کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حال و هوای بازار خودرو در سال جدید + قیمت روز


کد خبر : ۲۱۰۹۸یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۵۲۸۶۵۶ بازدید

معاملات رسمی در بازار خودرو اگرچه در روزهای ابتدایی سال جدید هم کم و بیش در جریان بود اما از دیروز چهره جدی به خود گرفت و ...
حال و هوای بازار خودرو در سال جدید + قیمت روزحال و هوای بازار خودرو در سال جدید + قیمت روز

معاملات رسمی در بازار خودرو اگرچه در روزهای ابتدایی سال جدید هم کم و بیش در جریان بود اما از دیروز چهره جدی به خود گرفت و فروشندگان خودروهای خارجی دست دو، سهم بالایی در آگهی‌های فروش داشتند.

بازار خودرو دو سالی هست که با رکود دست و پنجه نرم می‌کند. حتی ایام خاص سال که معمولا برای خودروفروشان و خریداران خودرو فصلی از رونق به شمار می‌آمد هم چندان اثری در بازار نگذاشت و همین موضوع سبب شد تا خواب زمستانی خرید و فروش خودرو در بازار کم کم به یک خواب عمیق بدون خیال بیدار شدن تبدیل شود. گویا همه چیز دست به دست هم داده تا بازار خودرو دیگر رونق سال‌های قبل خود را نداشته باشد. البته دلایل مختلفی برای این رکود و تعمیق روز افزون آن ارایه می‌شود. برخی بر این باورند که نبود نقدینگی در دست مردم و مشارکت حداقلی بانک‌ها در وام دهی به متقاضیان خرید خودرو، دلیل اصلی عدم رونق خرید و فروش در بازار است و برخی دیگر نیز معتقدند که انتظار مردم برای ورود خودروهای جدید، بازار را راکد نگه داشته است.

در همین حال، هر دو دلیل به صورت موازی و همزمان می‌تواند عامل رکود بیش از پیش در بازار خودرو باشد، شاید حتی بتوان انتظار مردم برای ورود خودروهای جدید را از رفتار هیجانی آنها در خرید و پیش خرید خودروهای جدید تازه وارد به بازار از سوی کمپانی‌های داخلی، به خوبی دید. همانطور که صف خرید تشکیل می‌شود و مردم ترجیح می‌دهند خودروهای تازه ورود به بازار را بخرند تا اینکه خودروهای فعلی خود را با مدل‌های دیگر بازار جایگزین کنند. در این میان یکی از فعالان بازار خودرو می‌گوید: در ایام تعطیلات نوروز البته خرید و فروش اندکی به چشم می‌خورد اما واقعیت آن است که رکود خودرو به سال 95 هم رسیده است و شاید به این صورتی که روند ادامه یافته است، نباید حداقل در نیمه اول سال جاری منتظر تکان جدی در بازار خودرو بود.

وی می‌افزاید: بازار خودرو دیگر جذابیتی برای برخی‌هایی که امید به حاشیه سود در ثبت نام خودروها در نمایندگی و فروش آن در بازار آزاد داشتند، ندارد و به همین دلیل است که بخش عمده‌ای از خرید و فروش‌هایی که خود منجر به حرکت بازار و به نوعی رونق آن می‌شد، از بین رفته و رکود بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد. در این میان البته نباید سستی خریداران را نیز نادیده گرفت.

تاملی در خرید و فروش‌ها و آگهی‌های فروشی که در روزهای ابتدایی تعطیلات در سایت‌های مرجع خرید و فروش خودرو مشاهده می‌شود، نشانگر این است که تمایل برای فروش خودروهای خارجی متعلق به سال‌های 2009 تا 2012 بیشتر وجود دارد و البته قیمت‌هایی هم که برای این خودروها از سوی فروشندگان ارایه می‌شود، خرید را تا حدودی مقرون به صرفه می‌کند. البته آنچه که در اغلب آگهی‌ها مشهود است، عدم ارائه قیمت قطعی از سوی فروشندگان است و بیشتر فروشندگان قیمت را به صورت توافقی اعلام می‌کنند.

این در شرایطی است که در روزهایی که روزنامه‌های منتشرکننده آگهی خرید و فروش خودرو تعطیل بودند، سایت‌ها بار آگهی‌های متقاضیان فروش خودرو را به دوش می‌کشیدند و همین امر هم سبب شده بود تا مراجعه به این سایت‌ها از سوی افرادی که قصد خرید یا فروش خودروهای خود را دارند، بیشتر شود. به هرحال به نظر نمی‌رسد که رکود بازار خودرو، حداقل تا پایان نیمه اول سال دست از سر بازار بردارد.


قیمت‌ داخلی‌ها

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از ثبات قیمت خودرو حکایت می‌کند. از سوی دیگر پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز با ثبات قیمت خود در بازار، در حال حاضر 37 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر اما پژو 405 که این هفته تغییر قیمت را تجربه کرده، هم‌اکنون 29 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افزایش 200 هزار تومانی قیمت آن حکایت دارد. سمند LX نیز که این هفته 200 هزار تومان گران شده، هم‌اکنون با قیمت 30 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. 

پژوپارس سال نیز که طی هفته‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه بود طی هفته جاری ثبات قیمتی خود در بازار را حفظ کرده است و در حال حاضر در کلاس 28 حدود 36 میلیون تومان و مدل LX آن روز گذشته حدود 38 میلیون 500 هزار تومان معامله شد، اما از بازار رانا خبر می‌رسد، این خودرو هم از افزایش قیمت‌های ابتدای سال در امان نبوده و قیمتش بالا رفته است. به گفته فعالان بازار رانا در حال حاضر با قیمتی حدود 33 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد و این نشان می‌دهد رانا 100 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار اما در مورد دنا عنوان می‌کنند که این خودرو توانسته ثبات قیمت خود را در بازار حفظ کند، با این حساب در حال حاضر برای خرید دنا باید 42.8 میلیون تومان هزینه کرد .

از دنا که بگذریم، این هفته تغییری در قیمت خودروهای شرکت سایپا رخ نداده است؛ چه آنکه به گفته نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت، تیبا در مدل صندوقدار خود هم‌اکنون حدود 24.3 میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از ثبات قیمتی این خودرو حکایت دارد. همچنین برای خرید پراید در مدل 131 نیز باید حدود 20 میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع نشان از ثبات قیمتی این خودرو در بازار دارد. برای خرید مدل 111 پراید نیز باید 20 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از تثبیت قیمت خودرو موردنظر حکایت دارد. از سوی دیگر پراید در مدل 132 با قیمتی حدود 20.1 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و با این حساب، خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی را به خود ندیده است. 

به گفته فعالان بازار قیمت تندر-90 در همه مدل‌ها افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که تندر-90 مدل پارس خودرو با افزایش 200 هزار تومانی در حال حاضر حدود 39 میلیون و 900 هزار تومان خریدوفروش می‌شود، همچنین پارس تندر نیز 200 هزار تومان افزایش قیمت را طی هفته جاری به خود دیده و در حال حاضر 41 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از بازار تندر-90 مدل اتومات خبر می‌رسد که این خودرو افزایش قیمت داشته و با این حساب، تندر اتومات در حال حاضر با قیمتی معادل 50 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این قیمت نشان می‌دهد تندر اتومات نزدیک به 200 هزار تومان در هفته‌ های ابتدایی سال افزایش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار عامل سیر صعودی مدل‌های تندر را کاهش عرضه این محصول در بازار می‌دانند.
 


برای دیدن جدول کامل قیمت خودروهای وارداتی به این صفحه و برای دیدن جدول قیمت خودروهای داخلی به این صفحه بروید .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها