کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش برندهای بدون پشتوانه لوازم خانگی


کد خبر : ۳۰۱۳دوشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲:۵۵۲۸۱۲ بازدید

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش برند بدون پشتوانه خبر داد.

محمد طحان‌پور ، در رابطه با افزایش تعداد برندهای لوازم خانگی اظهار کرد: متاسفانه تعداد برندهای بدون پشتوانه که در کارخانه تولید می شوند ولی شرکت خدمات پشتیبانی ندارند در حال افزایش بوده و محصولات آنها در بازار در حال عرضه است.

وی تصریح کرد: افرادی که هیچ اطلاعی از تولید لوازم خانگی ندارند با سفارش کالا به کارخانه‌های تولید لوازم خانگی محصولی با برند خود بدون مجوز و پرداخت هزینه‌های جاری تولید و به طور سلیقه‌ای روی آن قیمت‌گذاری می‌کنند.

او یادآور شد: البته این موضوع بیشتر در بخش تولید اجاق‌گاز صورت می‌گیرد.

طحان‌پور با بیان این‌که فروش کالا با نام کالای صادراتی معقول و قانونی نیست بیان کرد: این موضوع هنوز به تولید کولر گازی در ایران سرایت نکرده است، زیرا این موضوع دانش بالا، سرمایه و فرهنگ خرید ایرانی لازم دارد.

او ادامه داد: تولید کولر گازی مانند گوشی تلفن همراه است و مانند آن تکنولوژی و اعتماد خرید به آن هر لحظه تغییر می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت اجاق‌گاز 10 درصد و برخی از انواع کولر 10 تا 20 درصد کاهش یافته و در کنار اینها جوایزی که برای خرید در نظر گرفته شده است نیز به عنوان تخفیف به حساب می‌آید.

طحان‌پور تاکید کرد: تب خرید کاهش یافته زیرا ترس از افزایش قیمت محصول در روزهای آینده از بین رفته است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یادآور شد: برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود که به دلیل افزایش هزینه بیمه، دستمزد، مالیات و کاهش نرخ مواد اولیه، قیمت لوازم خانگی افزایش منطقی داشته باشد. البته زمان خواهد برد تا تاثیر آسیب‌های ایجاد شده در بازار از بین رود و از سوی دیگر فروشگاه‌های اجاره‌ای که کالای بی‌کیفیت به فروش می‌رسانند از بازار خارج شوند.

طحان‌پور در رابطه با ورود کالای دسته دوم وارداتی مانند بخاری‌های برقی و گازسوز آسیای شرق که با استقبال خوبی از سوی مصرف کنندگان مواجه شده است، بیان کرد: تولیدکنندگان داخلی باید نسبت به این محصولات دید باز و روشنی داشته باشند تا آن را بنا بر شرایط ایران تولید کنند.

او همچنین از ارتقای کیفیت دو چندان پکیج، یخچال، فریزر و اجاق گاز ایرانی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه مانند سیزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی که توسط انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی دایر شده کار بسیار مفیدی است زیرا این نمایشگاه صرفا نمایشگاه بوده و کالا برای عرضه مشتری به نمایش در نیامده است.

او ادامه داد: هر ساله تعداد تولیدکنندگان خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه به دلیل پرداخت هزینه ارزی و تحریم کاهش می‌یابد و این موضوع بر کاهش تنوع و رقابت‌پذیری تولیدات داخلی تاثیر داشته است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از طراحی و تولید یخچال فریزر و بخاری شومینه‌ای با معیارها وهزینه‌های داخلی خبر داد و گفت: مصرف کم و متعادل این محصولات با هزینه جانبی ایرانی‌ها همخوانی دارد و عمر یخچال فریزر طراحی شده در ایران به دلیل افزایش تعداد در به چهار عدد باعث کاهش هزینه و طول عمر دستگاه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها