کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پسته کیلویی 35 هزار تومان


کد خبر : ۳۹۰۵دوشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰:۰۴۳۴۰۲ بازدید

در حالی که سال گذشته قیمت هر کیلوگرم پسته به 50 هزار تومان رسید اما امسال قیمت این کالا به دلیل کاهش صادرات به 35 هزار تومان رسیده است.

غلامرضا رسولی، صادر‌کننده پسته می‌گوید: با وجودی که سال گذشته 125 هزار تن صادرات پسته وجود داشت اما تاکنون رقم صادرات از 60 هزار تن فراتر نرفته است.

وی می‌گوید: البته پایان سال واردکنندگان پسته تا خرداد است و صادرات تا پایان سال میلادی آنها ادامه خواهد داشت. وی درباره دلایل کاهش صادرات پسته می‌گوید: امسال «سال نو میلادی» چین زودتر از سال‌های پیش آغاز شد و کشاورزان در داخل در ماه‌های مهر و آبان منتظر بالا رفتن قیمت پسته بوده‌اند تا به بازار عرضه کنند، به همین دلیل بازار چین به پسته‌های آمریکایی روی آورد.

رسولی افزود: بیشترین خرید پسته چین در ایام سال نو این کشور انجام می‌شود و علاوه بر آن این کشور بزرگ‌ترین وارد‌کننده پسته ایرانی است که امسال واردات آنها بشدت پایین آمد. وی ادامه داد: همچنین کاهش واردات پسته روسیه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین وارد‌کنندگان پسته ایرانی نیز عامل دیگری بر کاهش صادرات بود. رسولی گفت: پایین آمدن قیمت روبل روسیه و نیز تعطیلی بازار میدان تربار پسته‌فروشان روسیه عامل دیگری شد تا این کشور واردات خود از ایران را کاهش دهد.

این صادر‌کننده سیرجانی افزود: اختلال در حمل و نقل کشتی‌ها نیز به عنوان مانعی در برابر صادرات این محصول شد. وی همچنین گفت: طی چند ماه گذشته گرایش رو به پایین نرخ ارز عاملی شد تا صادر‌کنندگان دست به عصا پیش روند و حجم واردات کاهش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها