کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

حرفی برای گفتن در ساخت گیربکس اتوماتیک خودرو نداریم

کدخبر:۳۰۸۸۷پنجشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴:۰۸۴۲۵۷ بازدید

ساخت گیربکس و گیربکس اتوماتیک یکی از آرزوهای صنعت خودروی کشور است که در حال حاضر توسط سازمان گسترش و نوسازی ...

ساخت گیربکس و گیربکس اتوماتیک یکی از آرزوهای صنعت خودروی کشور است که در حال حاضر توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال پیگیری است.

سعید مدنی مشاور خودرویی وزیر صنعت دولت یازدهم، با بیان این مطلب گفت: در هنگام ورود به شرکت سایپا طرح طراحی پلت فرم ملی را با همکاری یک شرکت بین المللی که طراحی اغلب پلت فرم های خودروهای چینی را انجام می دهد، کلید زدیم.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود مراکز تحقیقاتی مناسب در کشور، به علت پایین بودن سرعت و نبود امکانات سخت افزاری مناسب انجام این کار بدون مشارکت خارجی ها مقدور نبود.

مدیرعامل سابق سایپا تصریح کرد: این پروژ کمی با کندی در حال انجام است اما پیشرفت کار بد نبوده و در حال حاضر حدود 50 سازنده ایرانی درگیر این پلت فرم وطنی هستند.

وی افزود: در سال های گذشته با توسعه پلت فرم X200، ساینا و تیبا2 را به بازار خودرو معرفی کردیم اما در همان دوران نیز کار بر روی پلت فرم ایرانی ادامه داشت و فکر می کنم به زودی شاهد معرفی این پلت فرم باشیم.

مشاور وزیر صنعت گفت: در بین سال های 91 تا 94 در گروه سایپا خودروهای متنوعی وارد بازار شد که تنوع آنها از خودروهای جدید ایران خودرو بیشتر بود.
وی تاکید کرد: ما در این سال ها توانستیم بر روی ساخت پراید وانت، تیبا2، ساینا، سراتو، 3 مدل از برند برلیانس و البته پلت فرم ملی در سایپا کار کنیم و اگر این روند توسعه را به همین منوال ادامه دهیم می توانیم برای ساخت داخل قدم های خوبی را برداریم.

مدنی ضمن اشاره به برنامه ریزی تولید 5 محصول جدید بر روی پلت فرم ملی سایپا، اظهار داشت: برای تولید یک پلت فرم نمی توان تنها شعار داد و باید دانش فنی بدنه و سایر اجزا مورد نیاز فراهم شود که خوشبختانه این امکان در حال حاضر در کشور به وجود آمده است.

وی افزود: متاسفانه در تولید موتور و گیربکس مشکل بسیاری داریم و عقب ماندگی صنعت خودرو در این دو بخش مشهود است و برای طراحی یک پلت فرم مطلوب داخلی باید در این دو بخش نیز دانش فنی وارد کرد تا بتوانیم کمی از عقب ماندگی سال های گذشته را جبران کنیم.

مشاور وزیر صنعت داشتن دانش فنی تولید گیربکس، اکسل و موتور را برای تولید خودروی داخلی مهم و ضروری دانست.

وی با انتقاد از سخنان شعار گونه برخی افراد در مورد تولید تولید موتور خودرو، گفت: همه می دانند که ما در تولید موتور خودرو ضعف داریم و اینکه توانستیم بهترین را تولید کنیم و یا موتوری قوی ساخته ایم همگی شعار است و این مشکل در زمینه ساخت گیربکس اتوماتیک بسیار بیشتر می شود زیرا هیچ کاری برای تولید این قطعه تا به حال نشده است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

علی: 1395/9/1107:54:58،
190
5
در چه مورد حرف داریم که این دومیش باشه،
کارمند دون پایه : 1395/9/1109:07:55،
142
6
کل یک خودرو از چی تشکیل شده؟
بدنه +موتور وگیربکس
بقیه چیزها مثل بوق وصندلی وفرمون و... که چیز خاصی نیست.
عامو شماکه داری میگی توی هردوتا اصل کاری مشکل داری پس من سوالم اینه ماکه نمیتونیم یه خودرو بسازیم چی جوری سانتریفیوژ میسازیم ودنیارو هی باهاش تهدید میکنیم؟
یکی سوال منو پاسخ بده لطفا
amir: 1395/9/1109:08:55،
14
88
دوستان قراره ساینا اتومات تولید بشه، سری اول گیربکسش اروپاییه، ارزش خرید داره، از یه منبع موثق دارم خبر میدم
ماهان: 1395/9/1109:13:22،
97
3
سازمان گسترش جون مادرت ساخت گیربکس رو پیگیری نکن
ول کن تو رو به خدا
هر کسی را بهر کاری ساختن
سالار : 1395/9/1109:15:31،
124
8
در بالا رفتن از دیوار سفارتخانه ها و تصرف اونها حرف برای گفتن زیاد داریم!!!
حتی میتونیم آدم بسازیم و صادر کنیم!!
در بالا کشیدن اموال بیت المال وو تولید سالانه 2 میلیون جوان تحصیلکرده ی بیکار هم حرف برای گفتن زیاد داریم!!
کشورها باید بیان یاد بگیرن!!
تا 30 سال دیگه غسال خونه ی ایران رو میبینم که دهه ی 60 ی ها رو بجای دفن مثل فیدل کاسترو میسوزونن!!
نیما: 1395/9/1110:34:21،
95
7
۱۵سال بعد ایران:
کم آبی و خشکسالی
پیر دختر ها و پسرهای ازدواج نکرده
جامعه پیر، مریض بدنی و عصبی
همه کم پول و محتاج و از بین رفتن سازمان تامین اجتماعی و رفاه
و.....
حسن: 1395/9/1110:59:56،
49
4
عزیز دل برادر
چرا اون موقع که مدیرعامل سایپا بودی، از این حرفها نمیزدی؟! الان داری اعتراف میکنی...
اینی که سایپا و ایران خودرو به مردم میدن، ماشین نیست، یه چارچرخه که راه میره و پشت سر هم خرابه و باید پول بریزی تو حلقش. از گیربکس حرف نزن، بگو دقیقا کجای ماشین رو مثل یک انسان درست می کنید؟ شما تعمیرکارها رو میلیاردر کردید. به قرآن، اگه بجای فوق لیسانس، تعمیرکار ماشین شده بودم، تا الان کلی ثروت داشتم.
لولو: 1395/9/1111:32:54،
46
2
شما درمورد ساخت روکش روی صندلی خودرو هم حرفی برا گفتن ندارید چه برسه به گسربکس
آرمان : 1395/9/1111:48:47،
34
3
صنعت خودرو سازي يه كشور وقتي ميتونه ادعاي مثلا توليد گيربكس اتوماتيك مرغوب رو بكنه كه اول گيربكس دستي مرغوب و با كيفيت رو بتونه توليد كنه، از هر ١٠ تا ماشيني كه ميدن بيرون ٨ تاش گيربكسش ايراد داره، اون ٢ تاييم كه سالمن يكيشون بعد از ٢، ٣ سال خراب ميشه و كارش ميكشه به تعميرگاه...
شما سعي كنين ماشيني بسازين كه حداقل ٥ سال بي درد سر كار كنه و صاحبشو از خريدش پشيمون نكنه گيربكس اتوماتيك پيشكشتون...
محمد: 1395/9/1112:08:48،
14
3
باز خدا خیرش بده داره واقعیت رو میگه...
بهرام: 1395/9/1113:11:47،
18
4
به اعتراف خود مسوولین، فقط تولید آبگوشت بزپاش و قرمه سبزی. البته با این قیمت گوشت و مواد غذایی همین رو هم دیگه نمیشه. ما رکورد زدیم !!!
پت و مت: 1395/9/1113:41:13،
12
3
کاش فقط در تولید گیربکس دستی حرفی برا گفتن داشتیم مابقی پیش کش...اما متاسفانه فقط در تولید بوق ماشین حرف برا گفتن داریم..البته این اخری رو زیاد مطمئن نیستم
سهیل: 1395/9/1114:41:44،
17
4
پاسخ به Amir

عزیز دل ساینا با گیربکس اتومات دبل کلاچ آلفارومئو هم تولید شه باز هم ارزش خرید نداره
واقعاً حیف وقت و پول مملکت که از حلقوم مردم میکشن بیرون ومیکنن تو دهن سایپا و ایران خودرو
خجالت نمیکشن... پلت فرم که عرضه ندارن بزنن...حداقل فیس لیفت که میکنید، اول 4 تا اسکچ بزنید یه چند تا طرح کامپیوتری درآرید و نظر مردم رو بپرسید و بعد اقدام به تولید کنید. من فکر میکردم تیبا فاجعه اس ولی با اومدن ساینا فهمیدم نه ... تو ایران همه چیز ممکنه
محمد: 1395/9/1115:51:27،
12
4
خوب شد این آقا گفت ما حرفی نداریم،من فکر میکردم گیربکس بنز و پورشه رو ایران میزنه،جمع کنید بابا 4 تا دیپلم ردی جمع شدن دور هم میخوان گیربکسم تولید کنن
جواب به کارمند دون پایه: 1395/9/1115:52:40،
6
3
من یه بار از دکتر ظریف شنیدم سانتریفیوژ های ایران تولید پاکستان و روسیه اس
یه نفر: 1395/9/1107:57:51،
48
31
لطفا نظر بدین
تندر اتوماتیک +++
تندر دنده ای ---
علی: 1395/9/1110:34:18،
22
5
تندر اتوماتیک شتاب گیری اولیه اش خیلی ضعیفه.
امیر اقا: 1395/9/1111:07:34،
13
7
سلام یک ساله اتومات دارم خیلی راضیم گیربکس بر خلاف ۲۰۶ خیلی عذر و هوشمنده فقط مصرف ۲لیتر بیشتر از دنده ایه راستی دوستان خواهشا بگید ال ۹۰ یا لوگان تندر اسم انتخابی محمود مدیریت جهانی معجزه هزاره سوم برای این ماشینه
ناشناس: 1395/9/1111:34:05،
12
11
عزیزم گیربکس تندر 90اتومات،206،207،مگان،پارس اتومات،همه al4هست گیربکس عهد عتیق طراحی شده توسط zf،که عیب های عجیبی هم پیدا میکنه فقط چیزی که هست روی مگان بخاطر توربین قوی تری که داره و نمیدونم شاید کیفیت ساخت بهتر عمل کرده
بابک: 1395/9/1309:34:25،
2
2
دوست گرامی فقط دنده ای .
حمید: 1395/9/1107:59:57،
24
3
اقاشمابگودرچه زمینه ای میزارن داشته باشیم
علی: 1395/9/1108:01:06،
46
5
مگه گیربکس معمولی دارین که واسه گیربکس اتوماتیک می خواین حرف داشته باشین
وطنم پاره زنم با این مسئولان
حسین: 1395/9/1108:11:28،
48
3
اصلا تو چه زمینه ای حرفی برای گفتن داریم ؟
زرشک: 1395/9/1108:14:46،
55
2
برید بابا ،خودتونو مسخره کنید دیگه،شماها اخرش دلال هستین،واردکنید و دولاپهنا به خلق الله بندازید،این بود مخلص کلام،اسم قشنگی هم روش گذاشتید،(((حمایت از تولید ملی)))= چینی وارد کن بنداز به مردم برو حالشو ببر،کی به کیه تو این وضع خرتوخر
حقیقت: 1395/9/1108:16:29،
41
4
کلا در ساخت خودرو حرفی برای گفتن ندارید
سالار: 1395/9/1108:28:36،
62
4
اونهایی که از دیوار سفارتخونه ها رفتن بالا برن دانش فنی وارد کشور کنن...
صادق: 1395/9/1108:30:46،
69
3
دیشب آقای منطقی(مدیر عامل اسبق ایران خودرو) توی تلوزیون داشت میگفت که در حال ساخت هواپیمای مسافربری 150 نفره هستن!
اونوقت هنوز یه گیربکس نتونستن بسارن!
خدایا خودت کمک کن و این کشور رو نجات بده
سالار : 1395/9/1109:19:07،
33
2
همین آقا رو خیلی ها نخبه میدونن!!!
وقتی نخبه های ما اینها باشن وضع همین میشه دیگه!!
حالا مشخصات طرف خیلی هم دندون گیر نیست!!
یوهو میبین یه نسبت نَسَبی یا سَبَبی با مسئولین داره!!
سعید: 1395/9/1108:33:29،
27
2
این بنده خدا واقعا از جزئیات پیشرفت صنعت کشور یا خبر نداره یا تجسم پیشرفت برایش ساده هست و غیر حرفه ای- مشاوری که کل سایپا را چینی کرده و دودستی تقدیم چینی ها شده همه مراکز تحقیقاتی فقط تدارکات چی چینی هستند والسلام.
SOOSKI: 1395/9/1109:33:04،
13
3
چش بسته غیب گفتن اینها...
پیمان: 1395/9/1109:40:34،
24
2
گیربکس دنده ای میسازن بعد ۱ ماه باید بری دیسک و صفحه عوض کنی انقدر بی کیفیته،خدا به داد اتوماتش برسه چ شود
پوریا: 1395/9/1109:40:39،
24
3
تا اونجایی که بنده به یاد دارم ایشان فرمودند مدیر
عامل بودن در سایپا مشکل تر از جنرال موتورز است!!و دیگر اینکه ارزو دارم سایپا جهانی شود!!
مردم: 1395/9/1110:20:10،
21
4
منطقی ده سال مدیر عامل ایران خودرو بود نتونست کاری بکنه و یه خودروی پدر مادر دار بسازه حالا اومده هواپیمای صد و پنجاه نفره میخواد بسازه البته این بابا میدونه که نمیتونه اینکارو بکنه چون که کشور زیرساخت اینچنین کاری رو نداره اما در این مملکت هر چقدر دروغت بزرگتر باشه اون بالاها بیشتر میخوانت پایه این مملکت روی دروغه.
alex: 1395/9/1111:20:32،
12
3
اين حرفتو بايد با طلا نوشت. واقعيت كل صنعت جامعه ما همينه
امیر: 1395/9/1110:23:25،
19
3
گیربکس اتوماتیک به کنار. مگه تو گیربکس دنده ای حرفی برای گفتن دارین ؟ گیربکس کل محصولات ایرانخودرو یا be3 یا be4 هست که فقط برمیدارن ضریب دنده هاشون رو عوض میکنن و به شتاب و کشش ماشین گند می زنن
887: 1395/9/1110:43:29،
12
3
مشاور وزیر صنعت گفت: در بین سال های 91 تا 94 در گروه سایپا خودروهای متنوعی وارد بازار شد که تنوع آنها از خودروهای جدید ایران خودرو بیشتر بود.
وی تاکید کرد: ما در این سال ها توانستیم بر روی ساخت پراید وانت، تیبا2، ساینا، سراتو، 3 مدل از برند برلیانس و البته پلت فرم ملی در سایپا کار کنیم/
در حقیقت همه همون پرایده ساینا تیبا و پلت فورم ملی
و هنوز 90 درصد تولید موتور خودروها 8 سوپاپ هست حداقل 20 درصد مصرف سوخت بیشتر و در چین یک موتور 8
سوپاپ دیگه نمیبینیم
saeed: 1395/9/1111:33:19،
13
5
خدا رو شکر که نمی‌توانیم اگه میتونستیم اونم گند میزدیم
شاهین: 1395/9/1113:14:18،
8
3
همین اقای مدنی زمانی که مدیرعامل بود فقظ شعار میداد.

بلوغ صنعت خودرو یک شبه نمیشه باید راه چین رو رفت البته کمی سریع تر یعنی طراحی رو بسپریم به ایتالیا انگلیس المان و تکنولوژس ساخت رو هم وارد کنیم و اوایل فقط منتاژ کنیم خوبیش اینه محصول بومی با کیفیت و مدرن میسازیم بعد کم کم میتونیم مستقل عمل کنیم و خودکفا بشیم
ویرو گردی: 1395/9/1114:02:11،
11
2
ای کاش یه شرکتی تو داخل تاسیس می شد با مشارکت شرکتای معتبری مث ZF یا آیسین و یا می رفتن متخصص استخدام می کردن که به نام ایران تموم بشه و چنتا گیربکس هماهنگ با موتور های داخلی می ساختن
این همه پول بخور بخور و حیف و میل شد با اینا می شد بیست تا کیاموتورز و هیوندایی تاسیس کرد، منتها دزدی و حماقت سازمانی اجازه نمی شه
بابک: 1395/9/1309:33:38،
2
1
خوبه خودش داره میگه 50 تا شرکت وطنی درگیر ساخت این پروژه عظییییییییییم هستند .وهنوز موفق به ساخت این فضا پیما نشدن!!!!! ما کلا" درصنعت خودرو بیش از 30 ساله که مونتاژکاریم موتور tu5 رو ببینید روی اکثر خودروها هستن :( !!! جالبتر اینکه با کمال بی شرمی محصولات چینی رو در رسانه ها تبلیغ میکنن و مثلا" میگه محصول جدیدی از سایپا!!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا