کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مازندران تنها استان بدون منطقه آزاد است


کد خبر : ۳۹۰۷۵دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۵۸۱۹۰۷ بازدید

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران تنها استان بدون منطقه ازاد در کشور است و مردم استان انتظار دارند تا دولت ...

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران تنها استان بدون منطقه ازاد در کشور است و مردم استان انتظار دارند تا دولت دوازدهم مجوز و امتیاز منطقه آزاد را به مازندران واگذار کند.

علی محمد شاعری یکشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در بندرامیرآباد بهشهر افزود: شرایط منطقه آزاد شدن در استان مازندران فراهم است و باید همه نمایندگان تلاش کنند که منطقه آزاد در بندرامیرآباد، بابلسر و یا نوشهر اجرایی شود و شاهد رشد و توسعه در این بخش باشیم.

وی اظهار کرد: اگر فکر می کنیم که برای استان مازندران وجود 2 تا 3 منطقه آزاد لازم و ضروری است باید با همفکری تلاش کنیم تا یک منطقه آزاد راه اندازی و بعد ار آن منطقه دوم و سوم هم اجرایی شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون همه استان های مرزی کشور به جز استان مازندران دارای منطقه آزاد مصوب شده و یا در دست اجرا هستند و باید تلاش شود تا به دور از حاشیه سازی و کشمکش ها منطقه آزاد برای مازندران تصویب و نهایی شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف بندرامیرآباد یادآور شد: این بندر به دلیل وسعت، وجود شرکت های مختلف تولیدی و منطقه ویژه اقتصادی و صادرات و واردات کالا به حاشیه خزر و کشورهای مختلف از طریق بندر شرایط لازم برای منطقه آزاد شدن را دارا است که باید کار کارشناسی فنی انجام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون تصمیم منطقه آزاد شدن بر عهده نمایندگان مجلس در مازندران نهاده شده است که خوب نیست بلکه این تصمیم باید از سوی مرجع رسمی همچون دبیرخانه منطقه آزاد کشور و استانداری انجام شود.

شاعری افزود: باید شاخص های فنی در راستای منطقه آزاد شدن مورد توجه قرار گیرد که در یکی از این سه بندر یعنی بندرامیرآباد، بابلسر و یا نوشهر اولین منطقه آزاد نهایی و اجرا شود. 

وی همچنین با انتقاد از لغو ممنوعیت واردات برنج از سوی کارگروه تنظیم بازار اظهار کرد: در این مورد از سوی نمایندگان مجلس تذکر داده شد و یک ماه این طرح با فشار فراوان به عقب افتاده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: تصمیم کارگروه و بازار در این راستا غیر کارشناسی بوده و به احتمال زیاد فشار دلالان و واسطه ها بوده و نباید اجازه دهیم واردات در بخش برنج به نوایی برسد.

شاعری گفت: سالانه 2 میلیون و 300 هزارتن تولید برنج کشور است که تامین کننده 9 ماه نیاز برنج کشور است و اگر حدود 700 هزار تن دیگر تولید کنیم و یا اینکه هر فرد 10 کیلوگرم کمتر مصرف کند؛ به همه نیازهای مصرف برنج داخل می رسیم و دلیلی ندارد اکنون که در فصل برداشت برنج هستیم ممنوعیت واردات برنج برداشته شود و در این راستا با تمام توان ممانعت می کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها