کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شکایت از وضعیت نامعلوم تورهای ترکیه


کد خبر : ۲۵۹۱۰سه شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳:۴۷۱۷۴۶ بازدید

به بیان عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، عدم اعلام رسمی دولت برای ممنوعیت تور ترکیه موجب افزایش ...

به بیان عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، عدم اعلام رسمی دولت برای ممنوعیت تور ترکیه موجب افزایش زیان آژانس‏‌های مسافرتی شده‌‏است.

حرمت‌‏الله رفیعی در خصوص وضعیت برگزاری تورهای ترکیه گفت: «باید متولیان گردشگری یعنی سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان گردشگری، ممنوعیت برگزاری تور ترکیه را به صورت رسمی اعلام کنند؛ درحالی‌که اکنون این مساله در هاله‌‏ای از ابهام قرار گرفته است.»

وی ادامه داد: «حدود 10روز پیش جلسه‌‏ای داشتیم و قرار شد این دستگاه‌‏ها ظرف 24 تا 48 ساعت اعلام کنند که برگزاری تور ممنوع است یا خیر، اما تاکنون بخشنامه‌‏ای صادر نشده است.» این در حالی است که به گفته این عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده که مسافر نباید به ترکیه برود اما سازمان هواپیمایی می‏گوید پروازهای برنامه‌‏ای ما باید انجام شود.

رفیعی با بیان اینکه اطلاعیه ‏ای که معاونت گردشگری منتشر کرده وجاهت قانونی و اعتبار لازم در مجامع حقوقی را ندارد که ما بتوانیم به آن استناد کنیم، افزود: «اگر دولت به صورت رسمی اعلام وضعیت فوق‏‌العاده و از آژانس‌‏های مسافرتی حمایت کند، آنها می‏توانند بخشی از ضرر و زیانشان را از دولت ترکیه جبران کنند، اما در غیر این صورت این امر ممکن نیست.»

نایب رئیس هیات‌مدیره انجمن دفاتر آژانس‌‏های مسافرتی ادامه داد: «ما از مدت‏ها قبل به‌دلیل محدودیت‏ها و کمبود هواپیما در کشور، پروازهای خارجی را چارتر کرده و هزینه آنها را نیز به ترکیه پرداخته‌ایم و هتل‏ها نیز رزرو شده ‏اند. اگر به صورت رسمی دولت ایران اعلام وضعیت فوق‌العاده کند، ترکیه باید پول‏ های ما را پس بدهد؛ در غیر این صورت آژانس‏ های مسافرتی می‏توانند در محاکم حقوقی، به استناد اعلام رسمی دولت پیگیر پول‏هایشان باشند و پول‏ هایی را که به هواپیمایی ترکیه و هتل‏ ها داده ‏اند استرداد کنند. اما تا وقتی این اتفاق نیفتاده، آژانس ‏ها نیز نخواهند توانست هزینه‏ هایی را که متحمل شده‌اند از ترکیه بگیرند.»

وی با اشاره به اینکه مسافران تمایلی برای سفر به ترکیه ندارند، اظهار کرد: «اکنون در موارد خاص و تنها کسانی که فعالیت کاری دارند به صورت موردی سفر می‏کنند، اما اینکه مثل سال‏های گذشته 20 تا 40 پرواز در روز داشته باشیم، دیگر این گونه نیست.» رفیعی ادامه داد: «در حال حاضر سازمان گردشگری می‏گوید که متولی ممنوع کردن سفر به ترکیه و اعلام وضعیت فوق ‏العاده نیست و سازمان هواپیمایی نیز همین را می‏گوید. از این‌رو قرار شد بررسی کنند تا این مساله از شورای امنیت ملی، نهاد ریاست جمهوری یا نهادهای دیگر اعلام شود.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها