کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساختمان‌های ایران چند سال عمر می‌کنند؟


کد خبر : ۲۹۴۲۲پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲:۵۲۱۷۳۴ بازدید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق گزارش های دهه 70، متوسط عمر ساختمانهای کشور حدود 18 سال بود و با اینکه اخیرا این ...

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق گزارش های دهه 70، متوسط عمر ساختمانهای کشور حدود 18 سال بود و با اینکه اخیرا این رقم، 28 و حداکثر 30 سال عنوان شده است باز هم این وضعیت، قابل قبول نیست.

مهدی چمران در افتتاحیه پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران اظهار داشت: برخی ساختمان های قدیمی و تاریخی کشورمان، بیش از صدها سال عمر دارند و همچنان جزء افتخارات و نمادهای ارزنده معماری و ساختمانی ایران به شمار می آیند. وی به وجود منازلی با عمر ۱۰۰ سال در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: این خانه ها شناسنامه دارند و همچنان مورد استفاده هستند به طوریکه صاحبانشان حق تخریب آنها را ندارند.

چمران مقاوم سازی را یک اصل ضروری در پروژه های عمرانی برشمرد و گفت: برخی تصور می کنند صرف بودجه در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز، امری مطلوب است درصورتیکه با احداث ساختمان، تمام دارایی مان را در قالب آهن، بتن، گچ و سیمان به صورت یک جسم درمی آوریم و از آن استفاده می کنیم بدون اینکه درآمدزایی از آن داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ساختمان سازی، ارزش افزوده ایجاد نمی کند و به ثروت ملی نمی افزاید از همین رو، برخی کشورهای پیشرفته برای پروژه های عمرانی و ساختمان سازی، یک سقف مشخص درنظر می گیرند و بیش از آن مجوز نمی دهند درحالیکه ما پروژه های عمرانی را در برابر بودجه های جاری می گذاریم.

وی اضافه کرد: با توجه به متوسط عمر اندک ساخت و ساز در ایران، بودجه های کشور را در این بخش صرف می کنیم و بعد از مدت کوتاهی مجبوریم به دلیل مقاوم نبودن، آنها را خراب کنیم و از نو بسازیم.

چمران تاکید کرد: ما باید ساختمان ها را مقاوم بسازیم و از تکنولوژی جدید و برترین دانش روز در زمینه مصالح و سازه ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در محاسبات فنی به خوبی عمل می کنیم ولی در اجرا، انتخاب مصالح و ساخت مصالح، ضعف داریم که امیدواریم این نقیصه برطرف شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها