کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

5 اقتصاد برتر در سال 2013 معرفی شدند


کد خبر : ۲۷۷۵شنبه، ۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲:۵۴۴۲۳۷ بازدید

صندوق بین المللی پول 5 اقتصاد جهان را که در سال 2013 اقتصاد رو به رشد، بدون بدهی، با درآمد سرانه بالا وتولید ناخالص داخلی مناسبی را داشته اند معرفی کرد.

صندوق بین المللی پول (IMF) با نزدیک شدن به پایان سال 2013 میلادی ، با بررسی میزان بدهی درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان ، 5 اقتصاد برتر سال 2013 را معرفی کرد.


«برونئی»

کشور مسلمان برونئی درآمد هنگفتی از ذخایر نفت و گاز دارد. سطح زندگی در این کشور بالا بوده و مالیاتی بر درآمد وجود ندارد . میزان بدهی این کشور به صندوق بین المللی پول تنها 4. 2 درصد عنوان شده است . گفته می شود این کشور کوچک آسیای جنوب شرقی بدهی های خود را با درآمدی که از گردشگری و سرمایه گذاری بدست می آورد پرداخت می کند.


«گینه استوایی»

کشف دخایر نفتی در دهه 1990 اقتصادکشاورزی سابق این کشور را تغییر داد و علاوه بر سرمایه گذاری های مطمئن ، این کشور کوچک در غرب آفریقا به بالاترین سرانه در میان کشورهای آفریقایی دست یافت. گینه استوایی نفت و گاز خود را به آمریکای شمالی ،‌اروپا ، آسیا و ژاپن صادر می کند . «گینه استوایی»‌ از این طریق بالاترین تولید ناخالص داخلی را با 3. 1 درصد در سال 2013 داشته است.


«سودان جنوبی»

«سودان جنوبی» علی رغم جنگهای داخلی با رشد تولید ناخالص داخلی آن از سال 2011 رشد صعودی داشته و درآمد ناخالص داخلی آن در سال 2013 ، 7. 24 درصد افزایش یافته است. درصد بالایی از این رشد از طریق درآمدهای نفتی و سرمایه گذاری در بخش معدن تأمین شده است.


«ایالات متحده»

حجم سرمایه گذاریهای ایالات متحده در سال 2013 ، ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور را به 16 هزار میلیارد و 700 میلیون دلار رسانده است. که تقریبا دو برابر چین بوده است.این در حالی است که بسیاری از آمریکاییها از این مزیت بهره ای نبرده اند و نرخ بیکاری در رقم خود باقیست .


«لوکزامبورگ»‌

کشور کوچک لوکزامبورگ برای دومین سال پیاپی بالاترین درآمد سرانه را با 110 هزار و 573 دلار به خود اختصاص داده است. این کشور اروپایی تنها از طریق سرمایه گذاری و سیاستهای صحیح بانکداری موفق به کنار زدن کشور قطر (با درآمد سرانه 104 هزار و 655 دلار) شده است. لوکزامبورگ همچنین بهترین خدمات مالی را در سال گذشته ارائه کرده است.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها