کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات امروز بازار سهام در اولین روز کاری هفته


کد خبر : ۶۷۶۶شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷:۳۸۱۸۹۲ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 440 واحدی بازدهی منفی 0.61 درصد را ثبت کرد و با وجود معاملات بلوکی بزرگترین هلدینگ بورسی ارزش معاملات به صد میلیارد تومان رسید.

شاخص کل بورس در اولین روز کاری خود با کاهش 440 واحدی به رقم 71 هزار و 486 واحد رسید که گسترش نفت و گاز پارسیان، صنعتی و معدنی چادرملو، گروه مپنا، پتروشیمی تأمین و معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین تأثیر منفی را داشتند اما در مقابل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با معامله بلوکی 5 دقیقه پایانی معاملات امروز از روند منفی نجات یافت و 34 واحد تأثیر مثبت بر شاخص داشت و در ادامه مخابرات و صنایع شیمیایی نیز بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در جریان معاملات امروز بورس تهران پیش از 323 میلیون برگ سهم به ارزش حدود صد میلیارد تومان معامله شد و ارزش روز بازار به کمتر از 324 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز در حالی نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری غدیری بیشترین تأثیر منفی را داشتند که پتروشیمی پردیس عملکرد نامناسبی را در گزارش 6 ماهه صورت‌های مالی با توجه به کاهش نرخ اوره جهان به بازار ارائه کرده بود.

همچنین با کاهش شدید قیمتی فلزات اساسی در بازارهای جهانی از جمله سرب و روی، مس و سنگ آهن نمادهای مرتبط در بازار با روند نزولی قیمت مواجه شدند.

در این گروه نمادهای معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گهر به ترتیب 60 و 27 واحد تأثیر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس هم شاخص با افت 4 واحدی به رقم 813 واحد رسید که پتروشیمی جم، ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، تولید برق عسلویه مپنا، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، فولاد ارفع، سبحان دارو، توکاریل و همکاران سیستم بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

همچنین اوراق امتیاز خرید مسکن در فرابورس در بسیاری از سررسیدها افزایش قیمت تجربه شد و به طور میانگین این اوراق بین 96تا 99 هزار تومان معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها