کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

از تحدید تا تهدید صنعت خودرو

کدخبر:۸۸۷۸دوشنبه، ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰:۲۸۷۵۴۲ بازدید

اگر بخواهیم توصیفی اندر احوالات امروزین صنعت خودرو دهیم، می‌توانیم بگوییم که این صنعت بین دو واژه معلق مانده، از تحدید آن تا تهدید آن؛ به این‌معنا که اگر تحدید ...

اگر بخواهیم توصیفی اندر احوالات امروزین صنعت خودرو دهیم، می‌توانیم بگوییم که این صنعت بین دو واژه معلق مانده، از تحدید آن تا تهدید آن؛ به این‌معنا که اگر تحدید شود، حتما تهدید خواهد شد. پس می‌توانیم چنین هم بگوییم که میزان توسعه در صنعت خودرو وابسته به میزان ارتباطات و تعاملات این صنعت است. صنعت خودروسازی به‌دلیل پیچیدگی فنی و استفاده گسترده از صنایع دیگر، گستره وسیعی از صنایع را با خود همراه کرده، به طوری که حدود 60 نوع صنعت گوناگون مستقیما با صنعت خودروسازی در ارتباط هستند.

همچنین این صنعت اشتغالزایی بالایی دارد. به‌طوری که حدود پنج‌درصد اشتغال صنعتی در جهان وابسته به این صنعت است. شمار افرادی که در 36 کشور جهان به‌طور غیرمستقیم به این صنعت وابسته هستند بیش از 50 میلیون‌نفر است. این صنعت با چنین ابهتی جایگاه ششمین اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است. این صنعت امروزه با چالش‌های متعددی روبه‌روست که در این نوشتار سعی می‌کنیم به برخی از آنها اشاره کنیم:

مالکیت: بحث مالکیت در صنعت خودرو یکی از زیربنایی‌ترین مباحث است. درحال‌حاضر ‌گرچه مالکیت صنعت خودرو به‌صورت خصوصی است اما این خصوصی‌سازی به شیوه مطلوب انجام نشده. بنابراین به‌عنوان اصلی‌ترین چالش ابتدا باید وضعیت مالکیت این صنعت روشن شود. اگر فرآیند خصوصی‌سازی به ‌صورت جدی در صنعت خودرو انجام شود، سایه بسیاری از مشکلات از سر این صنعت دور خواهد شد.

مدیریت: هرگاه موضوع مالکیت این صنعت سامان یابد، مدیریت آن هم سامان خواهد یافت، دورماندن نگاه سیاسی از مدیریت صنعت خودرو شاید مهم‌ترین مزیتی باشد که می‌تواند به مدد این صنعت بیاید.

رقابت: شاید بتوان اینگونه گفت که رقابت در صنعت اکسیری است بسیاربسیار لازم. هرگاه صنعتی به این اکسیر دست یازد، توان دوچندان خواهد یافت. انحصاری‌بودن و عدم‌رقابت‌پذیری این صنعت باعث شده تا این صنعت در تکاپوی خود کرخت شده و نسبت به تغییرات محیطی کمتر واکنش نشان دهد.

بهره‌وری: فقر بهره‌وری در صنعت خودرو به دلایل بسیاری بالاست. استاندارد نفرساعت تولید خودرو در جهان ٥٠ دستگاه است. این رقم در اروپا ٦٠دستگاه و در ایران کمتر از ٢٠دستگاه است. جالب است بدانیم در کشور کوچکی مثل لیتوانی این عدد ١٧٠دستگاه است.

تولید کشدار: اگر به سبد محصولات تولیدی خودروسازان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که عمده محصولات آنها بیش از یک‌دهه تولید شده. این تولید کشدار به پدیده خطرناکی برای صنعت خودرو تبدیل شده است.

فربگی: صنعت خودرو دچار نوعی بیماری فربگی شده است. این فربگی در منابع انسانی، در ساختار سازمانی، در ساختار هلدینگ و سایر موضوعات مرتبط با صنعت خودرو به چشم می‌خورد.

کیفیت: اگرچه خودروسازان مدعی هستند که تولیدات آنها کیفیت لازمه را دارد ولی از نگاه مردم چنین نیست. فاصله‌ای است بین تمنای مردم از صنعت خودرو و خروجی‌های این صنعت!

خدمات پس‌ازفروش: خدمات‌پس‌ازفروش خودروسازان به دلایل بسیاری چون گستردگی ساختاری و... به مشکل بسیار مهمی تبدیل شده به‌نوعی که اکثر مردم از این نوع خدمات ابراز نارضایتی می‌کنند.

ایجاد ظرفیت مازاد: خودروسازان با ایجاد سایت‌های متعدد به بحرانی تحت عنوان ظرفیت مازاد برخوردند. بر اساس آمار موجود درحال‌حاضر ٤٠درصد از توان تولیدی خطوط خودروسازی ایران بدون فعالیت است.

فقر مراکز طراحی: با اینکه صنعت خودرو در آستانه ٥٠سالگی است اما این صنعت هنوز نتوانسته به ایجاد بستری موزون در این حوزه کمک کند. جالب است اگر بدانیم در مرکز تحقیقات رنو، چیزی حدود ١٠هزارنفر مشغول به کار هستند در حالی که جمع کارکنان مراکز تحقیقات و طراحی سایپا و ایران‌خودرو شاید به دوهزارنفر هم نرسد!

چینی‌شدن: به نظر می‌رسد صنعت خودرو این‌روزها بیش از پیش به سمت چین غلت خورده است که این موضوع می‌تواند در آینده بحرانی برای صنعت خودرو شود.

کمبود نقدینگی: آنگونه که از اوضاع مالی صنعت خودرو خبر می‌رسد، این صنعت در حال حاضر با مساله مهمی به نام کمبود نقدینگی مواجه است. اخذ وام با بهره بالا برای برطرف‌کردن موضوع نقدینگی هم بر مشکلات این صنعت افزوده است.

طنین مسایل سیاسی در صنعت خودرو: گاهی دیده می‌شود که نهادهای قانونگذار با وضع پاره‌ای از قوانین نه‌تنها کمکی به حل بحران صنعت خودرو نمی‌کنند که بر گسترش آن هم دامن می‌زنند گاهی هم با نظرگاه‌های سیاسی دستوراتی را بر این صنعت تحمیل می‌کنند. راه کوتاه‌تر حل این موضوعات درک نظام بین‌المللی و وصل‌کردن شریان‌های حیاتی صنایع به رگ‌های صنعت جهانی است.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

تدبیر بی امید: 1393/10/115:32:22،
434
27
lاین دو شر کت در ایران دو مونتاژ کار بیش نیستند و به صنعت خودرو سازی هیچ ربطی ندارند وتنها خودروهای که چندین دهه پیش که دراروپا تولیدشان متوقف شده را باقیمت خودروهای روز دنیا به مردم تحمیل میکنندوجدیدا شدن واسطه برای چینی ها
آشنا : 1393/10/115:42:51،
187
21
کی منفی داده خیلی
حسین: 1393/10/115:51:44،
241
23
چون در این دو شرکت رقابت سر کیفیت نیست سر دوشیدن مردم است!هرکی تونست بیشتر سرکیسه کنه به تنها چیزی ک اهمیت داده نمیشه کیفیت و خلاقیته در عوض تا بخوای از طرحهای کم کردن هزینه استقبال میشه برای سود بیشتر
اسفندیار: 1393/10/115:59:31،
218
17
بهترین راه اینه در این دو شرکت رو گل بگیرن ی ملتی رو نجات بدن تا سالی 300 هزار نفر کشته نشن
نیما: 1393/10/115:59:36،
142
14
شما الان نگاهی به چندین خودرو ساز که چه عرض کنم مونتاژ کار بیاندازید متوجه خواهید شد که دیگر هیچ انتخابی جز خودروهای بی کیفیت چینی برای مردم نمانده برای نمونه همین کرمان موتور که تا چندی پیش خودروهای خوبی مثل دوو و فولکس را مونتاژ میکرد الان لیفان و جک و جونور تولید میکنه و صد البته بقیه هم همینطور واقعا متاسفم برای صنعتی که فقط به فکر جیب خودش است.
مهندس وحید ص: 1393/10/116:08:03،
139
17
عزیزم اینها نه تنها مونتاژ کار بلکه واردکننده هم هستند : نیسان ماکسیما' نیسان تیانا' گرند ویتارا'' پژو ۲۰۷' ۴۰۷' کیاا سراتو' زانتیا' و دهها مدل دیگه. یعنی ملت را از حق سوار شدن ماشینهای خوب محروم کردن و علنا دارن دلالی میکنن.آخرین ورژن عملکرد مغزشون تو ساخت ماشینو هم با دیدن داشبورد نیسان(آبی) خودتون حساب کنید.
مردم: 1393/10/116:42:37،
102
16
مردم اجازه ندین به خاطر سودجویی یه عده فرصت طلب که بیت المال رو برای رسیدن به منافشون حراج کنن ...
مگه مسول داریم ما...واقعا برای خودم و کشورم متاسفم.!
کنجکاو : 1393/10/117:04:07،
91
13
ما عاجزانه صنعت خودرو داخلی نمی خواهیم. به کی و کجا باید پناه ببریم؟ چرا باید 150 درصد یا بیشتر برای یک ماشین درجه 2 خارجی من بیچاره عوارض گمرگی بده هم؟ چرا باید من مجبور شوم برای پراید 20 میلیون ؟ بدم ؟ چرا؟
sali: 1393/10/117:19:09،
45
134
این مطلب به این منظور نیس که کارخونه ها قیمتشونو ببرن بالا یا کیفییتشون خوبه,امیدوارم قیمتشونو بیارن پایین هیچ کیفیتشونم خیلی بالا ببرن

اگه یه کم منصفانه قضاوت کنیم و تورم هر سال 17% حساب کنیم و نه بیشتر
مثلا قیمت 405در سال 94 باید میشد 68میلیون
پس جای منفی دادن و انتظار بیجا داشتن
اول شاکر باشیم که اونجور نمیشه وبعد خودمون با کار و تلاش بیشتر باید بجایی برسیم و بشینیم جامون کاری نکنیم و بخوایم دولت برامون همه کاری بکنه شدنی نیست
هیچ کجا مقدور نیس جز کشورای عربی که چن سال دیگه بالاخره نفتشون تمام میشه و...
ملت باید حالی شه که دوران مفت خوری تموم شده...
"ادامه پایین............"
sali: 1393/10/117:20:01،
52
102
"....ادامه مطلب بالا....."
(من هم دوس دارم هر سال حقوقمو 50% بالا ببرن ولی هیچی گرون نشه,ولی این شدنی نیست)
ممکن نیس
عده ای میخوان حقوقشون هر سال دو برابر شه,ولی از اون ور همه چی به قیمت چن سال پیش بمونه,نمیشه
مگه رو حقوق نذارن و چیزی رو هم گرون نکنن.
علی ..........: 1393/10/120:24:24،
88
31
سالی جان یه متن اماده کردی همه جا کپی میکنی


در جواب تو:اون 206 که سال90 ..... 14میلیون قیمتش بود با دلار 1000 تومان به زور قیمتش در بازار جهانی به 5 میلیون میرسید تازه فرانسوی

اون خودرو ها همون زمان هم 3 برابر قیمت بودند

این حرف ها توجیه گران فروشی است......


ملت ساده میگم باور نکنید این عدد سازی برای فریب ذهن ها


پاسخ به سالی : 1393/10/121:51:58،
75
18
پس تکنولوژی چی ميشه 8 سال پیش سیم کارت یک میلیون بود الان 5 تومنه
محمد: 1393/10/122:46:41،
44
22
بزرگترين اشتباه تكرارشونده دراين صنعت بستن درهاي رقابت و تنگ تر كردن هرروزه حلقه واردات به بهانه بهبودتوليداست كه متاسفانه ويروس انحصار باعث درجازدن خودروسازان و نارضايتي مشتريان و ارزان شدن جان ايرانيان شده

همانطور كه مسولان اقتصادي درك كرده اند با رياضت اقتصادي مردم در كنار بهبود تعامل بادنيا به رونق رسيد حال اگر ١ نفر هم سپر بلا شود مثل رييس بانك مركزي،در مورد خودروسازان هم با رياضت انها و باز كردن در رقابت به رونق توليدات داخلي رسيد وگرنه با همين فرمان با گسترش مونتاژ چينيها عاقبت خوبي در انتظارشان نيست

كدام ايراني بدش مي ايد سوناتا توليد ايرانخودرو باشه؟اما در حال حاضر كدام هموطني از اين توليدات داخل رضايت دارد يا به عرضه جهاني انها افتخار ميكند؟ خوشبختانه گسترش مونتاژ چينيها رو بسياررررر مفيد ميدونم چون مسولان اقتصادي رو مجبور به گرفتن تصميمات سخت براي خودروسازان در اينده ميكنه
پاسخ به sali: 1393/10/213:35:58،
36
19
پاسخ به sali:

اگه یه خورده عقل رو به کار بندازی و به مستندات رو بیاری میفهمی که همیشه تورم سالیانه 2 برابر افزایش حقوق سالیانه بوده و تو یه بازه زمانی اواخر دوره ریاست جمهوری محمود مسکن و خودرو و ارز و طلا 300 درصد رفت بالا و همون سال تا به الان هرسال 10 یا 15 درصد حقوق و دستمزد داره میره بالا که بازم از تورم کمتره
آرین: 1393/10/115:35:43،
184
17
ان شالله هرچه زودتر این صنعت ورشکسته بشه، همگی الهئ ی ی ی آمین
pooriya: 1393/10/115:55:02،
96
18
الهئ ی ی ی آمین. انشا الله که همینی بشه که شما میگید تا تمام ملت ایران به ارزوشون برسن. من که ارزومههههههههههههههههههههه.
حرفه ای: 1393/10/117:03:57،
101
11
دوست گرامی
شما برنامه های دو شرکت خودرو سازی را ببین که تا افق ۱۴۰۴ میخواهند ۳ میلیون دستگاه تولید کنند و طبق گفته خودشون میخوا هند تو کار ماشین های هیبریدی هم برند ( خدا به خیر کنه)
همچنین شما ببین چند وقت پیش سایپا گفت به دلیل سود اوری پراید تا اخر سال ۹۵ تولید میشه و همچنین ایران خودرو و سایپا گفتند میخواهند هر دو سال یک خودرو جدید بدهند ( مثل سایناو...)
( البته فقط ادعا و عمل صفر ( نمونش دنا)
با این وضع هیچوقت تعرفه واردات به دلیل حمایت صفر نمیشه
( تازه واسه سال بعد هم تعرفه را میخواهند افزایش بدند تا ماشین های چینی را تحمیل کنند)
در ضمن اگر هم یه زمانی ( ۲۰۰ سال بعد !!) تعرفه صفر شد اینقدر هزینه های جانبی بهش اضافه میکنند که بازم قیمتش مثل وجود تعرفه است.
البته من منکر ماشین خوب بدون تعرفه نیستم ولی با مافیای صنعت خودرو این کار امکان پذیر نیست.
موفق باشید


کتلت: 1393/10/118:10:05،
66
13
الهییییییییییی امین. جمیعا صلوات .
علی: 1393/10/115:37:09،
77
50
خودرو شاسی بلند(هیوندا سانتافه2015)+++++++++++++ خودروسواری(کیا اپتیما2015)-------------------- لطفا بگید شما باشید کدوم رو میخرید
یه نفر: 1393/10/115:52:51،
53
23
تنها دلیل اصلی نگاه مقطعی مدیران اصلی صنعت خودرو ایرانه که به فکر سود بردن در زمان تصدی امور توسط خود و اتوبوس همراهشونه و سایرین که بهشون وصلن.‍ماشین ۴۰۵ رو بردم تعمیرگاه برای ایراد ترمز مثلا ABS و فهمیدم که یه سری یونیت ترمز معیوب و بنجل به اسم بوش که تولید هند هستش رو ماشینا نصب کردن و شرکت تیسر اونارو وارد کرده و تعمیرگاه بهم نصیحت کرده بهتره یونیت رو عوض کنی چون اعتباری بهشون نیست.این یه نمونه ساده است و هنوز آتش گرفتن ۴۰۵ و غیره فراموش نشده و این داستان ادامه خواهد داشت.
کارشناس: 1393/10/116:03:11،
41
41
دوست من، حالا ایران خودرو و سایر خودروسازان چین به کنار. ولی شما وقتی حرف تعمیرگاه! رو به اصالت نام بوش(تولید هرجایی که باشه با استاندراد بوش تولید می شه) ترجیح می دی، آدم به همه چی شک می کنه.
یه نفر: 1393/10/116:21:58،
39
10
سلام جناب کارشناس با شما درمورد سابقه برند بوش موافقم ولی واقعیت تجارت با ایران فقط وارد کردن جنس به این بازاره چون میدونن هیچ مسولیتی براشون نداره.شرکت بوش تو هند و سایر کشورهای نوصنعتی سایت تولید داره و چون تولیدات این سایتها نمیتونه جوابگوی استانداردهای جهانی باشه اونهارو به بعضی کشورها از جمله ایران میفروشن.جهت اطلاع الان شمع موتور ساخت بوش روسیه شده و کافی آمار خرابیشو تو تعمیرگاهها پرسجو کنید.
کارشناس: 1393/10/118:06:48،
39
25
می دونم وضع خودروی کشور هممونو به همه چی بدبین کرده. قصد نظر دادن و بحث هم نداشتم. فقط بازم می گم اگه محصول بوش واقعی باشه ساخت هر کجا که باشه همون کیفیت رو داره. ضمنا جهت اطلاع ای بی اس پارس به شماره فنی 0265237010 ساخت آلمان هست. ممنون
تجربه کرده: 1393/10/212:03:42،
35
17
جناب کارشناس عزیز من هم یه پارس 92 داشتم بعد از یک ماه فقط یک ماه سنسور ای بی اس مشکل پیدا کرد و رفتم نمایندگی گفتن از نوع بوش هستش و نمونشو نداریم. سفارش دادم الان ماشینو فروختم و هنوز بعد از گذشت 7 ماه از سفارش خبری از ارسال این قطعه نیست چون اگه برسه تماس میگیرن. این تجربه شخصی من بود حالا ببین چقد مثل من هستن و ما خبر نداریم. حالا متوجه شدی که اینا همش تقلبی و آشغاله. اونایی اصل بودن که تا قبل 90 میذاشتن رو ماشین. طرف ماشین 84 داره هنوز آخ نگفته.
وحيد: 1393/10/116:10:37،
43
24
با اين آيتنايي كه تو مقاله اومدي خوشبختانه! ما چيزي به اسم صنعت خودرو نداريم...
همين يه ذره هم كه هستو جمعش كنين تا با برداشتن تعرفه بتونيم مثل بقيه جاي دنيا سوار خودرو روز دنيا با قيمت منصفانه بشيم...
جوزف : 1393/10/116:32:07،
56
19
واقعا که چقدر مردم ساده هستند که فکر میکنند با صفر شدن تعرفه ماشین ارزان میشه!!
چون از طرف دیگر هزینه هایی مانند پلاک و مالیات و.‌‌.. افزایش می یابد. تا جبران بشه.
فعلا که تعرفه را هم میخواهند افزایش دهند
آرمین: 1393/10/116:19:17،
46
9
عوامل عقب ماندگی صنعت خودرو : البته قبلا هم توضیح دادم

1- کسب سود لازم با تولید همین خودروها ( انگیزه برای برای بهتر شدن نیست )

2- ناتوانی مردم از تحریم و نخریدن خودرو بع علت انحصاری بودن

3- هماهنگی های لازم از سوی دولت در ایجاد تعرفه سنگین برای خودرو های خارجی . که هم از تعرفه سود میکنند هم از تولید داخل و ادامه انحصار گرایی خودرو

4- ذینفع بودن سران خودرو ساز و ارتباط و متصل بودن با برخی سران کشور در نتیجه وجود یک لابی قوی برای خودرو ساز



تمام این عوامل دست به دست هم داده تا این وضع خودروی کشور ما بشه . والسلام
کارشناس: 1393/10/116:36:25،
96
42
نتیجه 50 سال تجربه=سمند EF7
موتور: موتور پیکان تغیر شکل داده شده با طراحی آلمان که از سرعت 100 به بالا صدای تراکتورمی ده
طراحی داخلی: پلاستیک کهنه با بدترین رنگ+ کمی چوب
ترمز: کاسه ای شبه دیسکی شبه ABS
مصرف: 100 کیلومتر 10 الی 12 لیتر(جاده)
سرعت: حداکثر 120 کیلومتر بر ساعت- (بالای 120 خطر انفجار موتور و پارگی پرده گوش به علت صدای زیاد)
امکانات: یک عدد جا لیوانی +بوق هشدار دهنده+یک عدد ضبط صوت که باعث می شود صدای داشبورد به گوش نرسد.





کار شناس: 1393/10/120:56:34،
41
26
بنده خدا به جای سمند پیکان بهت انداختن
عادل: 1393/10/116:37:28،
60
15
اگر در این مملکت هر کسی سر جای اصلی خودش بود هیچ مشکلی وجود نداشت
علیرضا: 1393/10/117:06:06،
62
17
سلام به همه
نظرات همه متین
ولی بنظر من مشکل خود ما مردمیم
اگه محصولات بی کیفیت و درجه سه چینی رو نخریم
و فرهنگ مبارزه مدنی رو رعایت کنیم
کمی سختی بکشیم و از وسایل نقلیه عمومی نه چندان خوب استفاده کنیم
(البته من خودمم ماشین ندارم)
مطمئنا مجبور میشن کیفیت ماشین هاشونا بالا ببرن
ولی متاسفانه
وقتی فراخوان ثبت نام از این دوتا شرکت داده میشه ببینین چه می کنیم
بنظر من حقمونه
بنظر همه احترام میزارم
قضاوت با شما
امینوف: 1393/10/118:46:51،
47
18
متاسفانه حرفتون صحیحه.از اون تاسف بار تر دیدن افرادیه که دیگران را به خاطر نداشتن پول و بهانه کردن تحریم به سخره میگیرند.
حسند: 1393/10/118:42:24،
33
21
کدوم خودرو رو ساختیم
مونتاژ از رده خارج انم که این روزا چینی شده
محسن: 1393/10/119:05:32،
45
25
درجواب اون sali :حرفات به درد خودتم نميخور معلوم نيست با کدوم پارتى رفتى سرکار چسبيدى به يک ميز. خودت غير رفتن سرکار صبحو بعدظهر کردن سربرج رفتن کارتو زدن حقوق گرفتن چه کار کردى چه صنعتى رو تقديم ملت کردى دست چندتا جوونو گرفتى گذاشتى سرکار که از گرونى به اين راحتى صحبت ميکنى.مگه گرونى فقط رو ماشين بوده اره کار واسه همه درست کنن تا همه مثل شما کارمند بشن بعد ما با تو هم نظر ميشيم.17% تورم هرساله منطقى نيست که به اين راحتى ازش صحبت ميکنى.
پاسخ به سالي: 1393/10/122:04:10،
55
19
شما كه مي گي 405 در سال 94 با اين تورم بايد مي شد68 ميليون-مطمئن باش اگر دوره ركود نبود و اينها احساس مي كردند مدم توان پرداخت 68 ميليون دارند حتما به همين قيمت به مردم مي انداختند-حالا ان طرفي حساب بكني، وقتي 405 حالا نصف قيمت اعلامي شما، براي اينها به صرفه است ،در سال 84 هم يك چهارم قيمت فروش مي بايست ،مي فروختند.
عاقل: 1393/10/200:31:41،
29
22
دوستان بیائید احساسی با موضوع برخورد نکنیم قدیمها گران میفروختند سود زیاد داشت و حالا سود آنچنانی ندارد در نتیجه از کیفیت کم شده تا جبران شود هر کسی 5 m اقتصاد را میداند m مدیریت در ایران حلقه گمشده است دلیل آنهم که در اصل مقاله نوشته شده در نتیجه منهم با sali موافقم
فراهانی: 1393/10/122:29:43،
54
17
دوستان این صحبتا هیچ اثری نداره چون دولت ازخودرو خارجی 100درصد عوارض میگیره یعنی هر 100میلیون تومن خودرو 100میلیون هم برا دولت در امد داره تازه این به غیر از مالیات ارزش افزوده و......است ازطرف دیگه از هر خودرو داخلی هم کلی میگیره به اسم مالیات و عوارض و.... پس خودرو ساز وقتی این اوضاع رو میبینه مردمو خیلی راحت میچاپه وبا کمترین هزینه بیشترین سود رو میبره وباشریک قدیمیش با هم میخورن البته ایندر شرایطیه که مردم همین رویه رو ادامه بدن و همینطور پولاشونو حروم کنن .نخرید همین
استاد: 1393/10/123:36:25،
40
16
جواب به سالی: قدرت خرید رو در کشور های مختلف مقایسه کن، خودت به نتیجه درد آوری می رسی، اگر حرف شما درست باشه(که مطلقا، درست نیست (تورم ثابت 17% در سال، ظرف 3 سال قیمت از 12 میلیون نمی رسونه به 68 میلیون، این بیسوادی مطلق شما رو می رسونه، درست مثل ریس جمهور محبوب قبلیت با سواد ریاضیش) این نشون دهنده مدیریت کاملاً غلط و منسوخ خودروسازیه که خودرو 40 سال پیش فرانسه رو با مونتاژ کاری 68 میلیون در میاره، همچین صنعتی هدر دادن منابع ملیه و پول بیت المالو دود می کنه، ای کاش هر کس تو این مملکت که می خواست نظر بده، یه مقدار هم عقل داشت، بنده سال 90 1300 دلار حقوق می گرفتم، الان 900 دلار،
مدیران ما الحق نه تنها مدیریت بلد نیستند، نه تنها نالایقند، بلکه حتی خائن و بی وجدان هم هستند، ای کاش از این همه جوان و استاد با سواد اجازه می دادند چند نفر آدم حسابی بیاد تو تلویزیون و با این مسئولین مناظره کنه
پاسخ به sali: 1393/10/204:58:18،
36
20
نمیدونم من چرا عین این مطلبو جای دیگه خوندم!!!!!
داغدار: 1393/10/211:49:39،
37
20
اشتغال این صنعت برای ایران مصداق ندارد اگر درست کارشناسی
کنیم که برای مثلا اشتغال صدهزار نفر شاهد الودگی شهرهای کشور بخاطر الایندگی این خودروها باشیم یا در اثر ناایمن بودن
شاهد مرگ ده ها نفر روزانه در جاده های کشور باشیم.وقتی
میشود به صنعتی گفت ارزش افزوده دارد که مانند تویوتا یا هیوندا
میلیونها خودرو صادر کند نه اینکه خودرو را اجبارا به مردم بفروشیم.
این روال نمیتواند ادامه داشته باشد در سالهای اینده بخاطر
کاهش تولید نفت یا الودگی زیست محیطی کشور.
حق: 1393/10/220:06:03،
35
24
صنعتى كه كيفيت نداشته باشه بدرد لاى جرز مى خوره
مهران: 1393/10/222:22:51،
34
14
من تحریم میکنم
من به عنوان یک ایرانی خواهان جنس با کیفیت ایران خودرو سایپا ایرانسل را تحریم میکنم شما هم میتونید کافیه ماشین های بی کیفیت اینا رو نخرین یا اگه مجبورین ماشین های مدل 90 به قبل رو بخرین تا ماشین های صفر اینا فروش نره .
مهرداد: 1393/10/309:45:47،
17
15
مطالب خیلی درستی تواین مقاله بودکه خودم قبلا به طرق مختلف وجداگانه توکامنت هام بهشون اشاره کردم.
یکی ازمشکلات بزرگی که توبحث منابع انسانی وجودداره اینه که همه نیروها،ازپست های پایین تا پست های مدیریتی باپارتی واردشدن،هرکس تواین شرکت کارمیکنه دست بچه هاوفک وفامیلوبایه مدرک زپرتی میگیره میاره توخودروسازی هاوشرکت های وابسته.تاحالادیدید ایرانخودرو وسایپابااین حجم پرسنل آزمون استخدامی برگزارکنه؟!!!حتی همون تعداداندک توواحدهای تحقیق وطراحی هم باپارتی واردمیشن وفرصت افرادتوانمندوبی پارتی رواشغال میکنن.همینه که حتی طرح خودروهای ملیشون روهم ازخارج خریداری میکنن و..........این قصه سردراز دارد!
امادوستانی که میگن خودروسازی بایدجمع بشه:به اطلاعتون برسونم که بحث قطب دوم خودروسازی مطرحه که تواونجاهم خودروهای چینی طبق اعلام خودآقایون حضورفعال دارن.پس...!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار