کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی 7 مزیت نصب قفل کارتی هتلی در هتل ها


کد خبر : ۱۰۰۲۹۴دوشنبه، ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹:۰۱۷۹۵ بازدید

فناوری که امروزه برای تولید انواع قفل هوشمند الکترونیکی یا همان قفل دیجیتال از آن استفاده می‌شود بسیار پیشرفته است. با نصب قفل‌های دیجیتال مجهز به ...
معرفی 7 مزیت نصب قفل کارتی هتلی در هتل هامعرفی 7 مزیت نصب قفل کارتی هتلی در هتل ها

اطلاع رسانی تبلیغاتی

فناوری که امروزه برای تولید انواع قفل هوشمند الکترونیکی یا همان قفل دیجیتال از آن استفاده می‌شود بسیار پیشرفته است. با نصب قفل‌های دیجیتال مجهز به این تکنولوژی، روند پذیرش، استفاده از اتاق‌ها و همچنین دسترسی به فضاهای عمومی هتل مانند رستوران و لابی برای مسافران بسیار ساده شده و باعث می‌شود که آنها اقامت باکیفیت‌تری را در مجموعه شما تجربه کنند.

مزیت استفاده از این قفل‌ها فقط محدود به این چند اصل ساده نیست؛ بلکه قفل‌های دیجیتال از جنبه‌های دیگر نیز مفید هستند و نقش حیاتی در سیستم مدیریتی هتل‌ها ایفا می‌کنند. همانطور که می‌دانید؛ یکی از اصلی‌ترین وظایف مدیر در واحدهای خدماتی-اقامتی مانند هتل‌ها، تامین امنیت مسافران و اموال آنهاست که به کمک قفل‌های دیجیتال کاملا قابل تحقق است.

فقط کافیست که شما به عنوان مدیر و مسئول چنین مجموعه‌هایی به نکاتی که معروف به نکات قابل توجه در هنگام خرید قفل الکترونیکی هتلی هستند پایبند باشید. در این شرایط می‌توانید محل اقامتی که در اختیار مسافران قرار داده‌اید را به مکانی ایمن تبدیل کنید. شاید سوال کنید که چرا تا این حد، این محصول شگفت‌انگیز و مفید تلقی می‌شود؟ اگر ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید؛ بعد از آشنایی با مزایای قفل‌های دیجیتال، حتما پاسخ دقیق این سوال را دریافت خواهید کرد.

قفل کارتی هتلی چیست؟

قفل کارتی هتلی در حقیقت یک نوع قفل دیجیتال سیستمی و مجهز به کارت‌خوان مخصوصی است که روی درب تمام اتاق‌ها به صورت مجزا نصب شده و برای باز کردن یک درب خاص، با استفاده از یک کارت مخصوص در بازه‌های زمانی مشخص برنامه‌ریزی می‌شود.

برخی از هتل‌ها از قفل‌هایی استفاده می‌کنند که کارت‌خوان‌شان قابلیت خوانش نوار آهنربایی موجود روی کارت را دارد. با نزدیک کردن این نوار به شیار مخصوص روی کارت‌خوان، رمز روی قفل بازیابی و در صورت صحت، قفل فعال می‌شود. انواع دیگری از کلیدهای کارتی نیز وجود دارد که برخی از هتل‌ها از آنها برای دسترسی مسافران به داخل واحدهای اقامتی استفاده می‌کنند. این مدل از کارت‌ها عبارتند از:

  • کارت‌های RFID
  • کارت شناسایی عکس‌دار
  • کارت‌های بارکددار
  • کارت‌های هوشمند

قفل‌های مجهز به کلیدهای کارتی حاوی نوار مغناطیسی چگونه کار می‌کنند؟

همانطور که اشاره شد؛ این کارت‌ها حاوی یک لایه مغناطیسی هستند که اطلاعات رمزگذاری شده بر روی آن ثبت شده است. این بخش از کارت اساسا حاوی کدی است که شامل شماره دسترسی کاربر است که حیاتی‌ترین اطلاعات او نیز محسوب می‌شود.

هنگامی کا مسافر وارد هتل شده و کارهای پذیرش اتاق را به اتمام می‌رساند؛ کارمند بخش پذیرش، کارت خامی را با اطلاعات کاربر پر کرده و با استفاده از سیستم مرکزی که روی کامپیوتر او نصب شده است؛ مدت زمان دسترسی برای مسافر را تعیین می‌کند.

بعد از تایید این اطلاعات توسط رزروشن، کارت به کلیدی تبدیل می‌شود که مخصوص همان مسافر خاص است و از آن می‌تواند برای باز کردن درب اتاقی که کرایه کرده است استفاده کند. در این مدل از قفل‌های دیجیتال، قفل فقط زمانی باز می‌شود که نوار مغناطیسی روی کارت، داخل شکافی که روی کارت‌خوان نصب شده روی درب است کشیده شود.

این دستگاه کوچک، اطلاعات و مدت زمان دسترسی مسافر به داخل واحد اقامتی را از روی این نوار خوانش کرده و اجازه استفاده از اتاق را به او می‌دهد. در این مدل از قفل‌ها، بعد از اینکه مدت زمان تعیین شده از سوی رزروشن تمام شود؛ کارت عملا از کار می‌افتد و توان فعال کردن قفل را ندارد.

سیستم قفل‌های کارتی چه مزایایی دارند؟

ثابت شده است که قفل کارتی هتلی هم راهی ایمن و هم راهی مقرون‌به‌صرفه برای بهبود امنیت فضای داخلی هتل است؛ چرا که این مدل از قفل‌ها مستقیما به یک سیستم کامپیوتری متصل هستند که کارمندان هتل می‌توانند روی آنها نظارت داشته و در صورت وقوع جرم، هشدار خاصی را دریافت کنند که این نوع قفل یکی از بهترین تجهیزات هتلی بشمار می آید.

علاوه بر این، اگر یک مسافر به اشتباه کارتی را به عنوان کلید برای درب دیگری در ساختمان استفاده کرده باشد یا آن را بیرون از هتل گم کرده باشد؛ می‌توان به سادگی کلید را غیرفعال و اطلاعات ثبت شده روی آن را از سیستم به طور کامل حذف کرد. با این حساب، کارت مفقود شده قادر نخواهد بود هیچ کدام از درب‌های داخلی ساختمان را باز کند. این یک مزیت مهم برای مسافرانی است که وسایل شخصی و گاها ارزشمند خود را داخل واحد اقامتی گذاشته و از صبح تا شب در محل حضور ندارند.

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از قفل کارتی هتلی، دسترسی راحت‌تر به فضای داخلی هر اتاق است. هدف اصلی قفل‌های هوشمند کارتی این است که مسافران میتوانند به صورت الکترونیکی، اجازه دسترسی به داخل واحد اقامتی خود و یا دیگر قسمت‌های عمومی ساختمان را داشته باشند.

طراحی این مدل از قفل‌ها به گونه‌ای است که کاربر بسیار ساده‌تر از زمانی که از کلید معمولی استفاده می‌کند؛ وارد اتاق خود شده و دیگر نیازی نیست وقت خود را برای چرخاندن کلید در سوراخ قفل صرف کند. علاوه بر این، در مبحث معرفی ویژگی ها و مزایای استفاده از انواع قفل کارتی هوشمند یک مزیت مهم وجود دارد که مخصوص هتل‌داران عزیز است.

با نصب این مدل از قفل‌ها، شما می‌توانید از تعداد مسافرانی که در هتل هستند و ساعت و میزان رفت و آمدهای آنها به صورت آنلاین و به‌روز مطلع شوید. به این ترتیب قادر خواهید بود که از ورود افراد متفرقه به داخل ساختمان جلوگیری کرده و از وقوع هرگونه فعالیت مجرمانه پیشگیری کنید.

نصب قفل کارتی هتلی چه مزیتی دارد؟

اکثر قفل‌های کارتی به صورت هوشمند طراحی شده‌اند و دارای مزایای زیر هستند:

  1. این قفل‌ها موجب رضایت بیشتر مسافران شده و دسترسی آسان به اتاق‌ها را برای آنها فراهم می‌کنند.
  2. از نظر سطح ایمنی این محصولات بسیار ایمن‌تر و مقاوم‌تر از قفل‌های ساده مکانیکی هستند. بسیاری از محصولاتی که به عنوان قفل کارتی هتلی در بازار عرضه می‌شوند دارای فناوری ضد هک بوده و قابل هک شدن نیستند.
  3. با نصب این مدل از قفل‌ها روی درب واحدهای اقامتی، خیلی ساده و تنها با چند کلیک می‌توانید ورود و خروج مسافران را کنترل کرده و دسترسی افراد متفرقه به بخش‌های حساس ساختمان را محدود کنید.
  4. استفاده از قفل‌های کارتی و سیستمی که برای آنها طراحی شده است؛ یکپارچگی بیشتری را برای شما و مشتریان‌تان فراهم کرده و با نرم‌افزارهای مختلفی که برای پذیرش مسافر در هتل‌ها طراحی شده‌اند هم‌خوانی دارد.
  5. این مدل از قفل‌ها از نظر بدنه، استحکام بیشتری دارند و برخی از آنها حتی مجهز به سیستم اعلام هشدار در صورت وارد آمدن ضربه به درب هستند.
  6. اگر به عنوان مدیر یک هتل به دنبال بهره‌وری بیشتر نیروی کار خود هستید؛ می‌توانید برای افزایش راندمان آنها، به خصوص افرادی که به عنوان رزروشن در بخش پذیرش کار می‌کنند از این مدل قفل‌ها استفاده کنید.
  7. در نهایت نیز هزینه نگهداری از این محصولات در مقایسه با قفل‌های ساده در بلندمدت کمتر است.

اگر شما صاحب یک هتل محلی یا حتی مجلل هستید؛ باید بدانید که هیچ عاملی به اندازه تدابیر امنیتی نمی‌تواند روی موفقیت کسب و کار شما اثرگذار باشد. عدم توجه به موضوع امنیت می‌تواند خطر وقوع جرایم در ساختمان را افزایش داده و این عموما عاملی است که مسافران را ناراضی از اقامت خود می‌کند.

اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از وقوع فعالیت‌های مجرمانه یا کاهش آنها در فضاهای عمومی مانند ساختمان‌هایی که به عنوان هتل کاربری دارند انجام دهید. یکی از پیچیده‌ترین ابزارها در رسیدن به این هدف، استفاده از کارت‌های الکترونیکی است که همان کارکرد کلیدهای مکانیکی را دارند.

قفل‌های کارتی هتلی، گزینه‌ای بسیار ایمن‌تر و جذاب‌تر برای مسافران بوده و استفاده از آنها می‌تواند روی تجربه اقامت‌شان تاثیر مثبت و مستقیم داشته باشد.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها