کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ریاضیات به کار رفته در ساخت رمز ارزها؛ کاربرد ریاضیات در بیزنس و پیشرفت شغلی در آینده


کد خبر : ۱۰۰۱۳۱سه شنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸:۵۵۹۵۸ بازدید

چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌ آموزان را به درس ریاضی افزایش دهم؟ یکی ازاساتید حرفه‌ای تدریس خصوصی ریاضی در استادبانک، در پاسخ به این سوال، به آموزش ریاضی ...
ریاضیات به کار رفته در ساخت رمز ارزها؛ کاربرد ریاضیات در بیزنس و پیشرفت شغلی در آیندهریاضیات به کار رفته در ساخت رمز ارزها؛ کاربرد ریاضیات در بیزنس و پیشرفت شغلی در آینده

اطلاع رسانی تبلیغاتی

چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌ آموزان را به درس ریاضی افزایش دهم؟ یکی ازاساتید حرفه‌ای تدریس خصوصی ریاضی در استادبانک، در پاسخ به این سوال، به آموزش ریاضی و کاربردی که در بیزنس و آینده دانش‌آموزان داشته، اشاره می‌کند. در واقع یکی از بهترین روش‌های یادگیری ریاضی هدفمند، بازگو کردن و نمایش کاربرد ریاضی در زندگی روزمره به خصوص زندگی بیزنسی انسان‌ها است.

ریاضی درسی نیست که تنها در دوران تحصیل برای گرفتن نمره و قبولی در کنکور کاربرد داشته باشد، بلکه حضور پراهمیت این درس را، می‌توانیم در تمام سال‌های زندگی‌مان احساس کنیم. یکی از پراهمیت‌ترین و در حین حال حساس‌ترین کاربرد ریاضی در بحث معادلات ارزهای دیجیتالی و رمز ارزها است. فضایی که افراد برای سرمایه‌گذاری و سود بیشتر وارد آن شده و با بررسی و تحلیل الگوریتم‌های خاص ریاضی، تلاش کرده سود سرمایه خود را چندین برابر کنند. حتی برای ساخت یک ارز دیجیتالی جدید نیز، ریاضیات حرف اول را می‌زند. برای ایجاد یک توکن (رمز ارز دیجیتالی) و سایر رمزارزها، نیاز به علم ریاضیات، برنامه‌نویسی و حتی زبان نیز است. بنابراین اگر از این منظر به ریاضی و سایر علوم وابسته به آن نگاه کرد، متوجه هدفمند بودن این علم و لذت یادگیری آن خواهیم شد.

شاید برای شما جالب باشد تا کاربرد ریاضی و الگوریتم‌های خاص این درس را در رمزارزها که مشهورترین آن‌ها بیت‌کوین بوده، بدانید. قطعاً نگاه به ریاضی با این روش می‌تواند ذهنیت‌تان را نسبت به این درس و یادگیری آن تغییر دهد. بنابراین در این محتوا برآن شدیم راجع به کاربرد ریاضیات در ساخت رمز ارزها و معادلات ارزهای دیجیتالی صحبت کنیم.

استفاده از استراتژی‌های معاملاتی در بازارهای مالی نظیر رمز ارزها

استراتژی معاملاتی شامل تصمیم‌هایی است که توسط معامله‌گر گرفته می‌شود. استراتژی معاملاتی به شما می‌گوید که باید در چه زمانی اقدام کنید. ورود و خروج از بازار معامله، خرید و فروش دارایی، تغییر سبد سرمایه‌گذاریی، تغییر میزان نقدینگی و غیره از جمله برنامه‌هایی است که در استراتژی معاملاتی تعیین می‌شوند.

نکته مهم استراتژی معاملاتی برای ما در این است که این استراتژی با دو روش تحلیلی انجام می‌گردد. جایی که کاربرد الگوریتم‌های ریاضی مطرح می‌شود. در واقع این استراتژی معاملاتی با دو روش تحلیل تکنیکال یا نموداری و تحلیل فاندامنتال یا بنیادی انجام می‌گیرد. در واقع شما با کمک تحلیل‌های تکنیکال یا بنیادی والگوریتم‌های ریاضی می‌توانید پیش‌‌بینی کرده چه زمانی ارز را بخرید و رو چه قیمتی بفروشید. پس اولین کاربرد ریاضی روی تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی در بازارهای مالی است.

کاربرد ریاضیات در رمزارزها و ارزهای دیجیتالی

یکی از معروف‌ترین رمزارزهای دیجیتالی در بازارهای مالی، بیت کوین است که در سال‌های اخیر مشتری‌های زیادی را توانسته سمت بازار خود جذب کند. یکی از علت‌های پرطرف‌دار بودن این رمز ارز، انتقال راحت کنترل آن به افراد دیگر توسط الگوریتم امضای دیجیتالی ECDSA است. الگوریتم ECDSA مخفف عبارت انگلیسی Elliptic Curve Digital Signature Algorithm یعنی همان الگوریتم امضای دیجیتالی مبتنی بر منحنی بیضوی است. ECDSA فرآیندی است که از منحنی بیضوی و میدان متناهی برای امضای اطلاعات استفاده می‌کند. در بیت کوین اطلاعات امضا شده همان تراکنشی است که مالکیت را انتقال می‌دهد. الگوریتم ECDSA رویه‌های مختلف امضا و تایید تفکیک شده را دارد. هر رویه دارای یک الگوریتم با عملیات محاسباتی ریاضی است.

پروتکلی نظیر بیت کوین، مجموعه‌ای از پارامترها را برای منحنی بیضوی و میدان متناهی خود انتخاب می‌کند که برای تمام کاربران ثابت است. این پارامترها همگی از مفاهیم ریاضی یعنی فرمول‌های استفاده شده، ماژول اصلی میدان و نقطه‌ای پایه‌ای بوده که بر روی منحنی بیضوی قرار می‌گیرد. همه این اطلاعات از ریاضی و کابرد غنی این علم نشات می‌گیرد. در واقع بین‌کوین با کمک پارامترهای ریاضی، پیچیده‌ترین و امن‌ترین فضای انتقال اطلاعات را در بین کاربران خود پیاده کرده است.

رمز ارزها چگونه تولید می‌شوند؟

مبنا و زیرساخت رمز ارزها، ریاضیات و علوم کامپیوتر بوده که با هدف ایجاد امنیت اطلاعات و انتقال پول به کار رفته است. رمز ارزها یک رشته کد هستند که بر روی یک دفتر عمومی مشترک به نام بلاک چین، ثبت می‌شوند. تمام سوابق‌ کل تراکنش‌ها از روز اول در بلاک چین ثبت شده و به صورت پیوسته به روزرسانی می‌شود. به افرادی که به تولید رمز ارز می‌پردازند، ماینر و به کل این فرآیند ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال گفته می‌شود. کل فرآیند معامله در بازار رمزارزها با ریاضیات درگیر است. در فرآیند ماینینگ، هربار که ماینرها معادلات پیچیده ریاضی را حل می‌کنند، یک بلاک به بلاک چین در شبکه اضافه می‌شود. در زمینه استخراج رمز‌ارزها نیز، این استخراج فرآیند دشواری  است که نیاز به دستگاه‌هایی با قدرت محاسباتی بسیار بالا دارد. بنابراین کل فرآیند ماینینگ با علم ریاضی و علوم کامپیوتر ترکیب شده است.

کریپتوکارنسی یا بیت کوین، اتریوم یا متیک؟ برای یادگیری‌شان نیاز به ریاضی دارید!

برای یادگیری و آموزش صفر تا صد کریپتوکارنسی یا ارزهای بسیار معتبر و مهم مثل بیت کوین، اتریوم و متیک می‌توانید از همین الان سرمایه‌گذاری کنید. برای یک معامله هدفمند و پر سود در بازار‌های جهانی، درک کامل مفاهیم تکنیکال ریاضی از شروط اصلی است. پس از همین الان که دانش‌آموخته ریاضی هستید و برای اهداف مالی و بازارهای سرمایه در آینده اهدافی جدی داشته، روی درس ریاضی به صورت کامل وقت بگذارید. همچنین درس‌های علوم کامپیوتر و زبان نیز بعد از ریاضی باید جزو اهداف یادگیری شما باشند. می‌توانید برای شروع از یک معلم ریاضی حرفه‌ای در تدریس استفاده کنید. معلمی که بتواند براساس هدف شما، نقاط ضعف‌ و مشکلات‌تان در ریاضی، آموزش را شروع کرده و به صورت تخصصی و تکنیکال، فرمول‌ها و مفاهیم این درس را به شما تدریس کند.

استادبانک؛ مرجعی که می‌تواند شما را در اهداف مالی یاری کند!

همانطور که گفتیم برای موفقیت در بازارهای مالی در آینده نیاز به سرمایه‌گذاری بر درس‌ها و مهارت‌هایی نظیر ریاضی، علوم کامپیوتر و زبان است. می‌توانید برای یادگیری و تسلط برآن‌ها از سایت استادبانک و اساتید حرفه‌ای در تدریس این مجموعه کمک بگیرید. برای یادگیری درس زبان، ریاضی و علوم کامپیوتر با اهداف خاص، نیاز به آموزش خصوصی و شخصی سازی شده داشته که اساتید استادبانک می‌توانند در این زمینه شما را به مهارت بالا برسانند.

 با ورود به سایت استادبانک و مشاهده رزومه تدریس اساتید، قیمت منصفانه جلسات به همراه بخش نظرسنجی شاگردان، می‌توانید بهترین معلم مورد نظر خود را انتخاب کنید. این امکان را نیز دارید که در بخش قیمت جلسات برای مثال هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی استادبانک، قیمت‌ها را براساس فاکتورها و معیارهای این مجموعه بررسی کرده و نزدیک‌ترین استاد به بودجه پیشنهادی خود را درخواست دهید.

همچنین برای ثبت درخواست معلم خصوصی می‌توانید، با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس گرفته و از تیم پشتیبانی استادبانک راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و برای آینده خود با بهترین انتخاب‌ها، سرمایه‌گذاری هدفمندی انجام دهید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها