کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیفون 14، گوشی ارزان‌‌تر و بزرگتر اپل روانه بازار شد


کد خبر : ۱۰۰۱۰۰دوشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰:۵۴۱۲۳۰۲ بازدید

به گفته این شرکت، این مدل ارزان‌قیمت‌تر بزرگتر شده است و اندازه کوچک مینی آن عرضه نخواهد شد. به جای آن اپل «آیفون 14 پلاس» را به بازار ...
آیفون 14، گوشی ارزان‌‌تر و بزرگتر اپل روانه بازار شدآیفون 14، گوشی ارزان‌‌تر و بزرگتر اپل روانه بازار شد

اپل، آیفون 14 جدید را روانه بازار کرده که بزرگتر نیز است.

به گفته این شرکت، این مدل ارزان‌قیمت‌تر بزرگتر شده است و اندازه کوچک مینی آن عرضه نخواهد شد. به جای آن اپل «آیفون ۱۴ پلاس» را به بازار می‌فرستد.

تاکنون کاربران اگر می‌خواستند گوشی با نمایشگر بزرگتر داشته باشند باید بابت مدل گران‌قیمت «پرو» پول بیشتری می‌دادند.

قیمت این گوش از ۷۹۹ دلار به بالا و هم‌قیمت آیفون ۱۳ موجود در بازار است. قیمت گوشی بزرگتر ۸۹۹ دلار است و از روز جمعه هر دو گوشی قابل پیش‌سفارش است. مدل کوچکتر یک هفته دیرتر و مدل بزرگتر اوایل ماه اکتبر در دسترس خواهد بود.

این گوشی در پنج رنگ عرضه می‌شود.

بخش اعظم آیفون ۱۴ نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است. تراشه و طراحی به‌کاررفته در آن مشابه آیفون ۱۳ موجود در بازار است.

تغییرهای عمده سخت‌افزاری را برای آیفون ۱۴ پرو که خبر عرضه آن هم‌زمان با این گوشی اعلام شد نگه داشته‌اند. آیفون ۱۴ پرو دارای نمایشگر اصلاح‌شده و با طراحی جدید است و در سخت‌افزار دوربینش اصلاحات اساسی ایجاد کرده‌اند.

البته به گفته اپل، با بهره‌گیری از فنون جدید پردازش عکس، حتی سخت‌افزار آیفون ۱۴ که عملکرد چندان عالی‌ای ندارد نیز بهتر کار می‌کند. عملکرد این دوربین در نور کم نیز با استفاده از فنون نرم‌افزاری جدید بهبود می‌یابد و «حالت در حال حرکت» جدیدش موجب می‌شود تصاویر ویدیو کم‌لرزش‌تر ثبت شود.

این گوشی جدید هم‌چنین به فناوری «ای‌سیم» (eSIM) مهجز شده است و در ایالات متحده از شر کشوی سیم‌کارت که در پهلوی گوشی تعبیه شده راحت می‌شوند. در عوض، کاربران این گوشی جدید را درون نرم‌افزار تنظیم می‌کنند و دیگر امکان سرقت یا گم‌شدن سیم‌کارت وجود ندارد.

گوشی آیفون ۱۴ هم‌چنین می‌تواند وقتی در مناطق دورافتاده قرار داریم بدون نیاز به ارتباط‌های اینترنتی معمول سیم‌کارتی، به ماهواره‌ها وصل شود. در موارد اضطراری می‌توان از این امکان استفاده کرد و این گوشی از طیفی از ویژگی‌های جدید برخوردار است برای خلاصی از شر آنتن حجیمی که به‌طور معمول برای اتصال به ماهواره‌ها و دریافت اطلاعات ضروری از طریق اینترنت محدود سیم‌کارتی لازم است.

به علت کندی خطوط ارتباطی، اگر کاربران در وضعیت اضطراری قرار گیرند اپل آن‌ها را با راهنمای ویژه‌ای هدایت می‌کند. به این صورت که کارشناسان وضعیت اضطراری با اتکا به پرسش‌نامه‌ای تدوین شده از آن‌ها اطلاعات مهم را می‌گیرند.

سپس این اطلاعات را با شبکه ماهواره‌ای برای سازمان خدمات اضطراری ارسال می‌کنند. برخی از سازمان‌های خدمات اضطراری چنین پیام‌هایی را نمی‌پذیرند و از همین رو اپل سامانه‌هایی برای بازپخش بر پا کرده است که امکان می‌دهد همکاری کنند.

اپل همچنین به مردم امکان می‌دهد در وضعیت‌های کم‌تر اضطراری هم از این خدمات ماهواره‌ای استفاده کنند و برای مثال با خطوط ارتباط ماهواره‌ای موقعیت مکانی خود را همرسانی کنند.

این خدمات ماهواره‌ای در دو سال نخست رایگان خواهد بود و از ماه نوامبر در ایالات متحده و کانادا در دسترس است.

تشخیص از‌کارافتادگی نیز جزو امکانات این گوشی است که هم‌زمان در ساعت جدید اپل هم گنجانده شده است و در آن از حسگرهای جدیدی برای تشخیص رخ دادن حالت ازکارافتادگی برای کاربران استفاده می‌شود و در نتیجه تماس با سازمان خدمات اضطراری آسان‌تر می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها