کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جوابیه سایپا : خودروهای چینی داخلی سازی خواهد شد


کد خبر : ۶۲۶۵پنجشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰:۲۹۱۰۹۹۶ بازدید

هفته گذشته درباره سمت و سوی برخی از خودروسازان از جمله سایپا به واردات گزارشی نوشته شد . در آن گزارش به جلوگیری از واردات خودروهای چینی ...
جوابیه سایپا : خودروهای چینی داخلی سازی خواهد شدجوابیه سایپا : خودروهای چینی داخلی سازی خواهد شد

هفته گذشته درباره سمت و سوی برخی از خودروسازان از جمله سایپا به واردات گزارشی نوشته شد . در آن گزارش به جلوگیری از واردات خودروهای چینی که طی سال‌های اخیر بازار ایران را نشانه گرفتند اشاره شد و اینکه آیا در سالی که بارها موضوع جهاد اقتصادی مورد تأکید قرار گرفته است واردات خودرو کار درستی است. برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس هم اعلام کردند که در زمینه واردات خودرو و نحوه تسهیلاتی که در این باره به مردم داده می‌شود از مدیرعامل سایپا سؤالاتی خواهیم داشت.

روز گذشته گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به آن جوابی داد که در ادامه می‌آید.  

 جوابیه گروه خودروسازی سایپا

احتراماً پیرو انتشار مطلبی با عنوان «یک خودروساز بزرگ در صف واردکنندگان خودروهای چینی» ( لینک خبر ) در تاریخ سه‌شنبه 14مرداد ماه منتشر شده بود که به طور مستقیم گروه خودروسازی سایپا را به عنوان یک واردکننده خودرو چینی معرفی کرده، جوابیه ذیل جهت انتشار ارسال می‌شود:

گروه خودروسازی سایپا در یک سال اخیر علیرغم شرایط نامساعد مالی و اقتصادی و کمبود نقدینگی، تلاش زیادی برای راه‌اندازی هرچه سریعتر خطوط تولید خودروهای جدید و داخلی‌سازی قطعات آن‌ها صورت داده و بر اساس برنامه‌های زمان ‌بندی شده بزودی تولید انبوه چند محصول جدید چینی در سایپا، سایپاکاشان و بن رو آغاز خواهد شد.در کلیه قراردادهای تولید یک محصول جدید، تعداد محدودی از محصول به صورت CBU وارد بازار می‌شود تا ارزیابی‌های لازم و همچنین آشنایی بیشتر مشتریان با این محصول صورت پذیرد. ایجاد یک خط جدید نیاز به زمانی حدود 18تا24 ماه با سرمایه‌گذاری مناسب دارد؛ ضمن این که مسئولیت شرکای تجاری چینی و گروه سایپا به صورت کامل و جزئی در قرارداد آمده است و هر دو طرف سعی می‌کنند به بهترین وجه وظایف خود را انجام دهند.

در خصوص خودرو آریو(S300) مذاکرات مفصلی برای داخلی‌سازی هرچه بیشتر قطعات حساس و مهم این خودرو با طرف خارجی صورت گرفته و مقرر شده در این خصوص با انعقاد قراردادهای متقن امتیاز تولید این قطعات در داخل برای قطعه سازان کشور لحاظ شود؛ ضمن این که در حال حاضر نیز تولید آزمایشی خودرو آریو (S300) با حداکثر ظرفیت در شرکت بن رو در حال اجرا است که فاز بعدی اقدامات این مجموعه تولید انبوه همزمان با تکمیل نهایی خطوط تولید در نیمه دوم شهریورماه سال‌جاری است.بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است بیش از 130 قطعه از قطعات این خودرو در فاز نخست در داخل کشور به تولید انبوه برسد و در فازهای بعدی برنامه، عمق داخلی‌سازی این محصول افزایش یابد.

در خصوص تولید خودروهای جدید در شرکت سایپاکاشان که شامل دو محصول کمپانی چانگان چین است باید گفت طراحی خطوط تولید بدنه و مونتاژ و شناسایی تغییرات مورد نیاز در سالن رنگ سایپاکاشان در حال انجام است و با توجه به گذشت حدود 2 ماه از عقد قرارداد پروژه، ساخت تجهیزات مربوط به سالن بدنه و ساخت و نصب استراکچرها و تأمین تأسیسات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است.

در خصوص داخلی‌سازی قطعات برنامه‌ای آماده شده که از همان بدو شروع تولید، بعضی از قطعات ساخت داخل خواهند شد و این موضوع برای سایپا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ ضمن این که قطعه سازان داخلی تجارب بالایی در زمینه همکاری با شرکای خارجی بخصوص اروپایی داشته‌اند و از سطح دانش و تکنولوژی بالایی برخوردارند و همچنین ظرفیت تولیدی بسیار بالایی نزد سازندگان داخلی وجود دارد.بر اساس تأکیدات مکرر مدیریت ارشد گروه سایپا تولید این خودروها در مقیاس کلان سبد محصول، حجم بسیار کوچکی در حدود 5 یا 6 درصد از کل تولیدات را به خود اختصاص خواهد داد و بخش اعظم تولیدات مجموعه گروه سایپا را خودروهای دیگر از جمله محصولات خانواده تیبا، پلتفرم‌های جدید در حال طراحی توسط سایپا نظیر SP100 و خودروهایی با برند اروپایی شکلخواهند داد.

در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور و حضور نداشتن شرکت‌های معتبر جهانی در ایران، گروه سایپا برای حفظ سرمایه‌گذاری در کشور و ایجاد رونق در کسب و کار واحدهای تولیدی اقدام به برقراری همکاری با شرکت‌هایی کرده که شرکای تجاری تولیدکنندگان بزرگ جهانی محسوب می‌شوند تا از این طریق بتواند هم دانش روز تولید را وارد کشور کند و هم سرمایه‌گذاری خارجی مورد نیاز را برای رونق تولید کشور به کار گیرد.ضمن تشکر از پاسخ گروه خودروسازی سایپا، هنوز سؤالاتی در مورد این سیاست وجود دارد و برخی پرسش‌ها بی‌پاسخ مانده که در گفت‌وگو با مدیران این شرکت مطرح خواهیم کرد و به آگاهی خوانندگان می‌رسانیم.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها