کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران


کد خبر : ۳۹۸۸۳یکشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۴۰۱۵۶۴۵ بازدید

خودروی خارجی به‌طور قانونی و براساس شرایط جاری کشور وارد شده اما به دلیل یک‌شبه بسته شدن سایت ثبت سفارش در گمرک مانده و ...
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهرانجدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران

فرشاد احتشام‌زاد- خودروی خارجی به‌طور قانونی و براساس شرایط جاری کشور وارد شده اما به دلیل یک‌شبه بسته شدن سایت ثبت سفارش در گمرک مانده و امکان ترخیص آن وجود ندارد.

افزایش قیمت خودروهای وارداتی که از طریق نمایندگی به فروش می‌رسد ناشی از حقوق و عوارض قانونی است که در فرایند واردات ایجادشده است. در تغییر قیمت خودروی وارداتی که توسط نمایندگی عرضه می‌شود، دو نکته مؤثر است. اول افزایش تعداد خودروهای فرسوده و دوم تغییر نرخ ارز. این دو عامل به‌طور مستقیم بر قیمتی که نمایندگی‌های رسمی برای خودرو اعلام می‌کنند مؤثر است. بازار نمایندگی‌ها باوجوداینکه از هیچ ارز مبادله‌ای برای واردات استفاده نمی‌کنند، یک بازار رقابتی است. این بازار نیازی به قیمت‌گذاری دولتی ندارد اما هم چنان براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری کالا که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌شده قیمت‌گذاری می‌شود و سازمان حمایت هم بر این بازار نظارت دارد.

در بازار آزاد، قیمت‌گذاری متفاوت است. قیمت خودرو در بازار آزاد براساس میزان عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود و از مکانیسم‌های قیمت‌گذاری به شکلی که در بازار عرضه نمایندگی‌ها رایج است، پیروی نمی‌کند. در این بازار علاوه بر دو موضوع تعداد خودروهای فرسوده و تغییر نرخ ارز،  مسائل روانی هم بر قیمت خودرو اثرگذار است. در چند هفته اخیر  بازار آزاد خودروی وارداتی افزایش قیمتی را به خود دیده که بیش از هر چیز ناشی از جو روانی بسته شدن بخش ثبت سفارش برای واردات خودرو در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این مسئله به‌طور متوسط به افزایش قیمت 15 درصدی خودروهای وارداتی منجر شده است.

بیش از یک ماه پیش، بخش ثبت سفارش برای واردات خودرو در سایت وزارت صنعت بسته شد. اولین دلیلی که وزارت خانه اعلام کرد، توقف ثبت سفارش به دلیل آمارگیری بود و البته در ادامه این‌طور عنوان کردند که سایت به‌زودی باز می‌شود. اما در هفته‌های بعدی دوباره اعلام کردند که فعالیت سایت به دلیل به‌روزرسانی متوقف‌شده است و مشکل در حال برطرف شدن است. به‌تازگی این‌طور اعلام کردند که سایت به صلاحدید وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته‌شده است. این آخرین موضع رسمی نسبت عدم ثبت سفارش برای واردات خودروست.

این مسئله نمایندگی‌های رسمی برای واردات خودرو را دچار مشکل کرده است. طرف خارجی منتظر ثبت سفارش نمایندگی ایرانی نمی‌ماند بلکه براساس توافق فروشی که انجام‌شده از شرکت نمایندگی انتظار سفارش گذاری دارد. نمایندگی موظف است مطابق با توافق فروش، سفارش گذاری را انجام دهد و به دنبال آن با توجه به این نمایندگی‌ها مجوزهای لازم را کسب کردند باید اقدام به ثبت سفارش کنند. متأسفانه با مواردی روبه‌رو شدیم که خودرویی به‌طور قانونی و براساس شرایط جاری کشور واردشده اما به دلیل یک‌شبه بسته شدن سایت ثبت سفارش در گمرک مانده و امکان ترخیص آن وجود ندارد.

قیمت برخی خودروهای وارداتی در ابتدای معاملات امروز یکشنبه 29 مردادماه به شرح زیر است:

نام خودرو

مدل

کشور

قیمت

سوناتا GLS هیبرید

2017

کره جنوبی

163 میلیون تومان

توسان (new face)

2017

کره جنوبی

196 میلیون تومان

النترا (new face)

2017

کره جنوبی

149 میلیون تومان

سورنتو

2017

کره جنوبی

263 میلیون تومان

سراتو

2017

کره جنوبی

144 میلیون تومان

اپتیما نیو (فول کامل)

2017

کره جنوبی

199 میلیون تومان

RAV4

2017

ژاپن

253 میلیون تومان

پیکانتو

2017

کره جنوبی

86 میلیون تومان

نیسان جوک (نیمه‌فول)

2017

ژاپن

135 میلیون تومان


سانتافه
 
2017 کره جنوبی 245 میلیون تومان

کولیوس
 
2017 فرانسه 213 میلیون تومان

تلیسمان
 
2017 فرانسه 197 میلیون تومان

بی ام و x4 فول 
 
2017 آلمان 445 میلیون تومان

- لیست کامل قیمت خودروهای وارداتی / ایران جیب



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها