مازندران تنها استان بدون منطقه آزاد است

دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۵۸
کدخبر:۳۹۰۷۵

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مازندران تنها استان بدون منطقه ازاد در کشور است و مردم استان انتظار دارند تا دولت دوازدهم مجوز و امتیاز منطقه آزاد را به مازندران واگذار کند.

علی محمد شاعری یکشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در بندرامیرآباد بهشهر افزود: شرایط منطقه آزاد شدن در استان مازندران فراهم است و باید همه نمایندگان تلاش کنند که منطقه آزاد در بندرامیرآباد، بابلسر و یا نوشهر اجرایی شود و شاهد رشد و توسعه در این بخش باشیم.

وی اظهار کرد: اگر فکر می کنیم که برای استان مازندران وجود 2 تا 3 منطقه آزاد لازم و ضروری است باید با همفکری تلاش کنیم تا یک منطقه آزاد راه اندازی و بعد ار آن منطقه دوم و سوم هم اجرایی شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون همه استان های مرزی کشور به جز استان مازندران دارای منطقه آزاد مصوب شده و یا در دست اجرا هستند و باید تلاش شود تا به دور از حاشیه سازی و کشمکش ها منطقه آزاد برای مازندران تصویب و نهایی شود.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف بندرامیرآباد یادآور شد: این بندر به دلیل وسعت، وجود شرکت های مختلف تولیدی و منطقه ویژه اقتصادی و صادرات و واردات کالا به حاشیه خزر و کشورهای مختلف از طریق بندر شرایط لازم برای منطقه آزاد شدن را دارا است که باید کار کارشناسی فنی انجام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون تصمیم منطقه آزاد شدن بر عهده نمایندگان مجلس در مازندران نهاده شده است که خوب نیست بلکه این تصمیم باید از سوی مرجع رسمی همچون دبیرخانه منطقه آزاد کشور و استانداری انجام شود.

شاعری افزود: باید شاخص های فنی در راستای منطقه آزاد شدن مورد توجه قرار گیرد که در یکی از این سه بندر یعنی بندرامیرآباد، بابلسر و یا نوشهر اولین منطقه آزاد نهایی و اجرا شود. 

وی همچنین با انتقاد از لغو ممنوعیت واردات برنج از سوی کارگروه تنظیم بازار اظهار کرد: در این مورد از سوی نمایندگان مجلس تذکر داده شد و یک ماه این طرح با فشار فراوان به عقب افتاده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: تصمیم کارگروه و بازار در این راستا غیر کارشناسی بوده و به احتمال زیاد فشار دلالان و واسطه ها بوده و نباید اجازه دهیم واردات در بخش برنج به نوایی برسد.

شاعری گفت: سالانه 2 میلیون و 300 هزارتن تولید برنج کشور است که تامین کننده 9 ماه نیاز برنج کشور است و اگر حدود 700 هزار تن دیگر تولید کنیم و یا اینکه هر فرد 10 کیلوگرم کمتر مصرف کند؛ به همه نیازهای مصرف برنج داخل می رسیم و دلیلی ندارد اکنون که در فصل برداشت برنج هستیم ممنوعیت واردات برنج برداشته شود و در این راستا با تمام توان ممانعت می کنیم.