کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت هرکیلو شکر 2720 تومان تعیین شد


کد خبر : ۲۹۱۵۶شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۳۳۷۵۵ بازدید

مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: شورای اقتصاد قیمت شکر را برای مصرف کننده هر کیلو 2720 تومان تعیین کرد.

علیرضا یزدانی در مصاحبه با  صدا و سیما با اشاره به اینکه قیمت شکر نرخ مصوب و تعزیراتی است و اصناف مجوز فروش با قیمت بالاتر را ندارند افزود: در ماههای گذشته قاچاقچیان و دلالان شکر نوساناتی را در بازار این محصول ایجاد کردند که با افزایش تولید شکر در یک ماه اخیر و برداشت محصول بهاره قیمت در بازار مصرف به تعادل رسید.

وی گفت: در سالهای گذشته سطح زیرکشت چغندرقند به علت بی تدبیری به شدت کاهش یافت و این مسئله کشاورزان و صاحبان صنایع را با چالش جدی مواجه کرد بطوری که کشاورزان بیکار و کارخانجات تعطیل شدند.

مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی افزود: از سال زراعی 93-94 براساس برنامه ریزی های انجام شده به منظور تامین نیاز داخل و افزایش میزان تولید غلات و مصرف بهینه آب کشت پاییزه چغندرقند انجام شد.

یزدانی گفت: امسال 6 میلیون تن چغندرقند تولید می شود و تاکنون نیز یک میلیون و 500 هزار تن چغندرقند کشت بهاره برداشت و به کارخانجات تحویل شده است.

وی همچنین از ارائه بسته های تشویقی به زارعان خبرداد و افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده به ازای هر هکتار 460 هزار تومان یارانه بذر اختصاص می یابد و برای افزایش عملکرد تولید 30 تا 50 درصد یارانه نیز برای تامین ادوات و ماشین آلات به کشاورز پرداخت می شود.

مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی  گفت: همچنین کود شیمیایی با قیمت مصوب دولتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

یزدانی افزود: 900 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز برای پرداخت بهای خرید چغندرقند از کشاورزان در اختیار کارخانجات قند و شکر قرار گرفته است.

وی درباره قیمت خرید تضمینی چغندرقند گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی هر کیلو چغندرقند 300 تومان پیشنهاد کرده است.

مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی افزود: سال گذشته 6300 هکتار از اراضی به کشت پاییزه چغندرقند اختصاص یافت.

یزدانی گفت: علاوه بر این حدود 100 هزار هکتار نیز چغندرقند بهاره کشت شد که عملیات برداشت محصول از یک ماه پیش آغاز شده و تاکنون یک میلیون و 500 هزار تن چغندر به کارخانجات قند تحویل شده است.

وی افزود: با افزایش سطح زیرکشت پاییزه چغندرقند از 6300 هکتار به 18 هزار هکتار در یازده استان کشور میزان تولید این محصول امسال 64 درصد رشد دارد و به بیش از 6 میلیون تن خواهد رسید.

مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تن شکر تولید شد که در پی آن 65 درصد خود اتکایی را شاهد بودیم.

یزدانی افزود: میزان نیاز داخل به شکر 2 میلیون و 500 هزار تن است که با روند افزایش تولید میزان واردات از 800 هزار تن در سال 93 به 500 هزار تن در سال گذشته رسیده است.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به افزایش میزان تولید حدود 500 هزار تن شکر وارداتی نیاز است.

مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی  گفت: واردات شکر در فصل برداشت محصول ممنوع است.

یزدانی افزود: با افزایش میزان تولید چغندرقند هم اکنون از 32 کارخانه موجود 27 کارخانه به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت: یازده کارخانه برای تحویل و تولید شکر کشت پاییزه فعال اند و براساس قراردادهای منعقده محصول را از کشاورز دریافت و فرآوری می کنند.

مجری طرح چغندر قند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی افزود: به منظور افزایش میانگین عملکرد تولید در هر هکتار امسال 24 رقم بذر چغندرقند مقاوم به بیماری ها و آفات ، خشکسالی و کم آبی و سرما تولید و وارد شد.

یزدانی گفت: دو رقم جدید چغندرقند تولید داخل نیز در اراضی کشت شد که محصول خوب و با کیفیتی داشت و برای فرآوری به کارخانجات تحویل شد.

وی درباره اشتغالزایی توسعه کشت چغندرقند افزود: بطور متوسط در هر هکتار سه نفر شاغل می شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها