کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موفقیت‌های عجیب بابک زنجانی از زبان یک عضو اتاق بازرگانی


کد خبر : ۲۰۹۱۷سه شنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۴۷۴۷۲۹ بازدید

به گفته یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران، جابه‌جایی حدود سه و نیم برابر درآمد نفتی سالانه ایران یکی از اقدامات پولی عجیب بابک زنجانی ...

به گفته یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران، جابه‌جایی حدود سه و نیم برابر درآمد نفتی سالانه ایران یکی از اقدامات پولی عجیب بابک زنجانی بوده است.

در حالی که طبق گفته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، میزان درآمدهای نفتی ایران در سال ۹۴ به میزان ۲۴ میلیارد دلار بوده است، به گفته سید حمید حسینی، بابک زنجانی ۸۰ میلیارد دلار یعنی حدود سه و نیم برابر درآمد سالانه ایران پول جابه‌جا کرده است.

سید‌حمید حسینی، عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: بابک زنجانی در بسیاری موارد عملکرد خوبی داشت که نمی‌توان منکر آن شد. بر اساس شنیده‌ها او ۱۶، ۱۷ میلیارد دلار پول برای کشور جابه‌جا کرده و بعضاً تا ۸۰ میلیارد دلار هم اعلام شده است.

حسینی در ادامه درباره بابک زنجانی گفت: او برای بانک‌هایی مثل ملت و مسکن اقدام به نقل و انتقال پول به صورتی موفقیت‌آمیز کرد و شاید همین باعث شد او مورد پذیرش قرار گیرد و در نهایت به او محموله تحویل دهند. برخی بر همین اساس تصور کردند که او توانایی فروش نفت را هم دارد و شاید حتی او را تشویق کردند که به عرصه تجارت فرآورده‌های نفتی وارد شود.

او افزود: درباره نیت واقعی او نمی‌توان قضاوتی کرد، ولی این امکان وجود دارد که او نقل و انتقال پول را انجام داده باشد تا از روابط و بستر ایجادشده برای ورود به عرصه صادرات نفت بهره بگیرد. بر همین اساس می‌توان گفت کار او در نقل و انتقال پول نسبتاً موفق و شاید حتی قابل تقدیر بوده است، اما در زمینه نفت این گونه نبود و باید پاسخگوی مراجع ذی‌صلاح باشد. اگر طبق توافق باید کارمزدی بابت نقل و انتقال پول به او پرداخت می‌شد، نباید حق او تضییع شود و در عین حال زنجانی باید بابت ورود به عرصه صادرات نفت و اقداماتی که انجام داد به دادگاه پاسخ دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها