کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرمان ايرانيان و نور در انتظار مجوز رسمي از بانک مرکزی


کد خبر : ۱۰۰۱۱شنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸:۳۶۳۹۲۷ بازدید

دو موسسه اعتباري در شرف تاسيس به نام آرمان ايرانيان و نور منتظر پاسخ نهايي واحد پولشويي بانك مركزي و ساير استعلامات قانوني براي دريافت مجوز ...

دو موسسه اعتباري در شرف تاسيس به نام " آرمان ايرانيان " و " نور " منتظر پاسخ نهايي واحد پولشويي بانك مركزي و ساير استعلامات قانوني براي دريافت مجوز رسمي و نهايي خود هستند.احتمال دارد امسال اين دو موسسه مجوز نهايي خود را از بانك مركزي اخذ كنند.

موسسه اعتباري آرمان از حدود دو سال پیش با ادغام چند تعاونی اعتبار شکل گرفت. در همان ابتدا مسئولان وقت بانک مرکزی و در راس آنها ابراهیم درویشی معاونت نظارتی این بانک به همه موسسات اعتباری ادغام شده دستور داد به قید فوریت تابلوهای خود را تغییر دهند. موسسه اعتباری آرمان نیز از این الزام تبعیت کرد و در همان ابتدا پس از ادغام با چند تعاونی اعتبار دیگر تابلوهای خود را با نام موسسه اعتباری آرمان بر سردرب شعب درج کرد. 

اين موسسه نيز در نهايت نام " آرمان ايرانيان " را براي خود انتخاب و ثبت كرد.قطعا عبارت "موسسه اعتباری آرمان ایرانیان" بسیار شکیل تر و زیبا تر از "موسسه آرمان" می باشد و مدیران این موسسه به خوبی این موضوع را دریافته اند.اين موسسه پذيره نويسي سهام خود در فرابورس را انجام داده و تنها منتظر تائيديه نهايي واحد پولشويي بانك مركزي و برخي استعلام هاي مورد نياز هيات مديره پيشنهادي است.چندي پيش نيز تهرانفر معاون نظارتي بانك مركزي صدور مجوز براي موسسه آرمان ايرانيان و نور را محرز دانسته بود.

موسسه نور بزودي نور مي دهد
موسسه نور هم از يكسال پيش كار پذيره نويسي سهام را به اتمام رسانده و اين موسسه نيز منتظر پاسخ واحد پولشويي بانك مركزي است.چندي پيش بانك مركزي مجوز برگزاري مجمع اين موسسه را داده بود.

موسسه ميزان و مقاومت در برابر شايعات
اما يكي از مهمترين وقايع رخ داده در هفته هاي اخير بروز برخي شايعات درباره موسسه ميزان بود.اين شايعات سبب شد كه بسياري در هفته هاي نخست به شعب ميزان هجوم بياورند و طلب پول كنند.اين موسسه نيز در نهايت با درخواست از بانك مركزي توانست بخشي از سپرده توديع شده خود نزد بانك مركزي را آزاد و بخش بزرگي از مطالبات مردم را پس بدهد.پس از گذشت چند هفته اين روزها شعب موسسه ميزان خلوت تر شده است.بسياري از سپرده گذاران اين موسسه براي طلب خود چك دريافت كرده اند و برخي نيز چك هاي خود را پس از رفع شايعات به موسسه بازگردانده اند.

موسسه ثامن در تلاش براي اخذ مجوز
موسسه ثامن نيز همانند دو موسسه آرمان و نور در تلاش براي كسب مجوزهاي لازم چون پذيره نويسي سهام است.البته بعيد به نظر مي رسد در سال جاري اين موسسه بتواند مجوز عرضه سهام خود را كسب كند.ثامن جزو نخستين موسساتي بود كه نام خود را كه از نام ائمه بهره مي گرفت تغيير داد.

موسسه افضل توس،فعلا تعاوني اعتبار
اين موسسه نيز فعلا قصد دارد بدون ادغام با ساير موسسات مجوز هاي لازم را از بانك مركزي اخذ كند.البته دعواي حقوقي اين موسسه با يكي از خريداران سهام افضل توس همچنان در گير و دار مسائل حقوقي است.البته بانك مركزي هنوز اين موسسه و ميزان را بعنوان تعاوني اعتبار مي شناسد.

موسسه ثامن الحجج؛ موسسه خود مختار
اين موسسه تنها مو سسه اي است كه نام خود را تغيير نداده و گويا قصد چنين كاري هم ندارد چراكه حدود سه سالي از زمان دستور بانك مركزي مي گذرد، اما مسوولان ثامن الحجج كاري در اين باره نكرده اند.به نظر مي رسد اين موسسه بايد گام هاي موثر تري براي تطبيق با مقررات بانك مركزي بردارد.اين در حالي است در يكي از اطلاعيه هاي بانك مركزي در 9 دي، نامي از ثامن الحجج موسسات متقاضي مجوز نام برده نشده بود.آنطور كه به نظر مي رسد تمامي موسسات و تعاوني هاي اعتبار كه از آنها نام برديم (به جز ثامن الحجج) درخواست مجوز از بانك مركزي داده اند و آرمان ايرانيان و نور جلوتر از همه موفق به اخد مجوز خواهند شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها