کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چند درصد کارت های بازرگانی مورد سوء استفاده قرار می گیرند؟


کد خبر : ۲۱۵۶۸یکشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۳۰۶۸۹ بازدید

رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است کمتر از یک درصد کارت های بازرگانی مورد سوء استفاده صورت می گیرد که در برابر حجم بالای ...

رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است کمتر از یک درصد کارت های بازرگانی مورد سوء استفاده صورت می گیرد که در برابر حجم بالای قاچاق و تجارت غیرقانونی مقدار قابل توجهی نیست.

محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: شرایط بازرگانی در دنیا به خوبی تعریف شده است و تجار و بازرگانان کشورمان نیز نمی توانند جدای از آنچه در دنیا اتفاق می افتد عمل کنند.

وی در ادامه افزود: کشورهای متعدد در طول سال های گذشته به این جمع بندی رسیده اند که عضویت فراگیر در اتاق بازرگانی داشته باشند و فعالان اقتصادی در محلی ثبت نام کنند و مسائل و مطالبات خود را در یک نهاد پیگیری کنند.

جلال پور در خصوص لزوم حذف کارت بازرگانی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای همسایه کسانی که در فعالیت اقتصادی تولیدی و تجارتی حضور دارند در اتاق های مربوطه عضو هستند و بر اساس عضویت و تشکل های مربوطه کار صادرات انجام می دهند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان بیان کرد: نمی توان تمام مشکلات و مسائل موجود را به کارت ها نسبت داد، ضمن این که باید دقت جدی در صدور کارت ها داشته باشیم و امیدواریم مجلس دهم در بحث قانون تجارت با نگاهی نو این مسائل را دنبال کند.


حذف کارت بازرگانی باید موجب رونق در بازار و تسهیل امور گردد

کیوان کاشفی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کارت بازرگانی یک مجوز دولتی است که بر اساس آن افراد دارای کارت اجازه صادرات و واردات را خواهند داشت، اما دارا بودن این کارت دلیل بر فعالیت و عضویت در اتاق بازرگانی نیست.

وی نظر خود را در خصوص حذف کارت بازرگانی این  چنین بیان کرد: اگر حذف کارت بازرگانی موجب رونق در بازار و تسهیل امور گردد این امر کار درستی است اما برای حذف آن کارهای مقدماتی و زیر ساختی نیز باید صورت پذیرد.

کاشفی در پایان به ملزومات حذف کارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: با هماهنگ کردن برخی دستگاه ها می توان شرایط را برای حذف کارت بازرگانی فراهم نمود، گمرک و اداره امور مالیاتی باید برخی زیرساخت های خود را فراهم کنند و در این شرایط به طور خودکار دیگر نیازی به کارت بازرگانی نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها