در پایان معاملات امروز بازار سهام در اولین روز کاری هفته

شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷:۳۸
کدخبر:۶۷۶۶

شاخص کل بورس در اولین روز کاری خود با کاهش 440 واحدی به رقم 71 هزار و 486 واحد رسید که گسترش نفت و گاز پارسیان، صنعتی و معدنی چادرملو، گروه مپنا، پتروشیمی تأمین و معدنی و صنعتی گل گهر بیشترین تأثیر منفی را داشتند اما در مقابل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با معامله بلوکی 5 دقیقه پایانی معاملات امروز از روند منفی نجات یافت و 34 واحد تأثیر مثبت بر شاخص داشت و در ادامه مخابرات و صنایع شیمیایی نیز بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در جریان معاملات امروز بورس تهران پیش از 323 میلیون برگ سهم به ارزش حدود صد میلیارد تومان معامله شد و ارزش روز بازار به کمتر از 324 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز در حالی نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری غدیری بیشترین تأثیر منفی را داشتند که پتروشیمی پردیس عملکرد نامناسبی را در گزارش 6 ماهه صورت‌های مالی با توجه به کاهش نرخ اوره جهان به بازار ارائه کرده بود.

همچنین با کاهش شدید قیمتی فلزات اساسی در بازارهای جهانی از جمله سرب و روی، مس و سنگ آهن نمادهای مرتبط در بازار با روند نزولی قیمت مواجه شدند.

در این گروه نمادهای معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل گهر به ترتیب 60 و 27 واحد تأثیر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس هم شاخص با افت 4 واحدی به رقم 813 واحد رسید که پتروشیمی جم، ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، تولید برق عسلویه مپنا، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، فولاد ارفع، سبحان دارو، توکاریل و همکاران سیستم بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

همچنین اوراق امتیاز خرید مسکن در فرابورس در بسیاری از سررسیدها افزایش قیمت تجربه شد و به طور میانگین این اوراق بین 96تا 99 هزار تومان معامله شد.