کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار آمریکا مکان امنی برای سرمایه گذاری نیست


کد خبر : ۱۰۰۳۰شنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹:۵۷۲۹۱۶ بازدید

رئیس موسسه سرمایه گذاری راجرز هلدینگ به سرمایه گذاران بین المللی هشدار داد که دلار آمریکا مکان امنی برای سرمایه گذاری نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکو، گرچه ارزش دلار در ماه های اخیر تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان با افزایش چشمگیری روبرو شده است ولی "جیم راجرز" رئیس موسسه سرمایه گذاری راجرز هلدینگ بر این باور است که دلار آمریکا به هیچ وجه مکان امنی برای سرمایه گذاری به شمار نمی رود.

بر اساس این گزارش راجرز در این باره تاکید کرد که دلار آمریکا در شرایطی می تواند مکان امنی برای سرمایه گذاری تلقی شود که بازارهای مالی جهان با افت شدیدی روبرو شوند. اگر این اتفاق طی سال های آینده حادث شود می توان گفت دلار آمریکا مکان امنی برای سرمایه گذاری است. 

وی در ادامه تصریح کرد: زمانی که بازارهای مالی جهان با افت شدیدی روبرو می شود، سرمایه گذاران زیادی به دلار روی می آورند. آنها در واقع نمی دانند چه کار دیگری می توانند انجام دهند. آنها فکر می کنند دلار مکان امنی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی و سرمایه آنهاست. ولی در واقع دلار مکان امنی نیست.

راجرز گفت: در واقع آمریکا بدهکارترین کشور در تاریخ به شمار می رود و این دلیل روشنی است که چرا سرمایه گذاران نباید فکر کنند که دلار مکان امنی برای سرمایه گذاری به شمار می رود. میزان بدهی های آمریکا تا 11 فوریه به بیش از 18 هزار میلیارد دلار رسیده است. 

وی پیش بینی کرد که اصلاح قیمت طلا در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت. به نظر من فرصت برای خرید طلا به زودی فراهم خواهد شد. امیدوارم سرمایه گذاران به اندازه کافی برای خرید طلا در زمان مناسب هوشیار باشند.

گزارش ها حاکیست، به اعتقاد این کارشناس ارشد اقتصادی، قیمت طلا در کوتاه مدت بیشتر تحت تاثیر شرایط اقتصادی آمریکا، بحران شرق اوکراین و اوضاع اقتصادی یونان قرار خواهد داشت. نشست وزرای دارایی منطقه یورو قرار است روز دوشنبه در بروکسل برگزار شود.

روشن شدن نتایج این نشست تاحد زیادی می تواند بر نوسانات قیمت طلا و آینده یونان در منطقه یورو موثر باشد. آتش بس شرق اوکراین نیز قرار است از یکشنبه صبح اجرا شود. برخی تحلیلگران بر این باورند که این آتش بس به شدت شکننده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها