5 اقتصاد برتر در سال 2013 معرفی شدند

شنبه، ۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲:۵۴
کدخبر:۲۷۷۵

صندوق بین المللی پول (IMF) با نزدیک شدن به پایان سال 2013 میلادی ، با بررسی میزان بدهی درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان ، 5 اقتصاد برتر سال 2013 را معرفی کرد.


«برونئی»

کشور مسلمان برونئی درآمد هنگفتی از ذخایر نفت و گاز دارد. سطح زندگی در این کشور بالا بوده و مالیاتی بر درآمد وجود ندارد . میزان بدهی این کشور به صندوق بین المللی پول تنها 4. 2 درصد عنوان شده است . گفته می شود این کشور کوچک آسیای جنوب شرقی بدهی های خود را با درآمدی که از گردشگری و سرمایه گذاری بدست می آورد پرداخت می کند.


«گینه استوایی»

کشف دخایر نفتی در دهه 1990 اقتصادکشاورزی سابق این کشور را تغییر داد و علاوه بر سرمایه گذاری های مطمئن ، این کشور کوچک در غرب آفریقا به بالاترین سرانه در میان کشورهای آفریقایی دست یافت. گینه استوایی نفت و گاز خود را به آمریکای شمالی ،‌اروپا ، آسیا و ژاپن صادر می کند . «گینه استوایی»‌ از این طریق بالاترین تولید ناخالص داخلی را با 3. 1 درصد در سال 2013 داشته است.


«سودان جنوبی»

«سودان جنوبی» علی رغم جنگهای داخلی با رشد تولید ناخالص داخلی آن از سال 2011 رشد صعودی داشته و درآمد ناخالص داخلی آن در سال 2013 ، 7. 24 درصد افزایش یافته است. درصد بالایی از این رشد از طریق درآمدهای نفتی و سرمایه گذاری در بخش معدن تأمین شده است.


«ایالات متحده»

حجم سرمایه گذاریهای ایالات متحده در سال 2013 ، ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور را به 16 هزار میلیارد و 700 میلیون دلار رسانده است. که تقریبا دو برابر چین بوده است.این در حالی است که بسیاری از آمریکاییها از این مزیت بهره ای نبرده اند و نرخ بیکاری در رقم خود باقیست .


«لوکزامبورگ»‌

کشور کوچک لوکزامبورگ برای دومین سال پیاپی بالاترین درآمد سرانه را با 110 هزار و 573 دلار به خود اختصاص داده است. این کشور اروپایی تنها از طریق سرمایه گذاری و سیاستهای صحیح بانکداری موفق به کنار زدن کشور قطر (با درآمد سرانه 104 هزار و 655 دلار) شده است. لوکزامبورگ همچنین بهترین خدمات مالی را در سال گذشته ارائه کرده است.