌رو هستيم. معني آن اين است که ارزش ريال در همين محدوده کاهش خواهد يافت. از سوي ديگر تمام بازارهاي مالي شکست خورده‌ و قفل کرده‌اند پس هر اتفاقي که رخ دهد قطعا ما رکود داريم و حتي اگر برجام هم احيا شود ما موقتي رکود را خواهيم داشت. کاکايي تاکيد کرد: با توجه به ميزان تورم مي‌توان انتظار داشت که قيمت‌ها در بازار خودرو تا حدود 40 درصد نسبت به ابتداي سال بالا برود.

خريد مردم کاهش يافته است

به گزارش گسترش نيوز، او با اشاره به توان خريد مصرف‌کنندگان نيز گفت: اکنون مصرف‌کنندگان توان خريد خودرو را ندارند و اين صف‌هاي خريد براي خريد خودرو براي استفاده از رانت و سرمايه‌گذاري است. به بياني ديگر همان‌طور که در بازار لبنيات و گوشت ما شاهد کاهش شديد مصرف هستيم قطعا در مورد خودرو هم چنين اتفاقي رخ داده است. به هر حال بازار قفل کرده و در اين ميان قيمت‌ها همچنان افزايشي خواهد بود اين درحالي است که اگر برجام کلا منتفي شود و ما شتاب گرفتن قيمت دلار را داشته باشيم، بازار خودرو هيجاني شده و قيمت‌ها با شتاب آنچناني بالا خواهد رفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها